افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدارها و توصیه هایی برای بیماری آبله مرغان

هشدارها و توصیه هایی برای بیماری آبله مرغان

he653

 

پژوهشگران به بیان هشدارها و توصیه هایی برای بیماری آبله مرغان در کودکان و دوران حاملگی پرداخته اند شرح کامل این مطلب را بخوانید در ادامه .

متخصص کودکان و کارشناس مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: شیوع سنی بیماری آبله‌مرغان بین دو تا ۱۰ سال است و معمولا ابتلای نوزاد (زیر شش ماه) به این بیماری نادر است.

دکتر بابک باوفا افزود: دانه‌های آبله مرغان تاولی هستند و با دانه هایی که بر اثر بیماری های سرخک، سرخجه و مخملک ایجاد می‌شود، متفاوت است.

وی با بیان اینکه آبله‌مرغان جزو بیماری‌هایی است که واگیری بالایی دارد، از فرد به فرد سرایت می‌کند و آن هم از طریق قطرات بزاق است، اضافه کرد: این واگیری قبل از اینکه علائم بثورات بر روی پوست شروع شود و آن هم زمانی که فرد علائمی شبیه سرماخوردگی و آبریزش بینی دارد، منتقل می‌شود.

باوفا با بیان اینکه اگر خانم بارداری مبتلا به این بیماری شود اگر در روزهای پایانی بارداری و نزدیک زایمان باشد، احتمال اینکه نوزاد دچار بیماری آبله مرغان شود، زیاد است، افزود: اگر خانم باردار در هفته‌های ابتدایی بارداری(۱۰ تا ۱۶) مبتلا به بیماری آبله مرغان شود، ممکن است این ویروس به تشکیل اندام‌ها و بینایی جنین آسیب زند.

این متخصص کودکان گفت: اگر خانم بارداری تاکنون مبتلا به آبله مرغان نشده، برای پیشگیری از بروز این بیماری در دوران بارداری باید سعی کند با فردی که مبتلا است، تماس نداشته باشد. بیماری آبله مرغان از دو روز قبل از شروع علائم آغاز می‌شود و حدود هفت روز بثورات بر بدن می‌ماند. زمانی می گوییم واگیری آبله مرغان تمام شده است که تمام بثورات حالت خشکی داشته باشند.

کارشناس مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه دانه‌های آبله مرغان از پشت و شکم فرد شروع می‌شود بعد صورت را درگیر می‌کند، بیان کرد: مهمترین عوارض بیماری آبله مرغان، باقی ماندن جای دانه‌هاست و بیشترین کاری که در بخش درمان این بیماری انجام می‌دهیم، این است که دانه‌ها آسیب نبینند. به دلیل اینکه بیماری به شدت خارش دارد و ما سعی می کنیم با شیوه های مختلف درمانی، این خارش را کمتر کنیم.

وی حمام کردن روزانه یا حتی در طول روز دو مرتبه حمام را برای کاهش خارش در این بیماری موثر دانست.

 

پزشکین : هشدارها و توصیه هایی برای بیماری آبله مرغان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *