افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آنچه در مورد سندروم روده نمیدانید

download (1)

دستگاه گوارشی یکی از اساسی ترین دستگاه های بدن است که قسمت های مختلفی دارد یکی از آنها روده ها می باشد در این مطلب تحقیقاتی بر روی عواملی که باعث سندروم روده می شود انجام شده و راهکارهای برای جلوگیری از این مشکل گوارشی بیان شده است .

شما ممکن است یکی از ۴۵ میلیون نفری باشید که به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا هستند. درد شکم، نفخ و اسهال متناوب و یبوست از علائم شایع این اختلال هستند.
اگرچه هنوز مشخص نیست که چه چیز باعث بروز سندرم روده تحریک پذیر می شود، اما برخی از کارشناسان معتقدند ارتباط غیر عادی بین مغز و روده منجر به افزایش اسپاسم و حرکت دستگاه گوارش می شود.
سندرم روده تحریک پذیر هیچ آسیب طولانی مدتی ایجاد نمی کند اما یک عامل مختل کننده زندگی روزمره است.
در اینجا راهنمای طبیعی برای کمک به کاهش علائم این سندرم معرفی می شود:
روغن نعناع: نعناع گیاهی است که از قدیم الایام در طب گیاهی استفاده می‌ شد. این گیاه برای درمان طیف گسترده ‌ای از مشکلات شکم استفاده می‌ شود. روغن استخراج شده از گیاه نعناع شامل گروهی از ترکیبات است که از فراوان ترین و شاید بهترین داروها برای درمان درد شکم است. گیاه نعناع دارای خواصی است که باعث شل کردن عضلات صاف در دیواره روده ها می ‌شود. چای نعناع نیز منجر به کاهش اتساع شکم و رفع گاز می گردد.
کاهش استرس: استرس اگرچه منجر به سندرم روده تحریک پذیر نمی شود اما می تواند با افزایش فرکانس خود، اغلب علائم آن را تشدید کند. مطالعات نشان می دهد فعالیت هایی که منجر به کاهش سطح استرس می شود از جمله یوگا، به طور قابل توجهی می تواند ناراحتی های ناشی از سندرم روده تحریک پذیر را کاهش دهد.
مصرف فیبر: برای مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر که از یبوست مکرر رنج می برند، فیبر می تواند کمک به بهبود نفخ و دل درد و کاهش یبوست کند.
پروبیوتیک: این محصولات با حفاظت از فلور و باکتری های مفید روده منجر به کاهش درد شکم در مبتلایان می شود. در برخی از بیماران نیز با مصرف مدوام پروبیوتیک ها، کاهش میزان اسهال گزارش شده است.
اجتناب از جایگزین های شکر: جانشین های قند نظیر مانیتول و زایلیتول می تواند منجر به افزایش گاز در مبتلایان و همچنین نفخ شود.
لازم به ذکر است که غذاهای سرخ شده، گوشت، روغن، مارگارین، غذاهای لبنی، و سایر غذاهای چرب، غذاهای تند، مصرف کافئین و سیگار کشیدن علائم سندرم روده تحریک پذیر را تشدید می کند.

 

پزشکین : آنچه در مورد سندروم روده نمیدانید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *