افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چکار کنیم کودک از صندلی آرایشگاه نترسد

4

 

 

  • وقتی کوچولو می ترسد: حتما آرایشگر با حوصله ای را انتخاب کنید تا اگر فرزندتان از نشستن بر صندلی آرایشگاه ترسید با او کنار بیاید و اجازه دهد کمی در آرایشگاه بماند تا به محیط عادت کند. اگر کودک را به زور بر صندلی بنشانید و موهایش را کوتاه کنید خاطره ای بسیار بد را در ذهنش ثبت خواهید کرد.

 

 

اگر به کودک تان بگویید که می خواهید او را به آرایشگاه ببرید تا موهایش را کوتاه کند، ممکن است با واکنش غیرمنتظره ای روبه رو شوید…

گاهی هم کودک کنجکاو می شود که بداند آرایشگاه کجاست و با شوق و ذوق تا سالن آرایشگاه همراه تان می آید. اما معمولا به محض دیدن آن محیط شلوغ و پر از آدم غریبه و قرچ قرچ قیچی، واکنش های غیرمنتظره ای از خودش نشان می دهد. شاید هم اجازه بدهد که آرایشگر بدون هیچ دردسری موهایش را کوتاه کند. فکر می کنید در ذهن فرزندتان چه می گذرد که در برخورد با آرایشگر، این رفتار ها را از خود نشان می دهد؟

کودک روی صندلی می نشیند و آرایشگر پیش بند را برایش می بندد. همین موقع است که فرزندتان در ذهن کودکانه اش می اندیشد: «نکند موهایم دیگر درنیاید؟ اصلا این آدم غریبه کیست که نمی گذارد مامان و بابا کنارم باشند؟ چرا موهایم را می کشد؟ نکند گوشم را ببرد و…» پس بهتر است قبل از اینکه کوچولوی تان با این افکار گمراه شود، شرایط لازم برای رفتن به آرایشگاه را برایش فراهم کنید. چگونه؟ با عمل به ۱۰ توصیه زیر:

۱) ابزار آرایشگری برایش بخرید: قبل از بردن فرزندتان به آرایشگاه، همه وسایل مورد استفاده در کوتاه کردن مو را به او معرفی کنید و مراحل کار را برایش توضیح دهید. می توانید با هم به فروشگاه بروید و برای او شانه، قیچی و پیش بندی خوش آب ورنگ و مورد علاقه خودش تهیه کنید.

۲) زمان مناسبی را انتخاب کنید: چه خودتان بخواهید موهای فرزندتان را کوتاه کنید، چه آرایشگر؛ بالاخره باید کودک را به تدریج در جریان قرار دهید تا آمادگی لازم را کسب کند. به هیچ وجه زمان هایی که می دانید فرزندتان خسته و بی حوصله است (مثلا بعدازظهر ها) برایش وقت آرایشگاه نگیرید. ببینید کوچولوی تان کی سرحال تر است. بعد از خوردن یک صبحانه خوشمزه، شاید زمان مناسبی برای آرایشگاه رفتن باشد.

۳) اولین وقت آرایشگاه را بگیرید: اگر اولین بار است که فرزندتان را به آرایشگاه می برید یا او از آرایشگاه و کوتاه شدن موهایش می ترسد، از قبل ذهن او را آماده و به آرایشگاه و زیبا شدن علاقه مندش کنید. به عنوان نمونه، در اینترنت یا مجلات، عکس هایی را از بچه هایی که موهای شان را کوتاه کرده اند، پیدا کنید و به فرزندتان نشان دهید و در مورد هر مدل مو برایش توضیح دهید. می توانید یک داستان زیبا هم درباره کودکی که به آرایشگاه رفته، برایش بسازید یا به او قول بدهید که بعد از کوتاه کردن موهایش با جایزه ای غافلگیرش خواهید کرد.

۴) دختر بچه ها بیشتر دردشان می آید: معمولا موهای دختربچه ها بلندتر از پسربچه هاست. قبل از رفتن به آرایشگاه، فرزندتان را به حمام ببرید و به موهایش نرم کننده بزنید و در آرایشگاه، خودتان موهایش را شانه کنید تا در اثر بی حوصلگی آرایشگر، موهایش کشیده نشود و گریه و بدقلقی و لج بازی های کودکانه آغاز نشود.

۵) مدل مویی مناسب انتخاب کنید: مدل مویی را که در ذهن دارید، به روشنی برای آرایشگر توضیح دهید و اگر مدل مورد نظرتان خیلی عجیب غریب است، حتما تصویری از آن را پیدا کنید یا خودتان برای آرایشگر بکشید. به علاوه، اگر آرایشگر می گوید مدل خاصی که شما می گویید به صورت فرزندتان نمی آید، پافشاری را کنار بگذارید و با مشورت با آرایشگر، مدلی مناسب انتخاب کنید.

۶) وقتی کوچولو می ترسد: حتما آرایشگر با حوصله ای را انتخاب کنید تا اگر فرزندتان از نشستن بر صندلی آرایشگاه ترسید با او کنار بیاید و اجازه دهد کمی در آرایشگاه بماند تا به محیط عادت کند. اگر کودک را به زور بر صندلی بنشانید و موهایش را کوتاه کنید خاطره ای بسیار بد را در ذهنش ثبت خواهید کرد.

۷) دیگران را برایش مثال بزنید: هنگامی که در آرایشگاه هستید، مشتریان را به او نشان دهید و از زیباتر شدن آنها بعد از کوتاهی مو ها تعریف کنید و به او اطمینان بدهید که کوتاه کردن مو خطری برایش ندارد.

۸) اگر راضی نمی شود: اگر فرزندتان تحت هیچ عنوانی اجازه نمی دهد موهایش را کوتاه کنید و با گریه هایش آسایش دیگران را سلب کرده، با او لجبازی نکنید. یادتان باشد فلز تیزی مانند تیغ و قیچی قرار است نزدیک پوستش بیاید. از آرایشگر معذرت خواهی کنید و او را به خانه ببرید و این بار از او بپرسید از چه می ترسد و سعی کنید دلیل ترس هایش را برایش روشن کنید و ترسش را بریزید.

۹) از تجارب دفعه قبل درس بگیرید: قبل از گرفتن وقت مجدد از آرایشگاه، فرزندتان را آماده کنید. بپرسید که دوست دارد شرایط چگونه باشد و تا حد امکان خواسته هایش را برآورده کنید. اگر لازم است می توانید خودتان هم با او موهای تان را کوتاه کنید.

۱۰) نوزادان و نوپایان را چگونه به آرایشگاه ببریم: موهای بلند الکتریسته ساکن دارند و می توانند وز شوند و فرزندتان را ناراحت کنند. پس موهای نوپایتان را زیاد بلند نکنید. موهای نوزاد آنقدر بلند نمی شود که به آرایشگاه احتیاج داشته باشید. می توانید خودتان در خانه جلوی موهای او را کوتاه کنید. از قیچی های خیلی تیز استفاده نکنید. موی نوزاد نرم است و قیچی های کاغذبری برای کوتاه کردن آنها مناسب اند. به علاوه برای اینکه فرزندتان نترسد می توانید وقتی خواب است این کار را انجام دهید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *