جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



این ورزش ها توانایی و قدرت مغز را افزایش می دهد

  • ورزش هوازی نه تنها توانایی یادگیری و توجه را بهبود می بخشد، بلکه باعث گستردگی و تقویت حافظه می شود. انجام این ورزش ها به ویژه برای افراد سالخورده مهم است.حتی ورزش ملایم مانند نرمش یا دوچرخه سواری می تواند به بهبود حافظه و تفکر کمک کند.

 

ممکن است ندانید که ورزش کردن می تواند اثرات قابل توجهی بر مغز داشته باشد.

 

رابطه قدرت مغز با ورزش

مطالعات اخیر مزایای مختلف ورزش از پیشرفت فعالیت مغز و کمک به حافظه تا کمک به تمرکز، افسردگی و یادگیری را نشان می دهند.ورزش های هوازی به طور ویژه به دانش آموزان در انجام بهتر امتحانات و رفتار بهتر در کلاس کمک می کنند. چگونه می توان قدرت مغز را افزایش داد؟

 

ورزش صبحگاهی

به نظر می رسد مزایای ورزش بیشتر در مورد فعالیت بدنی قبل از یادگیری باشد. دویدن قبل از رفتن به مدرسه و یا پروانه زدن قبل از رفتن به محل کارتان می تواند شما را به دانش آموز یا کارمند موثرتری تبدیل کند. دانش آموزانی که در ابتدای روز به باشگاه می روند، نمرات امتحانی بهتری در کلاس های بعد تمرین دارند که به طور مستقیم با فعالیت بدنی ارتباط دارد.

مطالعات بر روی موش ها نشان داده اند موش هایی که قبل از فعالیت یادگیری ورزش می کنند، رشد سلولی بیشتری در هیپوکامپ، منطقه ای در مغز که بیشتر با حافظه در ارتباط است، دارند. ارتباطات در مغز آنها نیز قوی تر بود. چه کسی می تواند بگوید در مورد انسان نتایج مشابهی دریافت نمی شود؟

 

مزایای ورزش برای حافظه

 

ورزش هوازی نه تنها توانایی یادگیری و توجه را بهبود می بخشد، بلکه باعث گستردگی و تقویت حافظه می شود. انجام این ورزش ها به ویژه برای افراد سالخورده مهم است.حتی ورزش ملایم مانند نرمش یا دوچرخه سواری می تواند به بهبود حافظه و تفکر کمک کند. تحرک داشتن نه تنها برای بدن شما بلکه برای ذهن شما نیز مفید است.

 

ورزش کردن احتمالا خطر ابتلا به زوال عقل و یا حداقل احتمال ابتلا به سکته مغزی یا سکته قلبی را کاهش می دهد. در هر حال، ورزش کردن مفید است. با این وجود، قبل از شروع برنامه ورزشی، با دکتر خود مشورت کنید.

 

 

یادگیری در حین حرکت

 

تحرک به ویژه هنگامی که همراه با یادگیری باشد می تواند مفید باشد. اگر در مدرسه امکان ورزش کردن ندارید، می توانید در خانه در حالی که مطالعه می کنید، تمرین کنید.

این کار ممکن است نیاز به انجام بعضی تغییرات در منزل داشته باشد اما طناب زدن حین مطالعه می تواند به مغز شما در برقراری ارتباط کمک کند و باعث بهبود یادگیری شود. فعالیت های ریتمیک مانند طناب زدن می توانند به مطالعات شما نظم دهند که باعث می شوند اطلاعات را حفظ کنید.

 

بر هم زدن روند همیشگی ورزش

اگر شما قبلا از لحاظ جسمی فعال بودید، ممکن است لازم باشد روش جدیدی را امتحان کنید تا بتوانید بهترین اثرات را از ترکیب فعالیت های هوازی و مطالعه بدست آورید. به عنوان مثال، اگر قبلا در یک تیم بیس بال بازی می کردید، ممکن است این نوع روش بهترین راه برای مطالعه کردن نباشد.

در عوض پرش و پرتاب توپ درون سبد را امتحان کنید و ببینید که آیا تاثیر بیشتری دارد یا نه. وقتی صحبت از حفظ اطلاعات و یادآوری به میان می آید، به احتمال زیاد انواع مختلف ورزش های هوازی، مزایای مختلفی را ارائه می دهند. ببینید کدام ورزش روی شما تاثیر بیشتری دارد.
قبلا ثابت شده است که ورزش کردن می تواند خلق و خو، تمرکز و سلامت جسمانی را بهبود بخشد، حتی اگر توانایی شما در یادگیری را افزایش ندهد. هیچ دلیلی وجود دارد که حداقل ورزش کردن را امتحان نکنید! نوع فعالیت جسمانی را که برای سطح آمادگی شما مناسب است، پیدا کنید و آن را با مطالعه ترکیب کنید.

 

پیشنهادات خود در مورد ورزش و مطالعه را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید! راه های مورد علاقه شما برای فعال تر شدن روند یادگیری کدامند؟

 

منبع: بهداشت نیوز

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید