افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هر آنچه باید درباره آرنج بند بدانید!

رپورتاژ آگهی

هر آنچه باید درباره آرنج بند بدانید!

مفصل آرنج درجایی شکل می‌گیرد که سه استخوان در آن به هم می‌رسند. هر استخوان در انتهای خود، غضروفی دارد که به آن‌ها کمک می‌کند تا در مقابل یکدیگر بلغزند و جلوی ضربات را بگیرند. این استخوان‌ها به وسیله بافت‌های سفتی به نام رباط، در جای خود قرار می‌گیرند. تاندون‌های شما، استخوان‌های‌تان را به عضلات متصل می‌کنند تا به شما اجازه دهند دست خود را به صورت‌های مختلف حرکت دهید. اگر مشکلی در هر کدام از این قسمت‌ها به وجود آید، جدای از اعصاب و رگ‌های خونی در اطراف آن‌ها، این حالت باعث درد شما می‌شود. راهکارهای زیادی از جمله استفاده از بریس و آرنج بندهای طبی، به توان‌بخشی و تسریع روند درمانی آسیب‌دیدگی کمک می‌کنند که در ادامه به توضیح بیشتر این موارد می پردازیم.

التهاب مفصل آرنج چیست؟

هر آنچه باید درباره آرنج بند بدانید!

همان‌طور که گفتیم، آرنج دارای چندین تاندون اصلی است که عبارتند از:

  • تاندون اکستانسور مشترک.
  • تاندون خم کننده مشترک.
  • تاندون دوسر بازویی.

التهاب آرنج، به طور معمول به دو مورد اول مرتبط است. تاندونیت تاندون اکستانسور مشترک، با عنوان Tennis Elbow و التهاب تاندون خم کننده مشترک، با نام Golfer’s Elbow شناخته می‌شود.

تاندون‌ها، نوارهایی از جنس بافت هستند که عضلات را به استخوان‌ها متصل می‌کنند.

تاندونیت در آرنج چیست؟

 تاندونیت، به معنای التهاب تاندون است. تاندونیت می‌تواند باعث ایجاد درد در تاندون یا اطراف آن شود و ممکن است فعالیت روزانه را محدود کند. نحوه درمان تاندونیت آرنج، بسته به‌شدت آسیب و ماهیت آن متفاوت است.

دلایل التهاب تاندونیت در تاندون‌های آرنج چیست؟

تاندونیت آرنج ممکن است ناشی از موارد زیر باشد:

  • انجام حرکات تکراری سنگین
  • وزنه‌برداری سنگین
  • استفاده مداوم از رایانه
  • انجام ورزش‌هایی مانند تنیس و گلف

علائم التهاب مفصل آرنج چیست؟

علائم این بیماری، شامل احساس درد و حساسیت به لمس در قسمت استخوانی خارجی ناحیه آرنج است. با آن که آسیب به آرنج وارد می‌شود، اما باتوجه به ساختار پیچیده آن، که متشکل از ۳ استخوان و تاندون های زیادی بوده، انجام کار با دستان نیز در تشدید درد نقش خواهد داشت.

آیا ورزش می‌تواند به درد تاندون آرنج کمک کند؟

ورزش‌های مخصوص شانه، برای کسانی که التهاب آرنج دارند لازم و مفید است. زیرا درد در آرنج می‌تواند منجر به کاهش کارایی کل بازو شده و در نتیجه باعث ایجاد ضعف و سفتی در شانه شود؛ بنابراین، اگر دچار التهاب مفصل آرنج هستید، حرکات تمرینی شانه را انجام دهید. این کار ممکن است به طور مستقیم بر درد آرنج تأثیر نگذارد، اما می‌تواند به جلوگیری از بروز سایر مسائل کمک کند.

آرنج بند تاندونیت برای آرنج درد  ناشی از تنیس

همان‌طور که در بالا گفته شد، یک آرنج بند طبی، می‌تواند درد آرنج در بازی تنیس را کاهش داده و از عضلات این ناحیه، به‌صورت موضعی، به جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی حمایت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آرنج بند تاندونیت، می‌توانید به سایت محصولات پزشکی آدور مراجعه کنید.

روش های مؤثر برای درمان درد تاندون آرنج چیست؟

بسیاری از افراد با مشکل تاندونیت دست و پنجه نرم می‌کنند اما نمی‌دانند چگونه می‌توانند از درد آرنج خلاص شوند یا باید برای التهاب و تورم مفصل آرنج چه کاری انجام دهند. در ادامه روش‌هایی را برای درمان تاندونیت بیان می‌کنیم.

هر آنچه باید درباره آرنج بند بدانید!

استراحت: برای چند روز تا چند هفته، از انجام فعالیت‌هایی که درد را افزایش می‌دهد، خودداری کرده و به خود استراحت دهید.

داروهای ضدالتهاب: داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAID) می‌توانند به کاهش درد کمک کنند. البته مهم است که قبل از شروع مصرف هر دارویی، با پزشک خود مشورت کنید، حتی اگر این داروها بدون نسخه باشند.

یخ: کمپرس سرد به کاهش درد و آسیب دیدن بافت اطراف آرنج کمک می‌کند. از کمپرس سرد یا یخ، به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه استفاده شود.

مهاربند: یک آرنج بندhttps://www.ador.ir/fa/محصولات/ساپورت-های-دست/آرنج-بند-نئوپرنی/  خوب می‌تواند به طور موقت، فعالیت دردناک را محدود کند. بریس آرنج، به تاندون آرنج فشار وارد می‌کند و به تغییر نیروهای تاندون کمک می‌کند.

ماساژ: ماساژ تاندون آسیب دیده می‌تواند به بهبودی آن کمک کند. سعی کنید تاندون را در جهات مختلف ماساژ دهید.

چقدر طول می‌کشد تا التهاب مفصل آرنج بهبود یابد؟

چگونگی ترمیم آرنج، بسته به‌شدت آسیب‌دیدگی متفاوت است. بسیاری از افراد در عرض چند هفته با  استفاده از آرنج بند آتل دار، احساس بهتری پیدا می‌کنند؛ اما ممکن است ۶ ماه تا یک سال طول بکشد تا تاندون کاملاً بهبود یابد. به‌ندرت به عمل جراحی نیاز است، اما برخی از پزشکان ممکن است برای کمک به شما در شروع توان‌بخشی، کورتون را تجویز کنند.

چگونه التهاب مفصل آرنج تشخیص داده می‌شود؟

برای تشخیص تاندونیت آرنج، پزشک معاینه فیزیکی کاملی را انجام می‌دهد. پزشک از شما می‌خواهد بازو، مچ دست و آرنج خود را خم کنید تا متوجه شود درد در کدام قسمت بیشتر است. پزشک همچنین تشخیص می‌دهد که شما برای تشخیص تاندونیت آرنج خود به آزمایشاتی مانند عکس‌برداری، ام‌آرآی یا سونوگرافی نیز نیاز دارید یا خیر.

انواع آرنج بند طبی

انواع آرنج بند را با هم بررسی می‌کنیم:

محصولات ارتوپدی

محصولات طبی ارتوپدی شامل آتل، ثابت نگه‌دارنده، بریس، پد، آستین و آرنج بند می‌شوند که از آن‌ها برای ثابت نگه‌داشتن بازو و آرنج استفاده می‌گردد تا بازو و آرنج حالت ثابتی در دوره التیام داشته باشد و سریع‌تر بهبود یابند.

این مدل آرنج بندها با افزایش دامنه حرکتی، به بهبود عارضه کمک می‌کند و از آرنج در برابر آسیب‌های بیشتر محافظت می‌کنند.

بریس ثابت نگه‌دارنده

بریس ثابت نگه‌دارنده، دارای دو نوع بدون مفصل و مفصل‌دار قفل شونده است. این مدل، حرکت را کاملاً محدود می‌کند و پس از جراحی، که بیمار اجازهحرکت را ندارد، برای بهبود کامل استفاده می‌شود .بریس محدودکننده، حرکت زودهنگام مفصل را پس از جراحی یا آسیب‌دیدگی امکان‌پذیر می‌سازد؛ دامنه حرکتی را می‌توان باتوجه به نوع جراحی یا آسیب‌دیدگی آرنج تنظیم کرد.

بریس حرکتی

بریس حرکتی، فرم خاصی برای اعمال نیروهای انحرافی به بافت‌های نرم منقبض دارد و برای حفظ یا افزایش دامنه حرکتی آرنج پس از آسیب‌دیدگی یا جراحی توصیه می‌شود.

آرنج بند فشرده کننده

این آرنج بند برای مشکلات شایع ورزشکاران مانند آسیب آرنج بازیکنان گلف و تنیس، که با التهاب بورس و تاندون همراه است، کاربرد دارد، چون این محصول را می‌توان برای فشرده کردن تاندون‌های بازو تنظیم کرد. فشار حاصل از بستن این نوع آرنج بند، نیرویی را که به تاندون منتقل می‌شود، کاهش می‌دهد و در نتیجه درد تسکین پیدا می‌کند.

خرید آنلاین آرنج بند طبی

اکنون که با ساختار و مشکلات آرنج آشنا شدید می‌توانید راه‌حل مشکلاتتان را از ما بخواهید.

قیمت آرنج بند متناسب با کاربردی که دارد، متغیر است بنابراین حتما پیش از خرید، موارد استفاده آن را به صورت کامل مطالعه نمایید. سایت آدور با ارائه تجهیزات پزشکی به شما کمک می‌کند تا از آسیب‌های احتمالی پیشگیری کنید. برای خرید آرنج بند، تنها کافی است وارد سایت آدور شوید و پس از مطالعه ویژگی‌های محصولات، اقدام به خرید نمایید.

این سایت با ارائه محصولات باکیفیت و متنوع توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب کند. همچنین تضمین سلامت و اصالت کالا موجب شده است تا کاربران، خریدی آنلاین و مطمئن از این سایت را تجربه کنند.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *