افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

معاینه برای ارتودنسی

آشنایی با جلسات معاینه ارتودنسی:

معاینه برای ارتودنسی

ارتودنسی یکی از روش های درمانی دندان ها و ناهنجاری های موجود در فک های بالا و پایین می باشد، که طی مراحل مختلفی در هر بیمار با توجه به مقدار مشکلات موجود در ساختار فکی و دندانی او انجام می گیرد و ما نیز در این مقاله سعی می کنیم به تشریح جلسات معاینه ارتودنسی بپردازیم.

طول دوره درمان یک بیمار با توجه به سن و سال، میزان مشکلات و ناهنجاری ها، نوع روش درمانی و … مشخص می شود و بیمار موظف است در طی این دوره بارها برای معاینه به متخصص مراجعه کند.

معاینه برای ارتودنسی

تشریح جلسات معاینه ارتودنسی

هر بیمار بعد از انتخاب بهترین متخصص، باید برای شروع درمان و ارتودنسی خود به او مراجعه کند تا او با انجام معاینات بالینی و ارزیابی مقدار ناهنجاری ها، تعداد جلسات معاینه ارتودنسی و نوع روش درمانی بیمار را انتخاب کند.

متخصص با استفاده از عکس های رادیولوژی و فتوگرافی به معاینه دندان های بیمار، ریشه آنها و وضعیت فک ها از نظر نحوه قرارگیری و تعادل بین آنها، می پردازد و سپس اقدام به قالب گیری دندان ها می کند تا بتواند مراحل انجام ارتودنسی را ادامه دهد.

حالا در این مرحله متخصص ابتدا به درمان دندان های پوسیده، آسیب دیده و پر کردن و عصب کشی آنها می پردازد، چون وقتی باید اقدام به استفاده از روش درمانی ارتودنسی کرد که تمام دندان ها سالم باشند وگرنه نتیجه لازم گرفته نمی شود.

متخصص بعد از گذراندن این جلسات، با توضیح نوع روش درمانی، بیمار را در انتخاب نوع روش درمانی مختار می کند تا طبق درخواست او از وسایل و تجهیزات مخصوصی استفاده شود و براکت های مورد نظر در روش ارتودنسی ثابت و یا متحرک بر روی دندان های بیمار قرار گیرند.

قابل ذکر است که در روش ارتودنسی ثابت ابتدا باید دندان های بیمار، جرم گیری و تمیز شوند و سپس با استفاده از چسب های مخصوص، تجهیزات مورد نظر برای اصلاح وضعیت دندان ها و فک ها بر روی دندان ها و فک ها نصب شوند.

بعد از این مراحل، متخصص وضعیت جلسات معاینه ارتودنسی را مورد بررسی قرار می دهد و از بیمار می خواهد در زمان های مشخص برای معاینه و بررسی وضعیت پیشرفت در نحوه درمان و احتمالا جا به جایی براکت ها به متخصص مراجعه کند.

نکات قابل توجه در مورد جلسات معاینه ارتودنسی

باید به این نکته توجه داشت که با انتخاب نوع روش درمانی، ممکن است جلسات معاینه، کاهش و افزایش یابد، به طور مثال استفاده از روش درمانی ارتودنسی ثابت و متحرک نیاز به جلسات معاینه متفاوتی دارند.

همچنین در هر مرحله ممکن است، متخصص نیاز به گرفتن عکس از وضعیت فک ها و دندان ها داشته باشد، تا نحوه پیشرفت درمان را بررسی کند و در صورت نیاز به جا به جایی براکت ها، تنظیم مجدد آنها و یا احتمالا تغییر و تعویض تجهیزات استفاده شده بپردازد.

بیمار نیز نباید جلسات معاینه را کم اهمیت جلوه دهد و در عمل به توضیحات و نکات گفته شده از سوی متخصص ، در جلسات معاینه دقت لازم را داشته باشد.

دکتر محمد ناصری بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان با چندین سال سابقه موفق در درمان ارتودنسی برای رفع مشکلات مربوط به  فک و دندان ها در سطح شهر اصفهان می باشد. دکتر محمد ناصری متخصص ارتودنسی اصفهان  با بهره گیری از جدیدترین علم و تکنولوژی روز بهترین درمانهای ارتودنسی دندان را انجام دهد شاهد این مدعا درمان خوب ، موفق و رضایت تمامی بیماران اعم از کودکان و بزرگسالان می باشد.

برای  اطلاع از هزینه ارتودنسی اصفهان می توانید با مطب دکتر محمد علی ناصری تماس بگیرید .

تماس با مطب دکتر محمدعلی ناصری

آدرس مطب : اصفهان، چهارراه پلیس، توحید جنوبی، نبش کوچه کاویان، ساختمان ژیوار، طبقه اول، واحد ۱۰۴

شماره تماس مطب :

     (۴۵) ۳۱۳۱۳۸۴۴ ۰۳۱        ۰۹۱۳۰۲۱۱۳۱۳

وب سایت:  www.drmohammadnaseri.com

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *