افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

یبوست در کودکان و درمان آن

7599cfb6b6232e98c6b822041bf629bc

بر اثر عوض شدن تغذیه کودک گاهی مشکلات روده ای برای او بوجود می آید ، گاهی والدین به اجبار به دلیل سیر نشدن کودک با شیر مادر به او شیر خشک می دهند که امکان بروز مشکلاتی شود که یکی از آنها یبوست است در این مطلب به بررسی یبوست در کودکان و درمان آن می پردازیم .

نادر شریف‌زاده، متخصص بیماری‌های گوارشی  گفت: نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، ممکن است یک بار به ازای هر نوبت شیر دفع داشته باشند که دفع آن‌ها به مراتب راحت‌تر از نوزادانی است که با شیرخشک تغذیه می‌شوند.
وی تأکید کرد: شیر مادر در مقایسه با شیر خشک، عملکرد دستگاه گوارش را بهبود بخشیده و می‌تواند احتمال بروز یبوست را در بدن کودکان تا چهار برابر کاهش دهد.
شریف‌زاده افزود: در واقع تبدیل شیر مادر به شیر خشک، می‌تواند عادات روده‌ای نوزادان را به ویژه در چند هفته اول تغییر داده و از این طریق موجبات بروز یبوست را فراهم کند.
وی با بیان اینکه بسیاری از والدین از مشکل روده‌ای و بروز یبوست در کودکان‌شان اطلاع کافی ندارند، یادآور شد: برخی از کودکان در زمان اجابت مزاج به اندازه‌ای به خود فشار می‌آورند که صورت‌شان قرمز می‌شود که والدین در این وضعیت باید پیگیر مشکل کودک باشند.
شریف‌زاده خاطرنشان کرد: اگر یبوست در کودکان با مشکل دیگری همراه نباشد، با کمی توجه و مراقبت می‌توان بیماری را در مدت زمان نه چندان طولانی برطرف کرد.
پزشکین : یبوست در کودکان و درمان آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *