افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روش انتخاب کرم مرطوب کننده برای شادابی دست و صورت

رپورتاژ آگهی

یکی از مهم‌ترین لوازم مراقبت پوستی، آرایش و زیبایی، کرم مرطوب‌ کننده دست و صورت است. معمولا در طول روز پوست دست و صورت ما با عوامل مختلفی همچون نور خورشید، مواد شوینده و … سروکار دارد. همه این موارد باعث می‌شود که پوست تا حد زیادی آب و رطوبت خود را از دست بدهد و در نهایت دچار خشکی پوست شود. برای جلوگیری از بروز این امر می‌توان از ساده‌ترین روش‌ها مانند کرم‌های آبرسان استفاده کرد. همچنین استفاده از این نوع کرم‌ها علاوه بر جلوگیری از خشکی پوست، فواید دیگری هم دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعات کاملی در خصوص این نوع از کرم‌ها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. از شما نیز دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

روش انتخاب کرم مرطوب کننده برای شادابی دست و صورت

کرم مرطوب کننده

همانطور که گفتیم برای تامین رطوبت پوست، می‌بایست از کرم مرطوب کننده پوست استفاده کرد. وجود آب برای لایه میانی پوست یا همان اپیدرم بسیار ضروری است. حتما برای شما هم پیش آمده که پوست بدن شما دچار خشکی یا پوسته پوسته شدن شود. معمولا علت اصلی این امر، چربی موجود در لایه اپیدرم است. این لایه نازک چربی باعث می‌شود که تبخیر آب به حداقل میزان ممکن برسد و رطوبت پوست حفظ شود. لازم به ذکر است که استفاده زیاد از مواد شوینده می‌تواند باعث ازبین رفتن چربی پوست شود. برای هیدراته ماندن پوست دست و صورت، توصیه می‌شود که افراد با هر نوع پوستی از کرم‌های مخصوص آبرسانی استفاده کنند. این کار باعث می‌شود که پوستی شاداب و جوان داشته باشید.

همانطور که می‌دانید پوست انواع مختلفی دارد. پوست خشک، پوست چرب، پوست مختلط و پوست معمولی. معمولا انواع کرم‌ دست و صورت با توجه به نوع پوست و سازگار با آن تولید می‌شود. ترکیبات مرطوب کننده‌ها معمولا یکسان است، تنها میزان چربی و آب به کار رفته در آن‌ها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. اگر می‌خواهید نوع پوست خود را بشناسید، توصیه می‌کنیم ابتدا یک کرم دست برای پوست های نرمال بخرید و روی دستتان استفاده کنید. پس از آن بررسی کنید که پوست شما در چه وضعیتی است، چرب یا خشک.

بهترین نوع کرم مرطوب کننده

ساخت و تولید کرم‌ مرطوب کننده فرمول مشخصی دارد، اما اضافه کردن برخی مواد باعث افزایش کیفیت کرم‌ها می‌شود. از جمله این مواد می‌توان به روغن‌های اشباع مانند: روغن نارگیل، شی باتر، کره کاکائو، روغن جوجوبا، روغن ماکادمیا و اسکوالین اشاره کرد. این روغن‌ها با ترکیباتی که دارند، می‌توانند در برابر رادیکال‌های آزاد مقاومت کنند و در نهایت از آسیب به پوست جلوگیری کند. برخی روغن‌های غیراشباع مانند: روغن گل رز، دانه انگور، کنجد، آفتابگردان و سویا در کرم‌ها نیز به کار می‌رود که نسبت به روغن اشباع، کیفیت پایین‌تری دارند.

روش انتخاب کرم مرطوب کننده برای شادابی دست و صورت

چه تفاوتی میان کرم مرطوب کننده و کرم آبرسان وجود دارد؟

به طور کلی باید گفت که هدف اصلی از استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان، هیدراته و شاداب ماندن پوست است؛ اما هر یک از این کرم‌ها عملکرد متفاوتی دارند. برای مثال کرم پا ضد ترک و مرطوب کننده، از چربی‌های مفید پوست تشکیل شده است و علاوه بر آبرسانی خشکی‌های پا، لایه نازکی را نیز روی پوست ایجاد می‌کند. این لایه نازک به طور موقتی از تبخیر آب موجود در لایه اپیدرم پوست جلوگیری می‌کند. کرم‌های آبرسان حاوی ذرات آب دوست هستند و باعث افزایش جذب آب در لایه اپیدرم می‌شوند. با مصرف مداوم کرم آبرسان، پوست شاداب و جوان باقی می‌ماند. برای افزایش کارایی و سلامت بیشتر پوست می‌توان هم از کرم آبرسان و هم کرم رطوبت رسان به طور همزمان استفاده کرد. در ادامه کرم‌هایی که مناسب انواع پوست هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

کرم‌ مخصوص پوست چرب

معمولا پوست‌های چرب دارای منافذ باز و مستعد انواع جوش و آکنه هستند. از این رو باید به طور مرتب از کرم مرطوب کننده استفاده کرد تا سلول‎‌ها برای تولید بیشتر چربی تحریک نشوند. افرادی که پوست چربی دارند، بهتر است از کرم‌هایی استفاده کنند که بافت سبک و بدون چربی دارند. این نوع از کرم‌ها منافذ باز پوست را مسدود نمی‌کنند و از جوش زدن پوست نیز جلوگیری می‌کنند. یکی از مواد تشکیل دهنده کرم مرطوب کننده‌، گلیکولیک اسید، آلفا هیدروکسی اسید و سالیسیلیک اسید است. از خاصیت این مواد می‌توان به ضد چروک و لایه برداری ملایم اشاره کرد. از جمله کرم‌های مناسب پوست چرب عبارت‌اند از: کرم هیدرودرم، کرم کامان، کرم دیپ سنس، کرم نوتروژینا و … .

کرم مخصوص پوست خشک

افرادی که پوست خشکی دارند، بهتر است که از کرم‌هایی استفاده کنند که دارای هیالورونیک اسید، دایمتیکون، گلیسیرین، اوره، پروپیلین گلیکول، پترولام و لانولین است. این مواد کمک می‌کند که پوست تا مدت نسبتا طولانی مرطوب و هیدراته باقی بماند. لازم است بدانید که موادی مانند آلفا هیدروکسی اسید، رتینوئیک اسید، سالیسیلیک اسید و گلیکولیک اسید می‌تواند باعث افزایش خشکی پوست شود. کرم مرطوب کننده مخصوص پوست خشک عبارت‌اند از: سرم هیالورونیک اسید +B5 درماپلاس، کرم اریکه، کرم اسکین وان، کرم آبرسان درما تیپیک و ژل کرم آبرسان H2O ساین اسکین.

روش انتخاب کرم مرطوب کننده برای شادابی دست و صورت

نکته‌های مهم کرم مرطوب کننده صورت

  • کرم مرطوب کننده صورت باید ترکیبات و بافت سبک‌تری نسبت به کرم دست داشته باشد.
  • در فصل‌های سرد سال بهتر است از کرم‌های مرطوب کننده‌ای که بافت سنگینی دارند، استفاده شود تا رطوبت پوست حفظ شود.
  • برای تاثیر بیشتر و جذب سریع، قبل از استفاده از کرم رطوبت رسان پوست دست و صورت خود را کمی نم‌دار کنید.
  • برای تاثیر بیشتر کرم آبرسان روی پوست بهتر است به طور روتین و روزانه از آن‌ها استفاده کنید.
  • اگر پوست شما نسبت به استفاده از کرم آبرسان علائم حساسیت نشان داد، مصرف کرم را قطع کنید و تاریخ انقضا کرم را کنترل کنید.

جمع‌بندی

بهتر است قبل از خرید کرم مرطوب کننده، ابتدا مشخصات روی بسته کرم را به دقت مطالعه کنید و به نوع پوستتان دقت کنید. سپس با در نظر گرفتن نیاز پوستی خود و مشورت با پزشک مربوطه مرطوب کننده مناسب را خریداری کنید. در نظر داشته باشید که داشتن اطلاعات کافی در مورد ترکیبات مرطوب کننده‌ها باعث می‌شود که به راحتی کرم دست و صورت مناسب پوست خود را پیدا کنید. به عنوان نکته آخر در نظر داشته باشید که کرم مرطوب کننده بدن نباید برای پوست صورت نیز استفاده شود؛ زیرا ممکن است باعث آسیب رساندن به پوست صورت شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *