افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

لاغری را به روش بای پس معده تجربه کنید

رپورتاژ آگهی

بای پس معده یکی از روش‌های لاغری رایج است که امروزه برای بسیاری از افراد با وزن بسیار بالا انجام می‌گیرد و نتایج بسیار رضایت بخشی را از این عمل شاهد بوده‌ایم.

همیشه توصیه پزشکان به بیماران این است که در ابتدا به روش‌های طبیعی مانند تغییر رژیم غذایی و فعالیت روزانه، وزن خود را پایین بیاورند. اما برخی از افراد با وجود اضافه وزن زیاد و بیماری‌های ناشی از چاقی، کاهش وزن به روش‌های طبیعی برایشان امکان‌پذیر نیست.

در این مواقع توصیه ما این است که حتما برای کاهش وزن به متخصص لاغری مراجعه کنند تا وضعیت آنها مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به میزان اضافه وزن و وضعیتی که دارند، بهترین روش لاغری به آنها پیشنهاد شود.

اگر شما هم جز افراد بسیار چاق هستید و به هیچ روشی موفق به کاهش وزن نبوده‌اید، در ادامه با ماه همراه باشید تا هر آنچه که باید در خصوص این جراحی بدانید برای شما توضیح دهیم.

لاغری را به روش بای پس معده تجربه کنید

چه زمانی باید برای کاهش وزن به متخصص جراحی لاغری مراجعه کرد؟

اگر اضافه وزن زیاد همراه با مشکلات جسمانی دارید، همچنین راهکارهای طبیعی را برای لاغری انجام داده‌اید و موفق به کاهش وزن نشده‌اید، پزشک جراحی لاغری از جمله بای پس معده را برای کاهش وزن به شما پیشنهاد می‌دهد.

جراحی بای پس یکی از جراحی‌های موفق کاهش وزن است؛ اما به همه افراد پیشنهاد نمی‌شود. پزشک پس از اندازه گیری BMI یا شاخص توده بدنی، در نهایت تصمیم می‌گیرد که این جراحی لاغری برای شما مناسب است یا خیر.

عمل جراحی بای پس چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

قبل از انجام هرگونه اقدامی باید آزمایش‌های مختلفی را انجام دهید تا اطمینان داشته باشید که جراحی بای پس برای شما مناسب است. همچنین در خصوص محدودیت‌های غذایی و دارویی که باید قبل از عمل داشته باشید به شما توضیح خواهد داد.

این عمل جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌گیرد و احتمالا تا ۳ روز نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارید تا کاملا وضعیت شما تحت کنترل باشد.

این عمل جراحی لاغری توسط آقای دکتر محمد جواد باقری به صورت بسته یعنی به روش لاپاراسکوپی انجام می‌گیرد. در طی جراحی بخش کوچکی از معده به عنوان معده جدید برش می‌خورد؛ اما برخلاف اسلیو معده، معده باقی مانده خارج نمی‌شود.

این معده جدید به قسمت پایین روده متصل می‌شود، به این صورت زمانی که غذا می‌خورید بخش زیادی از معده و قسمت اول روده کوچک دور زده می‌شود.

در این حالت غذای کمتری جذب بدن می‌شود، همچنین پس از کمی غذا خوردن احساس سیری خواهید داشت.

بیماری‌هایی که با انجام بای پس معده بهبود می‌یابد

همانطور که می‌دانید بیماری چاقی منجر به بیماری‌های مختلفی می‌شود که با انجام این جراحی لاغری، نه تنها به وزن دلخواه خود می‌رسید، بلکه بسیاری از بیماری‌های مرتبط با چاقی نیز درمان می‌شود.

بای پس معده منجر به کاهش وزن طی طولانی مدت می‌شود، لازم به ذکر است مقدار وزنی که کم می‌کنید به نوع جراحی و تغییرات سبک زندگی که پس از آن دارید، بستگی خواهد داشت.

لاغری را به روش بای پس معده تجربه کنید

ممکن است طی دو سال حدود ۷۰ درصد یا بیشتر وزن اضافه خود را کم کنید. بیماری‌هایی که نیز به دنبال این جراحی بهبود پیدا می‌کند به شرح زیر است:

  • رفلکس اسید به مری
  • ناباروری
  • بیماری قلبی
  • سکته
  • افزایش فشار خون
  • دیابت نوع ۲
  • کلسترول بالا
  • آپنه انسداد خواب

عمل بای پس مناسب چه افرادی است؟

در صورت داشتن چنین شرایطی، این عمل جراحی برای شما مناسب است:

  • شاخص توده بدنی ۴۰ یا بالاتر دارید (چاقی شدید).
  • شاخص توده بدنی ۳۵ تا ۳۹.۹ (چاقی) است و دچار مشکل سلامتی جدی مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع ۲، آپنه خواب و فشار خون هستید.
  • اگر این شاخص توده بدنی بین ۳۰ تا ۳۴ همراه با مشکل بسیار جدی نیز باشد، این عمل جراحی توصیه خواهد شد.

با وجود اینکه این عمل جراحی مزایای زیادی برای شما به همراه دارد؛ اما همه افراد واجد شرایط این جراحی نیستند.

هزینه بای پس معده

یکی از پرسش‌های پرتکرار که قبل از مراجعه به کلینیک از سوی بیماران پرسیده می‌شود در خصوص هزینه جراحی است. هزینه هر کلینیک و هر پزشک می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. باید قبل از در نظر گرفتن هزینه، مهارت و تجربه پزشک را در نظر بگیرید سپس به هزینه فکر کنید.

به طور کلی عوامل مختلفی که می‌تواند بر هزینه نهایی تاثیر گذار باشد به شرح زیر است:

  • شهری که پزشک شما سکونت دارد.
  • کلینیک یا بیمارستانی که مراجعه می‌کنید.
  • میزان مهارت و تجربه‌ای که پزشک دارد.
  • مدتی که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارید.
  • داروهایی که برای شما در بیمارستان تجویز می‌شود.
  • و….

همه این موارد بر هزینه جراحی شما موثر است.

لاغری را به روش بای پس معده تجربه کنید

در چنین مواقعی بای پس معده برای شما کارساز نیست

پزشک پس از عمل توصیه‌هایی را برای شما خواهد داشت که باید به تمامی موارد ذکر شده عمل کنید، در غیر این صورت نتیجه رضایت بخشی حاصل نخواهد شد.

این عمل تنها حجم معده را کوچک می‌کند و مانع جذب کالری می‌شود، در نهایت شما هستید که باید برای رسیدن به وزن ایده آل برنامه خوبی داشته باشید.

به طور مثال اگر عادت به مصرف غذاهای پرکالری دارید، ممکن است به اندازه کافی وزن کم نکنید. برای جلوگیری از اضافه وزن مجدد تغییرات دائمی در رژیم خود داشته باشید، همچنین می‌بایست فعالیت بدنی و ورزش منظم نیز داشته باشید.

اگر با رعایت این موارد متوجه پیشرفت خود در کاهش وزن نشدید، حتما به پزشک مراجعه کنید تا همه موارد بررسی شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *