افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

آرتروز گردن از علائم تا راه های درمان آن

download (7)

امروزه اکثر افراد سرشان در تکنولوژی های پیشرفته مانند گوشی موبایل و تبلت پایین است غافل از آن که همین پایین بودن سر و مدت طولانی با این وسیله ها سرگرم بودن به گردن و عضلات آن فشار می آورد و باعث بروز آرتروز گردن می شود بخوانید در این مطلب درباره آرتروز گردن از علائم تا راه های درمان آن .

درد مزمن یکی از شایعترین علائم آرتروز گردن و شانه می‌باشد. این درد، خسته‌کننده و دائمی است.در بعضی از بیماران  مبتلا به آرتروز گردن درد، شدید و همراه با سوزش است و می‌تواند به مناطق دیگر بدن هم منتقل شود.درد آرتروز گردن از جمجمه سر شروع شده و تا شانه‌ها ادامه می‌یابد.سردرد هم معمولاً در این مواقع وجود دارد.درد ناشی از آرتروز شانه، به یک و یا هر دو طرف استخوان‌های بازو تیر می کشد. درد آرتروز در طی فعالیت بدنی افزایش و در زمان استراحت کاهش می‌یابد. آرتروز می‌تواند در یک سمت و یا هر دو سمت گردن و شانه ها، درد ایجاد کند.

آرتروز گردن و سفتی و خشکی عضلات
آرتروز گردن و شانه سبب خشکی و سفتی عضو می‌شوند.در آرتروز گردن، شخص در چرخاندن سر و خم شدن مشکل پیدا می‌کند و یا حتی ممکن است در حرکات بازوها دچار محدودیت شود. اگر شخصی دچار آرتروز شانه باشد، ممکن است در فعالیت‌های روزانه خود مثل پوشیدن لباس، شانه کردن موی سر و یا حمام کردن دچار مشکل شود.اگر این شخص تحت درمان آرتروز گردن قرار نگیرد، این خشکی و سفتی بدتر می‌شود و محدوده حرکت او به مرور زمان کاهش می‌یابد.

آرتروز گردن  و ضعف عضلات
آرتروز گردن و شانه می‌تواند منجر به ضعف یا بی حسی یا احساس گزگز بازوها ، دست‌ها و انگشتان شود. به دلیل تغییراتی که آرتروز ایجاد می‌کند، ممکن است اعصاب گردن تحت فشار باشند . اگر اعصاب تحت فشار باشند، پیام های عصبی به بازوها و دست‌ها نمی‌رسند، در نتیجه ماهیچه‌ها به طور مناسب منقبض نشده و فرد مبتلا، توانایی گرفتن اشیا را نخواهد داشت.در موارد شدید، ضعف عضلات و احساس گزگز تا پاها هم پیش می‌رود و فرد در راه رفتن و حفظ تعادل بدن و کنترل ادرار خود مشکل پیدا می کند و دچار تکرر ادرار می شود.

راه حل درمان آرتروزگردن
آرتروز گردن بسته به شدت آسیب مفاصل، استفاده از گرما، یخ، استراحت و فیزیوتراپی می‌توانند به کاهش علایم کمک زیادی کنند. انجام حرکات کششی آرام، کمک زیادی به بازگرداندن قدرت عضلات و از بین رفتن خشکی عضلات می‌کند. تجویز برخی داروها توسط پزشک برای انجام فعالیت‌های روزمره و خواب مناسب انجام می شود.اگر دردهای شدیدی وجود داشته باشد و یا اعصاب تحت فشار باشند، جراحی آرتروز گردن برای بهبود آن توصیه می‌شود.

از مهمترین اقدامات درمان آرتروز گردن که شاید بتوان گفت مهمترین قسمت درمان درد های ناحیه ی گردن است انجام نرمش های طبی خاصی به منظور تقویت عضلات گردن و افزایش قابلیت انعطاف لیگامان ها و عضلات گردن است. از مهمترین علل مستعد کننده ابتلا به آرتروز گردن ضعف عضلات گردن و کم شدن قابلیت انعطاف عضلات گردن است. زندگی شهری جدید موجب هرچه دورتر شدن انسان ها از فعالیت های بدنی شده است.

شغل های پشت میز نشینی نه تنها موجب ضعیف شدن عضلات مختلف انسان میشود بلکه به علت وضعیت بد نشستن پشت میز موجب وارد شدن فشار های زیادی به مفاصل میشود. این عوامل در دراز مدت موجب بروز درد گردن و کمر و زانو می شود. نرمش های گردن با تقویت عضلات گردنی و افزایش قابلیت انعطاف لیگامان ها و عضلات گردن موجب کاهش فشار بر روی مهره و دیسک گردن شده و تاثیر قابل توجهی در کاهش و حتی حذف کامل دردهای گردنی دارد.

 راه‌های درمان آرتروز گردن
 آرتروز گردن  و دارو درمانی
مسکن‌هایی مثل استامینوفن می‌تواند درد را تسکین دهد. داروهایی مثل داروی ضد تورم غیر استروئیدی ( NSAIDS) مثل ایبوپروفن ، ادویل و موترین مفیدند، البته تحت نظر پزشک

 درمان آرتروز گردن با ماساژ
ماساژ گردن، درد و تورم آن را کاهش می‌دهد. مقداری روغن در محل بزنید تا گرما تولید کند، اما مقدار زیاد آن برای خانم های حامله و افراد دارای صرع توصیه نمی‌شود. روش درمانی جایگزین برای آن‌ها استفاده از یخ می‌باشد. متخصصین ارتوپد، فیزیوتراپیست ها را برای ماساژ و تمرینات پیشنهاد می‌کنند.

درمان آرتروز گردن با جراحی
اگر بیمار از درد مزمن رنج می‌برد و پس از انجام آزمایش خون، MRI و اشعه x تشخیص داده شد که اعصاب تحت فشارند، جراحی پیشنهاد می‌شود.

پزشکین : آرتروز گردن از علائم تا راه های درمان آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *