افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

تحصیل در کانادا

خبر خوب برای متقاضیان ادامه تحصیل در کانادا این است که حتی در صورتی که حداقل نمره زبان مورد نیاز برای تحصیل در رشته مورد نظر خود را از یکی از آزمون های اعلام شده کسب نکرده اید، می توانید با گذراندن دوره های زبان در کانادا، این دغدغه خود را به راحتی برطرف کنید. چرا که دانشگاه ها و موسسات آموزشی در کانادا معمولاَ این فرصت را به دانشجویان بین المللی می دهند تا، در یکی از دوره های زبان در کانادا شرکت کنند و با کسب نمرات مورد نیاز، برای دوره اصلی در دانشگاه ثبت نام کنند.

تحصیل در کانادا

همچنین، این امکان وجود دارد تا دانشجویان بین المللی بتوانند در برخی از دانشگاه های کانادا بدون نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس تحصیل کنند! به شکلی که نتایج حاصل از امتحان زبان آیلتس هرگز به عنوان یکی از شرایط تعیین شده از طرف سفارت خانه های کانادا نبوده است و تنها از طرف برخی از دانشگاه های کانادا به عنوان یکی از شرایط ادامه تحصیل در کانادا معرفی شده است. با این وجود، بسیاری از دانشگاه ها در کانادا به دانشجویان خارجی این اجازه را می دهند تا بدون نیاز به ارائه نمره زبان آیلتس، بتوانند برای شرکت در یکی از دوره های آموزشی درخواست خود را ارائه دهند. در ادامه فهرستی از دانشگاه های معتبر در کانادا که بدون نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس، اقدام به پذیرش دانشجویان در دوره های آموزشی مختلف می کنند، آورده شده است:

  • Okanagan College
  • Concordia University
  • Cambrian College
  • Memorial University
  • Seneca College, Toronto
  • University of Regina
  • University of Saskatchewan
  • University of Winnipeg
  • Brock University
  • Carleton University

چنانچه قصد دارید بدون مدرک زبان تحصیل در کانادا را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از شرایط و دریافت اطلاعات بیشتر، حتما مطلب دیگر با عنوان “اپلای بدون مدرک زبان” را مطالعه کنید.

مهاجرت به کانادا برای تحصیل

در حالی که دانشجویان بین المللی می توانند کشورهای مختلفی را برای ادامه تحصیل و مهاجرت از طریق تحصیل انتخاب کنند، بدون شک مهاجرت تحصیلی به کانادا، گزینه ای ایده ال برای دانشجویان خارجی است.

تحصیل در کانادا

اما مهاجرت تحصیلی به کانادا را می توان یکی از بهترین و محبوب ترین روش های مهاجرتی برای مهاجرت به این کشور دانست. کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است. این کشور برای ادامه رشد اقتصادی و رشد جمعیتی خود نیازمند پذیرش مهاجرانی متخصص، با تجربه و تحصیل کرده از سرتاسر جهان است. به همین دلیل، برنامه های مختلفی برای مهاجرت به کانادا در نظر گرفته شده است. کانادا به اندازه ای به نیروی کار جوان و متخصص نیازمند است که حتی برای افرادی که دوره ای تحت عنوان کار‌آموزی در کانادا را نیز گذرانده باشند، شرایط دریافت اقامت دائم در کانادا را فراهم می کند! چنانچه می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مهاجرت به کانادا از طریق تخصص و تجربه کاری بدست آورید، می توانید مطلب دیگری از سایت تراست با عنوان “مهاجرت به کانادا از طریق تخصص” را مطالعه کنید. با این وجود، یکی از راحت ترین روش های مهاجرتی که منجر به دریافت اقامت دائم کانادا نیز می شود، مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل است.

به شکلی که با پذیرش از یکی از موسسات آموزشی در کانادا و شرکت در دوره های آموزشی ارائه شده در این کشور، می توان بعد از فارغ التحصیلی در کانادا برای دریافت مجوز کار موقت اقدام کرد. همچنین، با توجه به شرایط اعلام شده در برخی از برنامه های مهاجرتی مانند برنامه های مهاجرت استانی، امکان دریافت اقامت دائم برای فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز وجود دارد. به علاوه، ذکر این نکته ضروری است که در برنامه های مختلف مهاجرت به کانادا، امتیاز قابل توجهی برای برخورداری از تجربه حضور در کشور کانادا و برخورداری از مدرک تحصیلی از یکی از موسسات آموزشی معتبر در این کشور در نظر گرفته شده است. بنابراین، یکی از بهترین روش ها برای دریافت اقامت دائم کانادا، اخذ اقامت تحصیلی کانادا است. از آنجایی که شرایط مختلفی برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل وجود دارد، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از این شرایط و دریافت راهنمایی بیشتر، از مشاوره وکیل مهاجرتی ما در موسسه تراست استفاده کنید.

هزینه تحصیل در کانادا

اگر به دنبال تحصیل ارزان قیمت و کم هزینه می گردید، احتمالا این سوال برای شما نیز مطرح می شود که: آیا تحصیل در کانادا رایگان است؟ در حقیقت، تحصیل فرزندان در تمامی مدارس دولتی کانادا، برای تمام افرادی که دارای اقامت دائم در کانادا باشند و یا از حق شهروندی این کشور برخوردار باشند، رایگان است. بنابراین، چنانچه بخواهید از طریق تحصیل فرزندان برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید، می توانید هزینه های این بخش را تقریباَ از لیست هزینه های مهاجرت به کانادا حذف کنید. البته در صورتی که تمایل داشته باشید در مدارس خصوصی کشور کانادا فرزندتان به ادامه تحصیل بپردازد، معمولاَ هزینه هایی بابت شرکت در برنامه های آموزشی این مدارس از والدین دریافت می شود.

به علاوه، هزینه تحصیل در کانادا برای مقاطع دانشگاهی نیز در مقایسه با برخی کشورهای دیگر مبلغ بسیار کمتری است. به شکلی که کانادا هزینه های تحصیلی، شهریه و هزینه های زندگی قابل قبول و مناسبی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. به عنوان مثال، شهریه شرکت در برنامه های تحصیلی رشته هایی مانند علوم اجتماعی در کانادا، هنر در کانادا و یا رشته های مرتبط با آموزش در کانادا، از حدود ۴۰۰ دلار کانادا در سال برای دانشجویان خارجی شروع می شود. برخی دیگر از برنامه های تحصیلی نیز شهریه ای در حدودی بین ۱۰۰۰ الی ۴ هزار دلار کانادا در سال از دانشجویان خارجی درخواست می کنند.

 اما اکثر دوره های آموزشی در کانادا به شهریه سالانه ای در حدود بیش از ۱۰ هزار دلار کانادا نیاز دارند. به عنوان مثال، برای شرکت در دوره های مرتبط با رشته پزشکی در کانادا و در مقطع کارشناسی شهریه سالانه ای در حدود ۳۲ هزار دلار کانادا مورد نیاز است. همچنین، برای شرکت در دوره های کارشناسی رشته پرستاری در کانادا به شهریه ای در حدود ۲۲ هزار دلار کانادا در سال و برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی رشته دندانپزشکی در کانادا به شهریه ای در حدود ۵۶ هزار دلار کانادا در سال نیاز است.

بنابراین، شهریه سالانه شرکت در دوره های آموزشی با توجه به عوامل مختلفی مانند محل تحصیل، برنامه آموزشی و کالج یا دانشگاه کانادا متفاوت است. بر طبق گزارشی که در سایت معتبر Statistics Canada ارائه شده است، هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس و تحصیلات تکمیلی در حدود ۱۷۷۴۴ دلار کانادا برای شهریه سالانه شرکت در این دوره ها عنوان شده است. این در حالی است که با وجود بورسیه های مختلف تحصیلی در کانادا که برخی از آنها نیز مبالغ قابل توجهی را برای دانشجویان در نظر می گیرند، بخش های زیادی از شهریه های تحصیلی دانشجویان بین المللی پوشش داده می شود. البته در ادامه، در مورد شرایط بورسیه تحصیل در کانادا و نحوه دریافت کمک هزینه های تحصیلی توضیحات بیشتری ارائه شده است.

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل در کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا هزینه هایی را نیز برای دانشجویان به دنبال خواهد داشت. هزینه هایی مانند هزینه بیومتریک، هزینه ارائه درخواست برای ویزای دانشجویی کانادا، تهیه بلیت هواپیما، هزینه شرکت در آزمون زبان و انجام مصاحبه، برخی از هزینه هایی هستند که به عنوان هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا عموماَ در نظر گرفته می شوند.

البته هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا شامل هزینه های زندگی در این کشور نیز می شود. این هزینه ها شامل هزینه تهیه مسکن، تهیه غذا و هزینه های مرتبط با سرگرمی است. اگر بخواهیم مبلغی برای این گونه هزینه ها و هزینه زندگی دانشجویی در کانادا ارائه دهیم، باید خدمت شما عرض کنیم که مبلغی در حدود هزار الی ۲ هزار دلار کانادا در ماه می توانید برای هزینه های ذکر شده در نظر بگیرید. البته با توجه به محل زندگی و شهری که در آن تحصیل می کنید، هزینه های زندگی نیز متفاوت خواهند بود. به شکلی شهرهای کلگری و ونکوور کانادا در بین گران ترین شهرهای کانادا قرار دارند. برخی از ارزان ترین شهرهای دانشگاهی در کانادا نیز عبارت هستند از: همیلتون، کبک و اتاوا.

به طور کلی، بهترین مزیت تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی، ارزان تر بودن هزینه های تحصیل و زندگی در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته مانند امریکا، انگلیس و استرالیا است.

تحصیل رایگان در کانادا

با توجه به مناظر طبیعی بسیار شگفت انگیز و برپایی جشن های مختلف در طول سال، زندگی دانشجویی در کانادا بسیار هیجان انگیز است. اما هزینه های پایین تحصیل در کانادا، تحصیل در این کشور را نسبت به تحصیل در سایر کشورها برای دانشجویان بین المللی، لذت بخش تر کرده است. اگر می خواهید لیست دانشگاه های ارزان قیمت کانادا را مشاهده کنید، می توانید به مطلب دیگری با عنوان “ارزان ترین دانشگاه های کانادا” مراجعه کنید. همچنین، با وجود ارزان تر بودن دانشگاه های کانادا، هزینه کالج در کانادا با ارائه درخواست برای کمک هزینه های مختلف تحصیلی، در برخی از موارد رایگان نیز می شود!

هر چند تمامی دانشگاه های کانادا از دانشجویان کانادایی و بین المللی شهریه دریافت می کنند، همانطور که اشاره شد، با اخذ یکی از بورسیه های تحصیلی که به شهریه دانشگاه ها اختصاص دارد، و یا حتی با دریافت فول فاند، می توانید تحصیل رایگان در کانادا را تجربه کنید!

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

دریافت بورسیه تحصیل در کانادا می تواند کمک فراوانی را برای دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در کانادا به همراه داشته باشد. دانشگاه ها و موسسات آموزشی مختلفی در کانادا اقدام به ارائه بورسیه های تحصیلی به دانشجویان بین المللی می کنند. همچنین دولت کانادا نیز با ارائه کمک هزینه های تحصیلی متعدد، از تحصیل در کانادا در تمامی مقاطع تحصیلی حمایت می کند.

بورسیه های تحصیلی در تمامی مقاطع تحصیلی در کانادا ارائه می شوند. به عنوان مثال، با پذیرش تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی و در دانشگاه آلبرتا، دانشجویان بین المللی می توانند بورسیه ای به اندازه ۱۲ هزار دلار کانادا را بدست آورند. و یا در مثالی دیگر، دانشگاه وسترن اقدام به ارائه سه بورسیه تحصیلی هر کدام به ارزش ۵۰ هزار دلار کانادا، به دانشجویان بین المللی متقاضی ادامه تحصیل در کانادا می کند.

بورسیه تحصیلی کانادا در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز با عنوان های مختلفی به دانشجویان بین المللی اعطا می شود. از جمله بورسیه های تحصیلی که به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی اعطا می شود می توان به بورسیه استانی، بورسیه دستیاری پژوهشی، فلوشیپ و بورسیه دستیاری آموزشی اشاره کرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *