افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

گزارشی درباره شیوع ویروس کشنده تیلاپیا

  • در سال ۲۰۱۵، تولید این ماهی به ۶.۴ میلیون تن رسید که تخمین زده می شود چیزی درحدود ۹.۸ میلیارد دلار ارزش این حجم از تولیدات باشد. کارشناسان ارزش تجارت جهانی این محصول را ۱.۸ میلیارد دلار عنوان می کنند.

 

سازمان کشاوری و غذای سازمان ملل (فائو) که در رم ایتالیا مستقر است در بیاینه ای اعلام کرد شیوع این بیماری باید مورد توجه جدی قرار گرفته و ضروری است کشورهایی که اقدام به واردات این ماهی می کنند اقدامات نظارتی و کنترلی کافی را به کار گیرند.

فائو از کشورهای وارد کننده این محصول خواسته تا اقدامات پیشگیرانه و نظارتی شدیدی نظیر تشدید آزمونهای تشخیصی، لزوم توجه به مدارک سلامتی محصول و قرنطینه را با جدیت دنبال کنند.بر اساس هشدار ویژه ای که توسط این نهاد رسمی سازمان ملل منتشر شده، شیوع ویروس دریاچه تیلاپیا (TiLV) در چند کشور واقع در سه قاره یعنی کلمبیا، اکوادور، مصر و تایلند تأیید شده است.

درحالی که این پاتوژن تهدیدی برای سلامت عمومی محسوب نمی شود اما جمعیت این ماهیان به شده در معرض خطر قرار گرفته است.

در سال ۲۰۱۵، تولید این ماهی به ۶.۴ میلیون تن رسید که تخمین زده می شود چیزی درحدود ۹.۸ میلیارد دلار ارزش این حجم از تولیدات باشد. کارشناسان ارزش تجارت جهانی این محصول را ۱.۸ میلیارد دلار عنوان می کنند.

فائو همچنین از کشورهای تولید کننده تیلاپیا خواسته که در زمینه پرورش این محصول مهم مراقبتهای لازم را به کار گیرند. در این درخواست از کشورهای شاخص تولید کننده خواسته شده که به پروتوکلهای مخصوصی که از سوی سازمان جهانی بهداشت حیوانات (OIE) وضع شده پایبند باشند.

این سازمان همچنین اعلام کرده که اقدامات نظارتی جدی در زمینه مقابله با ویروس کشنده دریاچه تیلاپیا در کشورهایی نظیر چین، هند، اندونزی آغاز شده و قرار است در فیلیپین هم شروع شود.

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *