افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

گرفتگی بینی بعد از عمل بینی

گرفتگی بینی پس از رینوپلاستی (عمل جراحی زیبایی بینی) یا زودگذر است یا مزمن، اکثر گرفتگی‌های زودگذر بینی به دلیل ورم بعد از عمل جراحی است. بخش اعظم این ورم داخلی، و همین‌طور بیرونی، ظرف چند هفته فروکش می کند. با این وجود، از بین رفتن کامل ورم داخلی می‌تواند چند ماه‌ به طول بیانجامد. برخی جراحان، بعد از عمل از پانسمان‌های پنبه‌ای بینی یا محافظ‌های (اسپلینت‌های) سیلیکونی استفاده می‌کنند. خشکیدگی‌ها و رویه‌های زخم طبیعی داخل بینی نیز نفس کشیدن از راه بینی را پس از جراحی مشکل می‌سازند.

dx

گرفتگی دراز مدت بینی بعد از عمل زیبایی بینی بیشتر مایه‌ی نگرانی است، و به دلیل عارضه‌ها و شرایط بی‌شمار، برخی از موارد گرفتگی به جراحی اصلی ارتباط نمی‌یابند. خوشبختانه مشکل تنفسی درازمدت بینی پس از رینوپلاستی چندان رایج نیست. حساسیت‌ها، پلیپ‌های بینی، قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و مشکلات سینوسی همگی به گرفتگی بینی منجر می‌شوند. این مشکلات تنفسی بینی توسط متخصص گوش و حلق و بینی ارزیابی می‌شوند و متعاقب آن درمان گرفتگی انجام می شود.

بزرگ شدن بیش از اندازه شاخک بینی (توربینیت) و انحراف تیغه بینی از علل رایج بالقوه‌ی گرفتگی بینی به شمار می‌روند. این عارضه‌ها نیز به راحتی قابل درمان‌ هستند.در انتها زخم کردن یا تغییر عمده ساختار بینی پس از عمل جراحی زیبایی بینی در بروز مشکلات تنفسی بی‌تأثیر نیست که خوشبختانه نامتداول‌ترین علت اختلال‌های تنفسی پس از عمل بینی است.با جراح پلاستیک صورت متخصص در زمینه‌ی داخل و خارج بینی مشورت کنید و از او بخواهید تا معاینه کاملی از بینی‌تان به عمل آورد و در درمان این مشکل یاری‌تان کند.

رفع مشکل تنفسی بعد از عمل بینی
بسیاری از بیماران بلافاصله پس از عمل جراحی زیبایی بینی نگران می‌شوند که شاید دیگر هرگز نتوانند به صورت طبیعی نفس بکشند. در ابتدا بیماران به دلیل ورم طبیعی پس از عمل در داخل و خارج از بینی خود احساس می‌کنند بینی‌شان گرفته یا “پُر” است. در هر حال، این گرفتگی معمولاً ظرف کمتر از یک ماه به تدریج ناپدید می‌شود. رویه بستن زخم‌های داخل بینی و پوسته پوسته شدن که تقریباً طبیعی نیز هست، مانع تنفس عادی می‌شود، اما خوشبختانه مدت کوتاهی پس از جراحی از بین می‌روند.


اگر از گرفتگی بینی بعد از عمل ناراحت هستید، با رعایت نکته‌های زیر می‌توانید تنفستان را بهتر کنید:

سرتان را حتی زمان خواب بالا نگه دارید و از خم شدن یا بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

به دقت از دستورات جراح درباره‌ی مراقبت‌های پس از عمل پیروی کنید که احتمالاً شامل مصرف داروهای تجویز شده برای ورم، استفاده از مرطوب کننده یا شستشو با اسپری محلول نمک بینی می‌شود.

از خوردن غذاهای شور، نوشیدن الکل و گرفتن دوش آب گرم اجتناب کنید، چون میزان ورم را افزایش می‌دهند.
اگر مبتلا به حساسیت‌های بینی هستید، باعث شروع یا تحریک آن حساسیت‌ها، برای مثال با قرار گرفتن در معرض گرد و غبار، پشم و خز حیوانات یا گرده‌افشانی، نشوید.

وجود ویتامین‌ها، مکمل‌ها و دیگر داروهای مربوط به مراقبت بعد از عمل در رژیم غذایی در محدود ساختن و کنترل مشکلات تنفسی بسیار مفید خواهد بود، بنابراین با جراح در خصوص رژیم غذایی خود صحبت کنید و به پیشنهاد‌هایشان عمل کنید. به محض آن که همه چیز التیام یافت و ورم فروکش کرد، باید بتوانید مانند قبل یا حتی بهتر از پیش نفس بکشید. اگر نمی‌توانید جراح را در جریان بگذارید تا روش مناسبی را برای اصلاح این مشکل تعیین کند.

منبع: pezeshkonline.ir

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *