جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



ترفندهایی برای کاهش اشتها و جلوگیری از چاقی

ترفندهایی برای کاهش اشتها و جلوگیری از چاقی

6573_635699788653290223_l

 

نمی توانید اشتهای خود را کنترل کنید ؟ دچار چاقی هستید و نمی توانید پرخوری را کنترل کنید ، پژوهشگران به بیان ترفندهایی برای کاهش اشتها و جلوگیری از چاقی پرداخته اند که در ادامه مطلب آن را بیان می کنیم .

 یکی از علل اصلی چاقی و اضافه وزن پرخوری و عدم کنترل اشتها است. برخی غذاها اشتهاآور هستند و نه تنها خود کالری بالایی را وارد بدن می‌کنند و بیش از حد در بدن انرژِی تولید می‌کنند بلکه سبب افزایش اشتها و پرخوری می‌شوند و نمی‌گذارند که شما میزان و مقدار غذای دریافتی به بدنتان را کنترل کنید.
متاسفانه بیشتر افراد برای کاهش وزن سراغ داروهای کاهش وزن می‌روند، در صورتی که این داروها علاوه بر اینکه تاثیری زودگذر دارد، اثرات جانبی بسیاری دارد که سلامتی افراد را در خطر قرار می‌دهد و امکان بروز بسیاری از بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.
در مقابل، برخی خوراکی‌ها و مواد غذایی سبب کاهش اشتهای شما می‌شوند و از پرخوری و افزایش وزن شما جلوگیری می‌کنند. مصرف و جویدن برخی غذاها انرژی زیادی را از شما می‌گیرند و سبب می‌شوند که شما میل به بیشتر خوردن را از دست دهید. در اینجا به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم:
سیب
سیب‌زمینی
ماهی
سفیده تخم مرغ
کاکائو تلخ
سرکه
عسل
لبنیات
روغن نارگیل
غذاهای سرشار از کلسیم
مواد غذایی سرشار از پروتئین
مواد غذایی فیبردار
ویتامین ث
پزشکین : ترفندهایی برای کاهش اشتها و جلوگیری از چاقی
اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)