افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کیوی و خاصیت های شگفت آور آن

کیوی و خاصیت های شگفت آور آن

download (1)

 

کیوی میوه ای ترش مزه که خواص زیادی دارد در این جا نتایج مطالعات روی خواص این میوه عجاب انگیز را در اختیار شما می گذاریم با ما باشید با کیوی و خاصیت های شگفت آور آن .

در رژیم های لاغری مصرف کیوی بسیار توصیه شده است. در واقع از آنجا که ۸۰ درصد از بافت کیوی از آب تشکیل شده، مصرف آن نوعی احساس سیری در فرد ایجاد می کند و در نتیجه روند کاهش وزن آسان تر صورت می گیرد.

کیوی میوه کوچکی است به رنگ خرمایی که کرک های ریزی روی پوست آن قرار دارد و رنگ سبز بافت داخلی آن نیز بسیار زیباست.
منشأ کیوی از دره ای واقع در کشور چین است، بعدها این میوه به کشور زلاندنو صادر شد به طوری که هم اکنون این کشور سهم عمده ای در تولید جهانی کیوی دارد.
کیوی، میوه ای بسیار خوشمزه و طعمی شبیه به طعم موز، انگور و آناناس دارد. در این مقاله به ذکر فواید این میوه می پردازیم.
* کیوی منبع غنی آنتی اکسیدان و ویتامین C است

تقریباً در هر ۱۰۰ میلی گرم از این میوه، ۹۸ میلی گرم ویتامین C موجود است. کیوی با دارا بودن این میزان از ویتامین C، در رده میوه هایی چون پرتقال و لیمو که منبع غنی این ویتامین هستند، قرار می گیرد.
اگر بخواهیم میزان ویتامین C موجود در کیوی را با میوه های دیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که گلابی هندی و انگور فرنگی، از میزان بالاتری ویتامین C برخوردارند. با مصرف روزانه یک کیوی، بیش از ۸۰ درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین برطرف می شود.
کیوی با دارا بودن حجم بالای ویتامین C، جذب آهن را در بدن بالا می برد و به همین دلیل توصیه می شود افراد مبتلا به فقر آهن، بیشتر از این میوه استفاده کنند

توصیه می شود که کیوی صبح ها و در وعده صبحانه میل شود
ویتامین C در بدن غوغا می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت و با فشار خون بالا، سرطان ها، آلرژی ها و زکام مقابله می کند.
ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود به طوری که قدرت آن در خنثی سازی رادیکال های آزاد، از کیوی یک ماده غذایی ویژه ساخته است، آن هم ماده ای که در برابر تمام آسیب های بدنی ناشی از پدیده پیری مبارزه می کند.
مصرف کیوی به سلول های بدن این امکان را می دهد تا جوان تر بمانند و در نهایت سلامت بدن به طور کامل حفظ شود.
مصرف این میوه به افراد زیر بسیار توصیه می شود:
۱. افراد سیگاری
۲. افراد الکلی
۳. افرادی که از دیابت یا آلرژی رنج می برند.
۴. خانم های باردار
۵. افراد مسن
۶. افرادی که دچار شکستگی استخوان شده اند.
۷. افرادی که به پارگی رباط دچار شده اند.
۸. خانم های یائسه
۹. افرادی که دچار مشکلات بینایی هستند، مثلاً افرادی که آب مروارید دارند.
۱۰. افرادی که دچار نارسایی سیستم ایمنی هستند، مثلاً افراد مبتلا به ایدز یا تبخال.
* کیوی استرس و حالات عصبی را کاهش می دهد

کیوی ایده آل ترین میوه در رویارویی و مقابله با بیماری های عصر حاضر است. حجم بالای ویتامین C موجود در آن، از کیوی میوه ای برای مقابله با اضطراب و حالات عصبی ساخته است.
کیوی استرس را کاهش می دهد بطوریکه مصرف آن به ما این امکان را می دهد تا احساسی بهتر و برای رویارویی با مشکلات و موانع زندگی روزانه، قوی تر باشیم.
پزشکان توصیه می کنند که اگر قصد رفتن به یک مصاحبه استخدامی و یا یک جلسه مهم را دارید، حتماً قبل از آن کیوی میل کنید.
* کیوی و درمان یبوست

میزان فیبرهای محلول در کیوی بسیار بالاست، به همین دلیل با مصرف کیوی، عمل هضم و حرکات روده بهتر انجام می گیرد و در نتیجه امکان بروز یبوست کاهش می یابد.
اگر کیوی در وعده صبحانه مصرف شود، برای عمل دفع بسیار مفید خواهد بود. می توانید کیوی را همراه با میوه های دیگر، با ماست و یا با غلات میل کنید که در این صورت دفع مدفوع از بدن سریع تر و آسان تر انجام می گیرد.
کیوی

* کیوی و نقش آن در کاهش وزن و دفع آب های زائد بدن

از آنجا که بیشترین حجم کیوی را آب تشکیل می دهد و کالری آن نیز بسیار پایین است (هر یک کیلو کیوی، حاوی ۶۳ کیلوکالری است)، با مصرف آن، به سرعت احساس سیری خواهید کرد و در نتیجه این میوه برای کاهش وزن بسیار مفید است.
علاوه بر این سدیم موجود در کیوی بسیار کم است، به همین دلیل این میوه گزینه مناسبی برای جایگیری در رژیم های لاغری به شمار می رود.
کیوی امکان دفع آب انباشته شده در بدن را فراهم می آورد، مسأله ای که برای خانم های باردار بسیار لازم و ضروری است.
کیوی بسیار ادرارآور است و نباید از رژیم غذایی افراد مبتلا به یبوست و چاقی حذف شود. این میوه برای مبتلایان به هپاتیت و نارسایی قلبی نیز بسیار مفید است.
* کیوی و هضم غذا

همان طور که قبلاً گفتیم، هضم کیوی به راحتی انجام می گیرد. کیوی امکان هضم پروتئین موجود در مواد غذایی را نیز فراهم می آورد و در نتیجه بروز سوءهاضمه، ورم معده (گاستریت) و گازهای معده، با مصرف کیوی کاهش می یابد.
* کیوی گردش خون را بهبود می بخشد

کیوی دارای مقادیر بالای ویتامین E و اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ است، به همین دلیل حرکت خون در رگ ها و به طور کلی، وضعیت شریان ها را بهبود می بخشد و از شکل گیری سنگ ها و لخته ها در رگ های خونی جلوگیری می کند.
با مصرف این میوه انسداد شرایین یا همان لخته شدن خون در رگ ها، آنژین سینه، خونریزی های مغزی و آنفارکتوس، به نوعی مهار می شوند و میزان بالای فیبر این میوه، سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.
* کیوی سلامت استخوان ها را تضمین می کند

کیوی حاوی تمام عناصر مفید برای استخوان ها و دندان ها است. این خصوصیت از مواد معدنی موجود در کیوی نشأت می گیرد که عبارتند از منیزیم، پتاسیم و مس.
هر عدد کیوی تقریباً ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن به مواد معدنی بالا را برطرف می کند. کیوی، رشد و سلامتی استخوان ها، عضلات، اعصاب و دیگر ارگان های بدن را تضمین می کند.
* نقش کیوی در مراقبت از سیستم ایمنی بدن
ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود به طوری که قدرت آن در خنثی سازی رادیکال های آزاد، از کیوی یک ماده غذایی ویژه ساخته است، آن هم ماده ای که در برابر تمام آسیب های بدنی ناشی از پدیده پیری مبارزه می کند

از آنجا که کیوی حاوی مقادیر زیاد اسیدفولیک و ویتامین C می باشد، مصرف آن مقاومت طبیعی بدن را در برابر انواع سرماخوردگی ها بالا می برد.
ویتامین C و اسیدفولیک، دو ماده ای هستند که تولید گلبول های قرمز، سفید و پادتن ها را بالا می برند و در نتیجه مقاومت بدن در برابر بیماری های ویروسی بیشتر می شود.
* نقش کیوی در غلبه بر کم خونی

کیوی با دارا بودن حجم بالای ویتامین C، جذب آهن را در بدن بالا می برد و به همین دلیل توصیه می شود افراد مبتلا به فقر آهن، بیشتر از این میوه استفاده کنند.
* نقش کیوی در کنترل اشعه های خورشیدی

اگر شما به اشعه ماوراءبنفش خورشید حساسیت دارید، از مصرف کیوی غافل نشوید. در حقیقت لوتئین موجود در این میوه، مانند یک فیلتر طبیعی، از پوست شما حفاظت می کند. لوتئین که سلطان آنتی اکسیدان ها محسوب می شود، در اسفناج و کلم بروکلی نیز یافت می شود.

چه کسانی نمی توانند از کیوی استفاده کنند؟
افرادی که به نوعی آنزیم به نام آکتیدین حساسیت دارند، نمی توانند کیوی، آناناس و پاپایا مصرف کنند.
افرادی که مستعد ابتلا به سنگ های کلیوی نیز هستند، هرگز نباید از این میوه استفاده کنند به این دلیل که کیوی حاوی مقادیر بالای اگزالات کلسیم است.
توصیه می شود که بچه ها در مصرف این میوه زیاده روی و البته مصرف آن را نیز قطع نکنند.
از آنجا که پتاسیم موجود در کیوی زیاد است، به افرادی که دچار نارسایی کلیه هستند توصیه می شود که هرگز سراغ این میوه نروند.
علائم مسمومیت با کیوی عبارتند از: کهیر، مشکلات در عمل بلعیدن، سوء هاضمه و حالت تهوع.

 

پزشکین : کیوی و خاصیت های شگفت آور آن

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *