افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

گفته های روانشناسان درباره چگونه شاد بودن

  • جیسون ویلر پزشک روانشناس می گوید : ” همان طور که ارسطو معتقد بود، شادی یک فعالیت است. بسیاری از کارها فقط به صورت اتفاقی رخ می دهد اما بسیاری از امور هستند که ما باید خودمان انجام بدهیم که خوشبختی یکی از آن ها ست. ”

 

حتما مواقعی پیش آمده که می خواهید از حس غم و اندوهتان رها شوید و از خود پرسیده که چگونه شاد باشم ؟

شاد بودن هنری است که هر فرد به تنهایی می تواند از عهده آن بر بیاید. متخصصین بهداشت روان بر این باورند که شاد بودن یک مراقبت است که هر فرد به خوبی می تواند آن را انجام دهد.

این را می دانیم که هیچ نقطه ای به نام خوشبختی وجود ندارد.  ولی انسان می تواند به نحوی زندگی کند که احساس رسیدن به خوشبختی را همواره داشته باشد. مراقبت های منظم از روح می تواند سلامتی روان هر فرد را به خوبی تضمین کند و شادی بخشی از زندگی اش می شود.

جیسون ویلر پزشک روانشناس می گوید : ” همان طور که ارسطو معتقد بود، شادی یک فعالیت است. بسیاری از کارها فقط به صورت اتفاقی رخ می دهد اما بسیاری از امور هستند که ما باید خودمان انجام بدهیم که خوشبختی یکی از آن ها ست. ”

به نظر شما کارشناسان بهداشت روان برای رفاه و آرامش اشخاصی که به آنها مراجعه می کنند چه کاری انجام می دهند ؟

از سه درمانگر خواسته شد که لیستی از مراقبت های روحی خود را به اشتراک بگذارند. مراقبت هایی که کمک می کند روحیه ثابت و پایدار داشته باشند. تا حتی زمانی که در استرس به سر می برند حال خوبی برای خودشان ایجاد کنند.

میانگین رفتارهایی که درمانگران اعلام کردند به این ترتیب بود.

تمرکز

اصطلاح کلمه ” ذهن ” معمولا تصاویری از یوگا، مدیتیشن و مراقبه را به خاطر ما می آورد.  ورزش های ذهنی انواع مختلفی دارند. این ورزش ها نوعی تمارین ذهنی هستند که علاوه بر تقویت ذهن سبب آرامش می شوند.

تمرکز از بهترین روش های تقویت ذهن است. این تمرین علاوه بر اینکه یک ورزشبرای ذهن به شمار می رود،  آرامش و شادی ایجاد می کند.

درمانگران می گویند تنها ۳۰ دقیقه الی یک ساعت تمرکز یا مراقبه در طی یک روز شلوغ،  انرژی بسیار خوبی به ذهن اهدا می کند و بعد از آن احساس ناراحتی از بین می رود.

یادداشت برداری

سپاسگذاری از جمله ابزاری است که قدرت بالایی به انسان می دهد و خطر ابتلا به افسردگی را به حداقل می رساند.

شکرگذاری می تواند منافع بسیار خوبی برای ذهن و روحیه انسان به همراه داشته باشد.

یکی از درمانگران به نام کاسی هوارد می گوید : ” زمانی که احساس اضطراب دارم، لیستی از چیزهایی که در اختیارم هست و می توانم بابت آنها شکرگذار باشم را برای خودم می نویسم. این کار ذهنیت منفی من را ازبین می برد و من را از تظاهر به نکات منفی دور می کند. ”

به این ترتیب هر چند یکبار که احساس نگرانی و استرس شدید داشتید یک یادداشت کوتاه تهیه کنید و لیستی از آنچه که در اختیارتان هست و می تواند عامل شکرگذاری شما باشد را بنویسید.  این کار را می توانید به یک چالش ۲۱ روزه تبدیل کنید و ببینید که هر روز چه میزان رها تر و شاد تر از روز قبل هستید.

شکرگزاری می تواند احساس شادی و خوشحالی شما را چندین برابر کند.

تحرک داشته باشید

یکی دیگر از راه کارهایی که می تواند باعث شادکامی شما باشد تحرک و ورزشکردن است.

زمانی که سلامتی در بدن شما وجود داشته باشد روحیه بهتری خواهید داشت.

این عمل یک دلیل کاملا علمی دارد و آن دلیل این است که  بعد از یک ورزش که سبب تعریق شود،  میزان آدرنالین بالا می رود و موجب آزاد شدن اندورفین می گردد. اندورفین ها تقویت کننده روحیه انسان می باشند. به این  ترتیب حتی یک ورزش کوتاه روزانه نیز روحیه شما را شاد می کند.

مطالعات اخیر نشان می دهد که فعالیت های بدنی اگر همراه با لبخند باشند شادی بیشتری ایجاد می کنند.

پس ورزش و حتی یک نرمش ساده روزانه با لبخند را هرگز فراموش نکنید.

با دیگران ارتباط داشته باشید

یکی از درمانگران می گوید : ” من با همسرم در طی روز صحبت های بسیاری داریم، این کار رابطه ما را قوی نگه می دارد و هر دو از این عمل خوشحال هستیم. ”

ارتباطات به خصوص روابط عاشقانه در ایجاد شادمانی بسیار بسیار موثر هستند. محققان اعلام کرده اند زوج هایی که در مورد احساسات خود با یکدیگر صحبت می کنند احساس شادی و رضایت مندی بیشتری از زندگی دارند.

ارتباطات سالم  می تواند روحیه شما را بهتر حفظ کند. در صورتی که  بتوانید شخصی در زندگی داشته باشید که در مورد احساسات خود با آن فرد صحبت کنید بی شک روحیه شاد تری خواهید داشت.

این چند مورد که لیست کارهای درمانگران بود سبب آرامش و دفع استرس می شود. شما هم می توانید با به کار گرفتن این راه کارها شادی بیشتری در زندگی را تجربه کنید.

البته نهایتا خود شخص شما هستید که می دانید با چه رفتارهایی می توانید روحیه شاد خود را بهتر حفظ کنید.

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *