افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

گزارشی درباره نخستین لوزالمعده مصنوعی جهان ساخته شد

10149_904

  • شرکت سازنده این ابزار پیش از عرضه عمومی آزمایش‌های بیشتری برای تایید عملکرد آن انجام خواهد داد و همچنین آزمایش‌هایی برای بررسی امکان استفاده از این ابزار برای بیماران ۷ تا ۱۴ ساله نیز انجام خواهد شد.

براساس گزارش ساینس الرت، این لوزالمعده مصنوعی که MiniMed670G نام دارد، به واسطه کنترل خودکار سطح قند خون بیمار و تزریق خودکار انسولین در زمان نیاز عمل می‌کند تا بیمار دیگر نیازی به کنترل مداوم قند و انسولین بدنش نداشته‌باشد.

دیابت بیماری است که بدن انسان در تجزیه قند خون دچار مشکل می‌شود. دیابت نوع ۱ نوعی بیماری خود‌ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به اشتباه سلول‌های سازنده انسولین را از بین می‌برد، هورمونی که به بدن در جذب و تجزیه قند موجود در غذا کمک می‌کند. انسلولین از طریق لوزالمعده تولید و ترشح می‌شود.

امروزه در جهان انسان‌های زیادی به دیابت نوع اول مبتلا هستند، برای مثال تنها در آمریکا ۱.۲۵ میلیون نفر مبتلا به این نوع دیابت زندگی می‌کنند. این بیماران معمولا از پمپ‌های مخصوص انسولین استفاده می‌کنند که در طول روز انسولین مورد نیاز بدنشان را تامین می‌کند. برخی دیگر از ابزار کنترل کننده انسولین استفاده می‌کنند تا در صورت بالا بودن یا پایین بودن بیش از اندازه قند خون تدبیری برای آن بیاندیشند.

در مقابل MiniMed670G یکی از جدید‌ترین نوآوری‌هایی است که به تایید سازمان دارو و غذا رسیده‌است و همزمان به کنترل‌گر قند و پمپ انسولین مجهز است.

براساس گزارش سازمان غذا و دارو، این ابزار هر پنج دقیقه یکبار قند خون را اندازه‌گیری می‌کند و نسبت به نیاز بدن انسولین را وارد جریان خون کرده یا مانع از ورود انسولین می‌شود. بیماران همچنین می‌توانند درصورت نیاز به صورت دستی انسولین را تزریق کنند.

آزمایش بالینی این ابزار روی ۱۲۳ مبتلا به دیابت نوع اول نشان داد این ابزار از هیچ عوارض جانبی برخوردار نیست، با این همه سازمان دارو و غذای آمریکا هشدار داده که این دستگاه ممکن است علاوه بر التهاب پوستی و سرخی پوست،هیپوگلیسمی (افت شدید قند خون) و هیپرگلیسمی (افزایش شدید قند خون) نیز ایجاد کند.

شرکت سازنده این ابزار پیش از عرضه عمومی آزمایش‌های بیشتری برای تایید عملکرد آن انجام خواهد داد و همچنین آزمایش‌هایی برای بررسی امکان استفاده از این ابزار برای بیماران ۷ تا ۱۴ ساله نیز انجام خواهد شد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *