افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

یائسگی در زنان از نشانه ها تا عوارض آن

یائسگی در زنان از نشانه ها تا عوارض آن

  • تفییرات در هورمون های شما و عرق شبانه می تواند خواب شما را مختل کنند. داشتن عادت های خوب مانند یک برنامه منظم خواب و زمان دادن به خودتان برای خواب رفتن به شما کمک می کند. دکتر همچنین ممکن است برای شما استروژن و قرص کنترل بارداری با دوز پایین تجویز کند.

 

 

یائسگی زمانی اتفاق می افتد که بدن کمتر هورمون هایی که عادت ماهیانه را کنترل می کند را تولید می کند. این هورمون ها استروژن و پروژسترون هستند. هنگامی که شما برای ۱۲ ماه عادت ماهیانه ندارید به احتمال زیاد در یائسگی قرار گرفته اید و دیگر نمی توانید باردار شوید و در حقیقت یائسگی یعنی از دست دادن توان باروری.


تغییرات دوره قاعدگی:

دوره ها ممکن است بسیار سنگین، طولانی یا کوتاه باشند‌. اگر شما بیش از ۶۰ روز در بین دوره ماهیانه بودید ممکن است در نزدیکی پایان یائسگی باشید. دوز کم قرص های ضد بارداری می تواند دوره های شما را منظم تر نگه دارد و نیز ممکن است به سایر علائم شما کمک کند.

خونریزی شدید:

اگر دوره های ماهیانه شما سنگین تر باشد ممکن است به دلیل پوشش ضخیم دیواره رحم قبل از یائسگی باشد که ممکن است مسائلی مانند فیبروم (رشد در دیواره رحم) را بدتر کند.

گرگرفتگی:

شما ممکن است برافروخته باشید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه عرق کنید. بعضی از زنان کمی گرم می شوند، در حالی که دیگران خیس عرق می شوند. تمرینات تنفس عمیق می تواند به حالات آنها کمک کند. برای جلوگیری از محرک دمای گرم، نوشیدنی های گرم، غذاهای تند مصرف نکنید. درمورد داروها مانند استروژن و قرص با پزشک خود مشورت کنید.

خشکی واژن:

از آنجا که استروژن شما کم می باشد بافت واژن شما ممکن است نازک و خشک تر باشد. که می تواند سبب خارش و درد در هنگام رابطه جنسی شود که این می تواند مانع نشاط و سرزندگی شما شود. قرص ضدبارداری، استروژن و مرطوب کننده ها می توانند به شما کمک کنند.

مشکلات خواب:

تفییرات در هورمون های شما و عرق شبانه می تواند خواب شما را مختل کنند. داشتن عادت های خوب مانند یک برنامه منظم خواب و زمان دادن به خودتان برای خواب رفتن به شما کمک می کند. دکتر همچنین ممکن است برای شما استروژن و قرص کنترل بارداری با دوز پایین تجویز کند.

تغییرات خلق و خو:

تغییرات هورمونی می توانند مشکلات خواب برای شما ایجاد کنند و در خلق و خوی شما اثر بگذارد. سعی کنید با تعیین اولویت ها و خارج شدن از منزل و انجام کاری لذت بخش روحیه خود را بالا ببرید.

فراموشی:

تغییرات هورمونی همراه با دیگر علائم یائسگی (نوسانات خلق و خو و مشکلات خواب) ممکن است باعث شود شما چیز ها را سخت بیاد آورید. استروژن و قرص ضد بارداری می تواند به شما کمک‌کند. اما احتمالاً زمانی که دوره یائسگی شما تمام شود بهتر خواهید شد.

از دست دادن استخوان ها:

اگر شما در یائسگی هستید، سطح استروژن های شما خیلی پایین و قطع می شود. این به آن معنا است که شما استخوان های خود را با سرعت بیشتری از دست می دهید. دکتر شما ممکن است یک نوع خاص از رادیوگرافی  را برای بررسی استخوان هایتان استفاده کند.

دریافت مقدار زیادی کلسیم و ویتامینD  و راه رفتن یا پیاده روی برای ۲۰ دقیقه در روز به بهبود سلامت شما کمک می کند. پزشک علاوه بر این برای شما دارو هم تجویز می کند

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *