جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



آنفولانزا و سرماخوردگی را به زانو درآورید – قسمت دوم

1422684940-34630-1

در قسمت قبلی چند توصیه پزشکی درباره درمان و مبارزه با آنفولانزا و سرماخوردگی بیان کرده ایم در این پست به ادامه آن مطالب می پردازیم که شما به راحتی با رعایت برخی نکات می توانید آن را درمان کنید ..

از شیوع سرماخوردگی و آنفولانزا در فصل زمستان در امان باشید، نیازی به ماندن در خانه ندارید؛ تنها کافی است که از برنامه پیشگیرانه ما پیروی کنید. با رعایت موارد زیر می‌توانید از عملکرد بهینه بدنتان اطمینان یافته و روزهای کمتری را با عطسه و سرفه سپری کنید.
۶.باشگاه رفتن
مطالعات نشان می‌دهند که ورزش کردن در سطوح مختلف باعث بهبود گردش خون در بدن شده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. در این شرایط اگر در معرض ویروس و عفونت قرار بگیرید، شانس کمتری برای بیماری خواهید داشت. سعی کنید ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید. اما اگر مبتلا شدید، چند روز استراحت کنید تا بدن از انرژی خود برای مبارزه با ویروس استفاده کند.
۷.ترک سیگار
دلایل بسیاری برای ترک سیگار وجود دارد. دود سیگار بر دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی اثر می‌گذارد و احتمال ابتلا به عفونت‌هایی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی و ذات‌الریه را افزایش می‌دهد. آیا اطرافیان شما سیگار می‌کشند؟ دود دست دوم سیگار نیز شما را در معرض خطر قرار می‌دهد. بنابراین، در فصل زمستان در انتخاب دوستان خود بیشتر دقت کنید.
۸.خواب کافی
هفت تا هشت ساعت خواب شبانه کمک می‌کند که سیستم ایمنی بدن به حداکثر ظرفیت خود دست یابد. خواب به سیستم ایمنی بدن فرصت می‌دهد کارش را بکند؛ یعنی گلبول‌های سفید خون را برای کشتن میکروب‌ها اعزام کند. اگر احساس کسالت دارید، کمی بیشتر بخوابید تا بدن خود را به طور کامل ترمیم کند.
۹.رها شدن از استرس
برای رها شدن از استرس وقت بگذارید؛ برای این کار می‌توانید تمرینات یوگا انجام دهید، برای دویدن بیرون بروید و یا با آی پاد خود موسیقی گوش کنید. استرس و فشارهای جسمی و روحی بر سیستم ایمنی بدن اثر گذاشته و هورمون‌های دفاعی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. در این شرایط، بیشتر در معرض ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا قرار خواهید گرفت. در صورتی که استرس باعث سردرد، تغییر اشتها و مختل شدن وضعیت خواب‌تان شده است، باید سریعا به فکر چاره باشید.
۱۰.بهداشت تنفسی
وقتی سرما می‌خورید، باید در لاک دفاعی خود فرو بروید! ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا از راه قطراتی که از طریق تنفس از دهان خارج می‌شوند، سطوح مختلف را آلوده کرده و در نهایت راهی به سمت چشم، بینی و دهان شما پیدا می‌کنند. به هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان خود را با دستمال بگیرید. استفاده از آرنج و کف دست، احتمال شیوع ویروس را افزایش می‌دهد. اگر تب شدید دارید، در خانه بمانید و استراحت کنید. سرفه و عطسه شایع‌ترین راه انتقال عوامل بیماری به سایر افراد هستند. استراحت کردن و نوشیدن مایعات زیاد ظرف چند روز بر سرماخوردگی و آنفولانزا غلبه می‌کند. اما اگر علائم بیماری به تدریج بدتر شدند، بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

پزشکین : آنفولانزا و سرماخوردگی را به زانو درآورید – قسمت دوم

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)