افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

گربه درمانی و اثرات مفید گربه در خانه

گربه درمانی و اثرات مفید گربه در خانه

22724_445

  • داشتن یک گربه می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود ببخشد. مطالعه سال ۱۹۸۰ بر روی بیمارانی که به تازگی از بخش مراقبت‌های ویژه قلب ترخیص شده بودند نشان می‌دهد

شکی نیست که داشتن گربه گرمابخش قلب آدمی است؛ اما باید بدانید که نگهداری از این حیوان خانگی فواید زیادی هم برای سلامتی شما دارد. در این مطلب، به ۴ فایده مهم می‌پردازیم.
سلامت قلب
نوازش کردن گربه نه تنها برای این حیوان که برای صاحب او نیز آرامش‌بخش است. نوازش کردن گربه به خاطر ترشح اکسی‌توسین باعث پایین آمدن فشار خون می‌شود. اکسی‌توسین همان هورمونی است که وقتی کسی را در آغوش می‌گیرید ترشح می‌شود. کاهش فشار خونو استرس ناشی از نوازش گربه می‌تواند منافع زیادی برای شما داشته باشد. مطالعه محققان دانشگاه مینه‌سوتا نشان داده است که صاحبان گربه نسبت به کسانی که حیوان خانگی ندارند،۳۰ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از حمله قلبی قرار دارند.
هم‌نشینی
داشتن یک گربه می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود ببخشد. مطالعه سال ۱۹۸۰ بر روی بیمارانی که به تازگی از بخش مراقبت‌های ویژه قلب ترخیص شده بودند نشان می‌دهد آنهایی که پس از ترخیص به نگهداری از یک حیوان خانگی مثل گربه پرداختند، در مقایسه با کسانی که حیوان خانگی نداشتند، از شانس بقای بیشتری برخوردار بودند. بر اساس یافته‌های این مطالعه، ۸۲ درصد از بیماران گزارش کردند که داشتن یک حیوان خانگی به آنها احساس بهتری می‌بخشد. ۶۵ درصد از بیماران نیز اذعان داشتند که ترس‌ها و نگرانی‌های خود را با حیوان خانگی خود در میان می‌گذارند.
گربه‌درمانی
کودکان مبتلا به اوتیسم نیز از داشتن یک گربه خانگی سود می‌برند. مطالعه محققان در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد کودکان مبتلا به اوتیسمی که بعد از ۵ سالگی از گربه نگهداری می‌کنند، در مقایسه با آنهایی که گربه ندارند، در شرایط بهتری به سر برده و شانس بیشتری برای کسب سلامتی دارند. از این رو، گربه‌درمانی به عنوان یکی از متدهای موثر برای کودکان اوتیسمی در نظر گرفته می‌شود.
کاهش آلرژی
داشتن یک گربه در خانه به کاهش خطر ابتلای کودکان به مشکلات سلامتی در آینده کمک می‌کند. مطالعه محققان فنلاندی در سال ۲۰۱۲ روی ۳۹۷ کودک تازه متولد شده و ۱ ساله نشان می‌دهد که نگهداری از گربه در سنین پایین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با بیماری‌های تنفسی و خطر ابتلا به آلرژی در سال‌های آتی مبارزه می‌کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *