افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

یائسگی و اثرات ویتامین D بر آن

images

بخوانید در مورد یائسگی و افسردگی و اثرات ویتامین دی بر این دو بیماری ، یائسگی و اثرات ویتامین D بر آن با جزئیات کامل در ادامه مطلب .

ویتامین D یکی از ویتامین‌هایی است که نمی‌توان فوایدش را یکجا برشمرد. به تازگی محققان دریافته‌اند که ویتامین D می‌تواند با افسردگی مقابله کند.

دوره‌ی یائسگی دوره‌ای از زندگی زنانه است که با ایجاد تغییرات هورمونی در بدن آن‌ها علائم مختلفی به وجود می‌آید. یکی از این علائم افسردگی است.

نتایج پژوهشی که اخیراً در روزنامه‌ی   American Journal of Clinical Nutrition  به چاپ رسید نشان می‌دهد آن دسته از زنان یائسه‌ای که تغذیه‌ای سرشار از ویتامین D دارند در مقایسه با زنان یائسه دیگر، کمتر دچار افسردگی می‌شوند.

محققان ۸۱۱۸۹ زن بین ۵۰ تا ۷۹ سال را مورد بررسی قرار دادند تا ارتباط بین ویتامین D و افسردگی را بررسی کنند.

در ابتدای پژوهش میزان مصرف ویتامین D افراد شرکت کننده سنجیده شد. علاوه بر این از همان ابتدا علائم افسردگی افراد نیز بررسی شد.

آن دسته از زنان یائسه‌ای که تغذیه‌ای سرشار از ویتامین D دارند در مقایسه با زنان یائسه دیگر، کمتر دچار افسردگی می‌شوند

محققان بعد از سه سال مطالعه و بررسی به این نتیجه رسیدند علائم افسردگی در بین زنانی که روزانه بیش از ۸۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D مصرف می‌کنند در مقایسه با زنانی که کمتر از ۱۰۰ واحد بین‌المللی از این ویتامین جذب می‌کنند، به میزان ۲۱ درصد کمتر است.

از این گذشته زنانی که در ابتدای پژوهش اصلاً علائم افسردگی نداشته‌اند با مصرف روزانه ۴۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین  D(با منشأ گیاهی) با کاهش ۲۰ درصدی احتمال ابتلا به افسردگی مواجه می‌شوند.

 

پزشکین : یائسگی و اثرات ویتامین D بر آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *