افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

افتتاح بزرگترین بخش دیالیز در بناب

راه‌اندازی بزرگترین بخش دیالیز پس از تبریز در بناب

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب از ایجاد پایگاه دوم اورژانس جاده‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت: قرار است بزرگترین بخش دیالیز در بناب پس از تبریز راه‌اندازی شود.

به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ دکتر«هوشنگ شریفی» در نشست خبری به دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان اشاره کرد و افزود: این طرح در بیمارستان‌های دولتی هنوز هم پا برجاست و مراجعه‌کنندگان فقط پنج درصد هزینه‌های خود را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: ۲۵ درصد مسائل حوزه سلامت مربوط به شبکه بهداشت و درمان  و ۷۵ درصد دیگر مربوط به عواملی خارج از این حوزه است.

شریفی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت «پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جا» از برنامه‌های متنوع اجرا شده شبکه بهداشت در هفته سلامت خبر داد و گفت: طرح پاکسازی بستر رودخانه صوفی چای، معدوم‌سازی مواد غذایی تاریخ گذشته، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مدارس و خانواده‌ها، برنامه پیاده‌روی و کوهنوردی از جمله برنامه‌های مهم  هفته سلامت بود.

وی افزود: ما در پی افزایش سرانه فضاهای سلامت هستیم و از همین‌رو ساخت پایگاه دوم اورژانس جاده‌ای به زودی آغاز می‌شود که در این زمینه شهرداری نیز همکاری‌های لازم را انجام داده است.

وی از اتمام طرح‌های نیمه تمام شبکه بهداشت در سال ۹۷ خبر داد و افزود: در جلسه‌ای که با مسئولان داشتیم، قول مساعد برای اتمام پروژه‌های نیمه کاره در سال جاری دادند.

وی با اشاره به این‌که یک سوم از کل عمل‌های جراحی بیمارستان امام خمینی(ره) مربوط به بخش مغز و اعصاب است، افزود: با جذب پزشک متخصص مغز اعصاب با کمک نماینده مردم شهر در مجلس برای نخستین بار در شهر بناب توانستیم خدمات ویژه با هزینه کم برای مردم شهرستان و منطقه ارایه بدهیم.

وی شمار پزشکان جذب شده به بیمارستان‌های شهرستان را در سال گذشته ۲۱ نفر دانست و گفت: امسال هم ۱۵ پزشک متخصص دیگر جذب شده است که در این‌باره پس از شهر تبریز نخستین رتبه جذب را در استان داریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب به خدمات اورژانسی در بیمارستان‌های بناب اشاره کرد و گفت: در همه ساعات شبانه‌روزی در بیمارستان‌های شهرستان پزشک حضور دارد، و می‌کوشیم به مراجعه‌کنندگان خدمات به موقع و بهتری ارائه کنیم.

شریفی از راه‌اندازی بخش غربالگری بیماران سرطانی در بیمارستان بناب خبر داد و افزود: برای این طرح یک میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، که پس از تبریز بزرگترین بخش دیالیز در استان را خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که مرکزکلینیک فوق‌تخصصی بیمارستان بناب به‌زودی افتتاح می‌شود، افزود: فعالیت این مرکز به‌صورت دوشیفتی بوده و سیستم نوبت‌دهی آن به صورت اینترنتی خواهد بود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *