جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



تقویت باروری با این برنامه غذایی

تقویت باروری با این برنامه غذایی

  • از سایر مواد مغذی مهم برای افزایش قدرت باروری می‌توان به روی اشاره نمود که برای افزایش تعداد اسپرم‌ها و نمو مناسب جنین مورد نیاز است. بهترین منابع روی، غذاهای دریایی می‌باشند. مقدار دریافت توصیه شده برای این ماده معدنی مهم، بین ۱۵-۷ میلی‌گرم در روز متغیر است.

 

برای تقویت اسپرم در مردان از چه روش های تغذیه ای می توانیم کمک بگیریم ؟از نظر متخصصین تغذیه منابع غنی از ویتامین ای در این زمینه انتخاب خوبی به شمار می روند .برای افزایش قدرت باروری در مردان و زنان مصرف این ویتامین از اهمیت ویژه ای برخوردار است با کمک منابع روی و سلنیوم شانس بچه دارشدن خود را افزایش دهید .

 با مصرف بیشتر برخی از مواد مغذی می‌توان قدرت باروری را تقویت کرد و احتمال بچه‌دار شدن را افزایش داد. از جمله این مواد مغذی می‌توان به سلنیوم، روی و ویتامین E اشاره نمود.
ویتامین E و باروری

محققان مصرف ویتامین E را به عنوان مکملی برای افزایش قدرت باروری بررسی نموده‌اند؛ اسپرم‌های دارای قدرت باروری بالا، حاوی مقدار زیادی ویتامین E می‌باشند.

همچنین ویتامین E برای جلوگیری از اکسید شدن روغن‌های گیاهی با چند پیوند دوگانه رژیم غذایی در بدن مورد نیاز است.

بدن مردان و زنان به حدود ۱۰ میلی‌گرم ویتامین E در روز نیازمند می‌باشد.
از منابع خوب ویتامین E می‌توان به موارد زیر اشاره نمود

– ۵۰ گرم فندق یا بادام، حاوی ۱۴ میلی‌گرم ویتامین E می‌باشد. سایر مغزها مانند بادام زمینی نیز از منابع خوب ویتامین E محسوب می‌شوند.

– ۲ قاشق غذاخوری تخم آفتابگردان نیز حاوی ۷ میلی‌گرم ویتامین E می‌باشد. از دیگر منابع خوب ویتامین E می‌توان به روغن آفتابگردان و روغن زیتون اشاره نمود.

– ۱۰۰ گرم جوانه گندم، حاوی ۲۲ میلی‌گرم ویتامین E می‌باشد.

– سیب‌زمینی شیرین و آواکادو نیز دارای مقادیر بالایی ویتامین E می‌باشند.
سلنیوم و باروری

ماده مغذی دیگری که می‌تواند سبب افزایش قدرت باروری گردد، آنتی‌اکسیدانی به نام سلنیوم است.

کمبود سلنیوم ممکن است به ناباروری در مردان و احتمالا سقط در زنان منجر گردد.

سلنیوم، همچنین می‌تواند از DNA در برابر تخریب محافظت نماید. مقدار دریافت توصیه شده روزانه برای سلنیوم، بین ۷۵-۶۰ میکروگرم متغیر است.

میزان سلنیوم دریافتی به مقدار سلنیوم موجود در خاک منطقه بستگی دارد. برای مثال، خاک ایالات متحده آمریکا نسبت به خاک انگلستان از نظر میزان سلنیوم غنی‌تر است و کشور برزیل در جهان از نظر سلنیوم، غنی‌ترین خاک را دارا می‌باشد.

به همین دلیل فقط دو عدد از مغزهای برزیلی، می‌تواند مقدار مورد نیاز روزانه به سلنیوم را تامین نماید. از سایر منابع خوب سلنیوم می‌توان به غذاهای دریایی، جوانه گندم، تخم آفتابگردان و تخم‌مرغ اشاره نمود.

در مناطقی که خاک آن از نظر سلنیوم غنی می‌باشد، آرد گندم کامل، منبع خوبی برای این ماده معدنی به حساب می‌آید.

روی و باروری

از سایر مواد مغذی مهم برای افزایش قدرت باروری می‌توان به روی اشاره نمود که برای افزایش تعداد اسپرم‌ها و نمو مناسب جنین مورد نیاز است.

بهترین منابع روی، غذاهای دریایی می‌باشند. مقدار دریافت توصیه شده برای این ماده معدنی مهم، بین ۱۵-۷ میلی‌گرم در روز متغیر است.

البته میزان نیاز مردان به روی، کمی بیشتر از زنان است. زنانی که به میزان کافی روی دریافت نمی‌کنند، به احتمال زیاد، بچه‌هایی با وزن کمتر را به دنیا می‌آورند.
از منابع خوب روی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

– ۱۰۰ گرم ساردین، حاوی ۳ میلی‌گرم روی می‌باشد.

– انواع گوشت قرمز و سفید، محصولات لبنی، مغزهای برزیلی، عدس و تخم آفتابگردان، حاوی میزان بالایی روی می‌باشند.

 

منبع : دکتر سلام

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)