افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

یبوست از عوارض کدام بیماری ها است

 

  • برخی از داروها: از جمله داروهایی ک در ایجاد یبوست نقش دارند٬ مسکن‌ها٬ به خصوص اوپیودها و داروهای نارکوتیک٬ هستند. این داروها٬ فعالیت کل بدن٬ از جمله روده بزرگ٬ را کم می‌کنند. داروهای ضدافسردگی٬ ضداسیدهایی که حاوی آلومینیوم یا کلسیم هستند٬

 یبوست در اغلب موارد به دلیل عادات ناسالم زندگی مثل رژیم غذایی کم فیبر٬ عدم نوشیدن آب کافی٬ عدم تحرک بدنی و بی توجهی به اجابت مزاج٬ به وجود می‌آید. اما گاهی نیز عواملی در بروز یبوست نقش دارند که اصلاً به ذهن ما نمی‌رسند.
به نقل از  prevention رایج‌ترین وضعیت‌هایی که منجر به عارضه یبوست می‌شوند، از این قرارند:
کم کاری تیروئید: اگر فعالیت تیروئید٬ کم باشد٬ متابولیسم نیز کند شده و حرکات عضلات روده نیز کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه٬ حرکت مدفوع در طول روده بزرگ به کندی صورت می‌گیرد.
افسردگی: ممکن است که مصرف کربوهیدرات و بی تحرکی در افراد مبتلا به افسردگی شایع باشد و همین‌ها از عوامل مهم ابتلا به یبوست است.
برخی از داروها: از جمله داروهایی ک در ایجاد یبوست نقش دارند٬ مسکن‌ها٬ به خصوص اوپیودها و داروهای نارکوتیک٬ هستند. این داروها٬ فعالیت کل بدن٬ از جمله روده بزرگ٬ را کم می‌کنند. داروهای ضدافسردگی٬ ضداسیدهایی که حاوی آلومینیوم یا کلسیم هستند٬ داروهای ضدگرفتگی عضلانی و داروهای ضدتشنج (در بیماری صرع)٬ آرامبخشها٬ داروهای ضدپارکینسون٬ مسدودکننده‌های کانال کلسیم در بیماری پرفشاری خون و مشکلات قلبی از سایر داروها هستند.

بارداری: وزن رحم بر روی لوله‌های گوارشی فشار وارد می‌کند. رحم بر روی روده‌ها سوار شده و آنها را تحت فشار قرار می‌دهد. بنابراین٬ مدفوع در یک لوله با قطر کمتر٬ حرکت می‌کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *