جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



۳ راه درمان اختلال دو قطبی

اختلال دوقطبی: ۳ راه برای داشتن یک رابطه سالم

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ “گاهی اوقات می‌توانم دنیا را شکست دهم اما روزهای دیگر سه ساعت طول می‌کشد تا خودم را راضی کنم به حمام بروم.” تاکنون بیشتر از ۳ میلیون نفر در در آمریکا دچار اختلال دوقطبی هستند، که درگذشته به عنوان “افسردگی شیدایی” نامیده می‌شد و میلیون‌ها نفر هم نشانه‌های ابتلا به این مشکل را نشان می‌دهند.

بااین که نمی‌توان فردی را مجبور کرد طبق رفتار خاصی عمل کند، اما با انجام رفتارهای خاصی می‌توانید رابطه بهتری داشته باشید. به من اعتماد کنید، من با زیروبم اختلال دوقطبی آشنا هستم. درست در همان زمانی که تصمیم گرفتم باقی زندگیم را برای کلینیک روانشناسی‌ام صرف کنم، وجود این بیماری روانی در من تشخیص داده شد.

دراین جا ۳ راه دراختیارتان گذاشته‌ام، تا با کمک آن با فردی که به او علاقه دارید و از اختلال دوقطبی رنج می‌برد، رابطه با ثبات‌تری داشته باشید.

 ۱. نشانه‌ها را بشناسید

تشخیص نشانه‌های این اختلال کمی مشکل است. افرادی که از این مشکل رنج می‌برند، اغلب با یک حس افسردگی جنون و حالت خودکشی مواجه می‌شوند.

درهنگام حملات جنون، فرد ممکن است ناگهان اعتماد به نفسش افزایش یافته و هیجان بسیاری نشان دهد. اما بعد از این که این جنون از بین رفت، فرد همه هیجان و انگیزه‌اش را از دست داده و حتی برای انجام کارهای روزانه مانند حمام کردن یا لباس پوشیدن هم انگیزه‌ای ندارد. نشانه‌های دیگر افسردگی عبارتند از: تغییر اشتها، خواب، انرژی، طرزتفکر و تمرکز. لازم است که این نشانه‌ها را به خاطر بسپارید تا فردی را که دوست دارید، بیشتر بشناسید.

 ۲. تشویق

آیا فرد مورد علاقه‌تان ناراحت است و نمی‌خواهد وارد اجتماع شود؟ اگر این گونه است، پس یادتان باشد که نمی‌توان فردی را به انجام کاری مجبور کرد. تنها می‌توانید او را تشویق کنید که بیرون برود، قدم بزند. هیچوقت او را مجبور نکنید، زیرا این کار یک فرد متخصص است.

اگر فرد مورد علاقه‌تان داروی ضدافسردگی مصرف می‌کند، او را تشویق کنید که طبق دستور پزشک آن را مصرف کند، زیرا حتی اگر یک روز مصرف آن را کنار بگذارد، به مسیر بهبودش لطمه وارد می‌شود.

بیان جملات نادرست می‌تواند رابطه‌تان را خراب کند، بنابراین جملات تشویقی را آماده نموده‌ایم که می‌توانند نشانه‌های افسردگی را از بین ببرند.

  1. “دوستت دارم”
  1. “برایم مهم هستی”
  1. “می‌خواهی بغلت کنم؟”
  1. “تو تنها نیستی”
  1. “هرگز تنهایت نمی‌گذارم”
  1. “ما این مشکل را باهم حل می‌کنیم”
  1. “وقتی تمام این مشکلات حل شد، من هنوز هم کنارت هستم”
  1. “مطمئن باش که می‌توانی درآغوشم باشی و برروی شانه‌هایم گریه کنی”
  1. “تو دیوانه نیستی”
  1. “من مشکلت را درک می‌کنم و درکنارت هستم”
  1. “نگران نباش من کنارت هستم”
  1. “تو برایم خیلی باارزشی”
  1. “اگر خواستی با کسی صحبت کنی، می‌توانی روی من حساب کنی”
  1. “بعد از هر سختی، آسانی می‌آید”
  1. “مهم نیست چندین بار زمین بخوری، مهم این است که هربار بلند شوی”

۳. همراهی

تحت هرشرایطی کنارش باشید، هرچقدر هم که حالش بد باشد، گریه کند یا افسرده باشد. نگذارید خودشان را در تنهایی حبس کنند. سعی کنید آن‌ها را به جمع عادت دهید. حتی یک قدم زدن ساده در پارک هم می‌تواند بسیار مفید باشد. پس با آن‌ها وقت بگذارید، سعی کنید حالشان بهتر شود، زیرا در نهایت تمام مبتلایان به این اختلال دوست دارند حس کنند توسط دیگران پذیرفته شده‌اند. زمانی که با آن‌ها صحبت می‌کنید و حالت افسردگی دارند، یادتان باشد که دراین لحظات اعتماد به نفسشان بسیار پایین است و هر انتقاد کوچکی حالشان را بدتر می‌کند.

در سپتامبر ۲۰۱۶، گروهی از محققان دانشگاه سن دیاگو کالیفرنیا، به این نتیجه رسیدند که نشانه‌های افسردگی در DNA ما وجود دارند، بنابراین ازنظر علمی یک مشکل ژنتیکی در نظر گرفته می‌شود.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید