افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

راهنمای سفر به مشهد در تورهای لحظه آخری مشهد

رپورتاژ آگهی

مشهد؛ پایتخت مذهبی ایران

از زمان‌های دور مشهد به علت حضور مرقد امام رضا(ع) میزبان زائران زیادی بوده است. شاید برای شما هم جالب باشد که مشهد نامش را نیز وام‌دار امام رضا(ع) است؛ چراکه نامش تا قبل از شهادت امام رضا “سناباد نوغان” بوده و بعد از آن واقعه نامش به مشهد تغییر کرده است. شیعیان از گذشته تا به امروز از جای جای دنیا برای زیارت امام هشتم خود به مشهد می‌آمدند؛ مسافران ایرانی از شهرهای مختلف معمولا با تورهای مسافرتی از جمله تور مشهد از تهران ، تور مشهد از اصفهان شیراز و.. به این مقصد برای زیارت سفر می کنند. برخی دیگر نیز به صورت جداگانه با رزرو هتل ارزان مشهد ، و همچنین بلیط هواپیما یا قطار به مقصد مشهد اقدام به سفر به این شهر می کنند. البته در سال‌های اخیر حرم مطهر تنها مقصد آن‌ها در مشهد نیست. چراکه با کمک اینترنت مردم با دیدنی‌ها و مکان‌های جذاب مشهد بیش از پیش آشنا شدند و سعی می‌کنند بازدید از این مکان‌ها را نیز در برنامه سفر خود جای دهند. مشهد علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و مکان‌های تاریخی زیبا، تفریحات و هتل‌های خوبی دارد که می‌توانند کیفیت سفر شما را بهبود ببخشد.

سفر به مشهد

برای سفر به مشهد چگونه چمدان بپیچیم؟

باید گفت چمدان بستن آنقدر راحت و بی‌دردسر نیست که آن را به دقیقه ۹۰ موکول کنیم. پس برای چمدان بستن و فکر کردن به محتویاتش زمان مناسبی را اختصاص دهید. ابتدا وسایلی که تصمیم گرفته‌اید با خود ببرید را کنار هم روی زمین بگذارید. اگر حس کردید جا کردن این وسایل مشکل است شروع به برگزاری جام حذفی کنید و با مقایسه و در نظر گرفتن آب و هوا از حجم وسایل و لباس‌ها کم کنید. برای جاسازی لباس‌ها بهتر است آن‌ها را به صورت رول شده در چمدان قرار دهید و لباسی که حجم بیشتری می‌گیرد را در مسیر بپوشید. وسایل بهداشتی مثل مایع دستشویی و شامپو با خود نبرید؛ اگر هم باید از یک  شامپو خاص استفاده کنید آن را در ظرفی کوچک با خود ببرید. اگر در جای دادن لباس‌ها مشکل دارید می‌توانید از بسته‌بندی‌های فشرده استفاده کنید در این صورت حجم لباس‌هایتان تقریبا به نصف می‌رسد. سشوار مسافرتی بردارید و از آوردن اتو خودداری کنید چراکه هتل‌ها خشک‌شویی دارند.

در سفر به مشهد چه برداریم؟

سفر به مشهد مثل باقی سفرها با یک سری وسایل شخصی اساسی میسر است؛ مثل شارژر و پاوربانک، لوازم بهداشتی و شخصی، ابزار و وسایل پیک‌نیک و اسناد مدارک مثل بلیط، کارت شناسایی و … . به غیر این اقلام اساسی وسایلی که به این لیست اضافه می‌شود بستگی به شرایط شما دارد یعنی به تعداد روز‌هایی که در سفر می‌مانید یا فصلی که مسافرت می‌کنید و مکان‌هایی که قرار است ببینید. مثلا اگر قصد رفتن به پیست اسکی داشته باشید باید لباس‌های فوق‌العاده گرمی بردارید یا اگر در فصل تابستان به مشهد می‌روید، برداشتن لباس‌های خنک و نخی ضروری است.

اما چیزهایی که نیاز نیست برای سفر به مشهد با خود ببرید اسباب بازی کودک، نخ و سوزن، سشوار، حوله اضافی، مسواک و خمیردندان و حتی جوراب است چراکه این وسایل در هتل شما یافت می‌شود.

ارتفاع این شهر از سطح دریا، ۱۰۵۰ متر است و بین رشته ‌کوه‌های بینالود و هزارمسجد قرار گرفته است؛ به طور کلی آب و هوای مشهد به دلیل وجود جغرافیای خاص این شهر، متغیر می باشد اما در مجموع می‌توان آب و هوایی سرد و خشک را به آن نسبتد داد. خشکی هوا در مشهد بسیار مشهود است پس اگر فردی حساس به آب و هوای خشک هستید پیشنهاد می‌شود کرم مرطوب‌کنند پوست را مرتب استفاده کنید. البته در تابستان با آب و هوایی گرم خشک که گاها به دمای بالای ۴۰ درجه نیز می‌رسد مواجه هستید. اگر در تابستان عازم مشهد باشید باید لباس‌هایی بسیار خنک، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و صندل با خود ببرید و اگر هم در زمستان به مشهد می‌روید با کاپشن و لباس‌های گرم راهی شوید چراکه این شهر سابقه دمای منفی ۲۰ درجه را نیز در کارنامه زمستانی خود دارد.

بهترین فصل سفر به مشهد

بهار را می‌توان بهترین فصل سفر به مشهد دانست. البته پاییز نیز اگر در مناسبت‌ها نباشد فصل خلوت و خوبی برای سفر به پایتخت مذهبی ایران است. توصیه می کنیم قیمت هتل های مشهد را در هر یک از فصول را قبل از سفر بررسی کنید. اگر قصد عزیمت در فصل بهار را دارید بهتر است اردیبهشت را انتخاب کنید تا هم از شلوغی فروردین و هم از گرمای خرداد در امان بمانید. فصل تابستان معمولا بسیار گرم و بی باران است که وقتی با خشکی هوا عجین می‌شود تحمل‌اش کمی سخت‌تر نیز می‌شود. پاییز و زمستان مشهد معمولا خیلی خلوت است و به همین دلیل هتل‌ها و تورها تخفیف‌های خوبی می‌گذارند که می‌تواند هزینه‌های سفرتان کم کند. البته اگر آدمی سرمایی باشید آب و هوای سرد و خشک مشهد مخصوصا در زمستان نمی‌تواند خوشایندتان باشد. مهر و اسفند از ماه‌هایی است که سرمای هوا قابل تحمل و مطبوع است.

تفریحات مشهد

در سال‌های اخیر مراکز تفریحی مشهد بیش از پیش شده تا زائران و گردشگران بتوانند اوقات خوشی را در کنار زیارت سپری کنند. برای گردش و تفریح پارک کوه‌سنگی مشهد را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در دامنه کوه‌های جنوبی مشهد واقع شده است. این پارک خوش آب و هوا برای یک گردش روزانه با خانواده مکان مناسبی است. یکی از مراکز تفریحی جدید و پرطرفدار مشهد سرزمین موج‌های آبی است که اخیرا فاز مخصوص بانوان آن نیز فعال شده است. سرزمین موج‌های آّبی یکی از بزرگترین و مجهزترین پارک آبی در خاورمیانه است. این پارک علاوه بر تفریحات آبی، بزرگترین زیپ لاین سرپوشیده، لیزرتک، فیش اسپا و سقوط آزاد ۲۳ متری را در خود جای داده است.

سفر به مشهد

یکی دیگر از مراکز تفریحی و در عین حال علمی سرزمین پروفسور بازیما است که اولین پارک علمی تفریحی ایران نیز می‌باشد. در این مجموعه با طبیعت و حیات وحش زمین از چند هزار سال پیش تا به امروز آشنا می‌شوید. شهر مشاغل کودکان کارالند نیز مکانی از این طیف است که با کنار هم قرار دادن ۲۰ شغل در فضایی صمیمانه کمک می‌کند تا کودکان با شغل موردعلاقه خود آشنا و تا  حدی آن را تجربه کنند. همچنین برای تفریح کودکان خود می‌توانید از پارک ملت مشهد که از بزرگ‌ترین پارک‌های شهر است دیدن کنید.

از مکان‌های دیدنی مشهد که باید دید!

مشهد شهری با تاریخ پربار و طبیعتی زیبا است که می‌تواند در کنار زیارت، مجموعه خوبی از یک سفر دلپذیر را برای شما بسازد. یکی از مناطق زیبا آبشارهای اطراف مشهد است. اگر در جاده مشهد-قوچان ۸۴ کیلومتر بروید در نزدیکی روستای اخلمد دو آبشار پر آب و بلند را می‌بینید که ارتفاع یکی از آن‌ها تا ۲۳ متر می‌رسد. همچنین در ۱۶ کیلومتری جنوب غربی مشهد بخش کوهستانی و زیبای طرقبه قرار دارد. طرقبه پارک عمومی و رودخانه‌ای پرآب دارد. از این‌جا می‌توانید سوغات سبد‌های دستی به ارمغان ببرید. به غیر از این‌ها گردش در بند یا سد گلستان و سد چالیدره نیز به عنوان طبیعت زیبای استان خراسان رضوی به گردشگران پیشنهاد می‌شود. در این مکان‌ها می‌توانید علاوه بر لذت از طبیعت و هوای مطبوع، قابق سواری و ماهی‌گیری کنید و از رستوران و آلاچیق آن محل استفاده کنید.

از مکان‌های تاریخی مشهد می‌توان به مقبره شیخ بهایی اشاره کرد که بین صحن امام و صحن آزادی واقع شده و یا گنبد خشتی مشهد که قدمت آن را به دوره صفویه نسبت می‌دهند. این محل در واقع آرامگاهی است که امام‌زاده محمد در آن دفن شده است. یک گنبد معروف دیگر مشهد گنبد سبز است که مدفن شیخ محمد مومن است. این فرد یکی از عارفان بوده که شاه عباس در سال ۱۰۱۱ هجری قمری دستور ساخت مقبره‌ای با گنبد فیروزه‌ای را برای او داده است. آرامگاه فردوسی، شاعر بزرگ کشور نیز از جاذبه‌های گردشگری مشهد است. در موزه‌ای که در این آرامگاه قرار دارد یک جلد شاهنامه خطی به وزن ۳۷ کیلوگرم وجود دارد که دیدن آز آن و دیگز اشیا موزه خالی از لطف نیست. برای گردش در تاریخ و باغ می‌توانید به باغ موزه نادری بروید و از دو موزه این محل دیدن کنید. به علاوه دیدن خانه‌های سنتی مشهد نیز صفای خاص خودش را دارد که خانه ملک مشهد و خانه داروغه از جمله این بناهاست.‌

بازار‌های مشهد، جاذبه گردشگری

از قدیم الایام خرید عضو جدانشدنی سفرهای ما بوده و هست به طوری که حتی اگر قصد خرید آن‌چنانی نداشته باشیم گردش در مراکز خرید و بازارهای قدیمی یک نوع تفریح به حساب می‌آید. پیشنهاد کی‌سفر به دوستان خود گشت و گذار در بازار‌های قدیمی و بازار روز مشهد است؛ چراکه زندگی روزمره مردم محلی و زیبایی‌های سنتی و معماری بازار‌های قدیمی را یک‌جا خواهید دید. در واقع بازار نبض هر شهری است؛ حیف است قبل از ترک مشهد آن را لمس نکنید.

سفر به مشهد

مشهد مراکز خرید زیادی دارد که چندتا از بهترین‌های آن‌ها را اینجا معرفی می‌کنیم. مرکز خرید پروما جدید‌ترین مرکز خرید مشهد که فروشگاه‌های متنوعی دارد از سوپرمارکت گرفته تا لوازم خانگی. پروما از ۹ صبح تا ۱۲ شب فعال است. مجتمع تجاری الماس شرق از بهترین مراکز خرید مشهد است که علاوه بر فروشگاه‌های متنوع شهربازی سرزمین عجایب، عکاس‌خانه سنتی، سینمای ۵ بعدی، آکواریوم شهر دریایی و آب‌نمای جامپینگ نیز دارد. مرکز خرید آرمان، مجتمع تجاری وصال، مشهد مال و کاسپین مد از دیگز مراکز خرید مدرن و وسوسه‌انگیز مشهد هستند.

بازار رضا از آن بازار‌هایی است که همه کسانی که به مشهد می‌روند باید به آن‌جا سر بزنند. یکی از بازار‌های قدیمی مشهد است که در نزدیکی حرم نیز قرار گرفته است. در این بازار می‌توانید انواع اجناس را پیدا کنید مثلا تسبیح و مهر و جانماز بخرید یا عطر، ادویه و عقیق. طبقه دوم این بازار کارگاه‌های صنایع دستی دارد که دیدنشان خالی از لطف نیست. البته باید گوشزد کنیم که این بازار معمولا بین ساعات ۱۳:۳۰ تا ۱۶:۳۰ تعطیل است. یکی دیگر از بازارهای قدیمی مشهد بازار روباز عباس قلی خان است که در نزدیکی مدرسه علمیه و در خیابان نواب صفوی قرار دارد. در این بازار می‌توانید از شیر مرغ تا جون آدمیزاد را پیدا کنید. اگر هم دنبال بازار ارزانی می‌گردید بازار فردوسی پیشنهاد خوبی است. از این پاساژ  می‌توانید انواع پوشاک را با قیمت مناسبی تهیه کنید. برای گردش و خرید نیز بازار جنت مشهد محل مناسبی است چراکه این بازار از پیاده‌روهای قدیمی مشهد است که سنگ‌فرش شده و محل مناسبی برای خرید کیف و کفش و لباس است.

از مشهد سوغات چه ببریم؟

یکی از فرهنگ‌های ماندگار ما ایرانی‌ها سوغات بردن از سفر است. از مشهد می‌توانید سوغات‌های متنوعی به ارمغان ببرید. مثلا زعفران، خشکبار، زرشک، فیروزه، مهر و تسبیح، عطر، جیلی بیلی و نقل و نبات. همانطور که می‌بینید بیشتر سوغات این شهر خوراکی و محصول کشاورزی مردمان آن است. استان خراسان بیشترین تولید و صادرات زعفران در جهان را دارد و ازین حیث مشهد بهترین جا برای خرید این چاشنی خوش‌بو و خوش‌رنگ است. همچنین خراسان جنوبی رتبه اول در تولیدات زرشک در جهان را دارد و به همین دلیل یکی از سوغات‌های اصیل مشهد شده است. هچنین به دلیل معدن‌های فیروزه در نیشابور می‌توانید سنگ‌های قیمتی فیروزه را به عنوان زیورآلات سوغات ببرید. علاوه بر این‌ها عطرهای مشهد نیز از شهرت خوبی برخوردارند به خصوص عطر رایحه‌های گل مثل یاس، زعفران، مریم و … . اما در میان تمام این‌ عطرها عطر گل محمدی و عطر یاس معروف‌ترند و معمولا به عنوان سوغات مشهد پیشنهاد می‌شود. از دیگر موارد سوغات مشهد، ادویه‌جات هفت قلم است. این ۷ قلم شامل گلپر، سماق، دارچین، فلفل سیاه، زنجبیل، فلفل قرمز و زردچوبه می‌شود که می‌توانید آن‌ها را در اکثر مراکز خرید مشهد بیابید.

در مشهد بی جا نمی‌مانید!

مشهد انواع اقامتگاه‌ها با تنوع زیادی از قیمت و امکانات را داراست. از هتل‌های ۵ ستاره لوکس گرفته تا هتل آپارتمان، خانه و سوییت‌های اجاره‌ای با قیمت‌های مناسب و حتی ارزان در مشهد به آسانی یافت می‌شود. درست است که تعداد هتل‌ها و اقامتگاه‌های شهر زیاد است، اما از آن طرف تعداد گردشگران و زائران نیز زیاد است. در نتیجه این احتمال وجود دارد که در تعطیلات مناسبتی مثل تولد یا شهادت امام رضا(ع) با کمبود جا و یا هتل مواجه شوید. پیشنهاد می‌شود در ایام تعطیل و روزهایی با مناسبت‌های خاص، هتل موردنظر خود را در مشهد رزرو کنید. با رزرو هتل در مشهد خیالتان از بابت محل استراحت در این شهر شلوغ راحت خواهد بود.

با رفتن به سایت کی‌سفر و وارد کردن نام مشهد به عنوان مقصد، لیست بلندبالایی از نام هتل‌ها و هتل‌ آپارتمان‌ها با ستاره‌ها و  امکانات‌شان را خواهید دید. از جمله هتل‌های ۵ستاره و لوکس مشهد، هتل مدینه الرضا مشهد، هتل بین‌المللی قصر، الماس۲، هتل مجلل درویشی مشهد، هتل سی‌نور، هما۱و۲، هتل پارس، هتل قصر طلایی و … هستند. به همین ترتیب هتل‌هایی با کیفیت و خدمات مطلوب به تعداد ستاره‌های ۲ تا ۴ وجود دارند که قیمتی به نسبت کمتر از هتل‌های ۵ ستاره دارند؛ مثل هتل ایران، جواد، میامی، تارا،پارسه، آیرن، الماس۱ و … برای داشتن اقامتی ارزان و به صرفه بهتر است از هتل‌های یک ستاره و یا هتل آپارتمان استفاده کنید که در این صورت می‌توانید بیشتر بودجه‌ سفرتان را صرف گردش و خرید در مشهد کنید. برای مثال هتل آپارتمان ارمغان۱ و۲، هتل آپارتمان ایوان، هتل آپارتمان اسپینو مشهد، هتل آپارتمان آسمان، بارانام و … نمونه‌هایی از اقامت‌های ارزان هستند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *