افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کیم چی یک غذای پرطرفدار کره ای

fo217

کیم چی یک غذای بسیار خوشمزه و پر طرفدار کره ای میباشد که امروز تصمیم داریم آن را آموزش دهیم کیم چی سرشار از ویتامین A ، B و C است اما بزرگترین فایده آن در قسمت تخمیر آن است. بعد از تخمیر یک باکتری سالم در غذا بوجود می آید که “لاکتوباسیلی” نامیده می شود. 

کیم چی

کیم چی سرشار از ویتامین A ، B و C است اما بزرگترین فایده آن در قسمت تخمیر آن است. بعد از تخمیر یک باکتری سالم در غذا بوجود می آید که “لاکتوباسیلی” نامیده می شود. این باکتری در غذاهایی که تخمیر می شوند و همچنین در ماست نیز وجود دارد. این باکتری به هضم غذا کمک می کند و باعث می شود شما بعد از غذا دچار سوء هاضمه نشوید.

 

کیم چی را با روش های متفاوتی تهیه می کنند. اما بهترین نوع آن کیم چی است که از سبزیجات مانند کاهو ، خیار ، تربچه ، فلفل هندی ، سیر ، پیازچه ، زنجبیل ، و سس ماهی تهیه شده باشد.

 

معمولا کیم چی را بعد از تخمیر مصرف می کنند اما نوع تخمیر نشده آن نیز قابل استفاده می شود.

 

کیم چی یکی از اصلی ترین و پرطرفدارترین غذاهای کره ای است. ابتدا کیم چی به تندی امروزی نبود. ما در این مقاله کیم چی سبزیجات را به شما آموزش دادیم. اما انواع مختلفی از کیم چی وجود دارد. می توانید در این نوع کیم چی که با سبزیجات تهیه شده هر نوع سبزیجاتی را که دوست داشتید به آن اضافه کنید هیچ محدودیتی در انتخاب سبزیجات وجود ندارد.

 

 


چرا کیم چی بخوریم؟

 

گذشته از طعم و مزه فوق العاده کیم چی ، این غذا به مردم کمک می کند تا سالم باشند ، بنابر تحقیقات اخیر مرکز تغذیه و سلامت جهانی ، کیم چی یکی از سالم ترین غذاهای دنیاست ؛ کیم چی سرشار از ویتامین است ، به هضم غذا کمک کرده و از سرطان پیشگیری می کند .

 

دستور تهیه سنتی:
پوجی کیم چی یکی از روش های سنتی برای تهیه کیم چی است. این روش بیشتر از دستورالعمل های دیگر زمان می برد تا آماده شود ، شما باید قبل از پختن آن به مدت ۲۴ ساعت در یک شیشه در بسته بگذارید تا تخمیر شود.

 

مواد لازم

 

 

کاهو ژاپنی متوسط ۱ عدد
پیازچه خرد شده ۳عدد
ریشه زنجبیل پوست کنده و خرد شده ۲/۱ اونس
سیر رنده شده ۲ قاشق غذاخوری
نمک مورتون ( برای کاهو ) ۴/۱ فنجان
نمک مورتون ( برای مایع) ۲/۱ فنجان
فلفل هندی ۲/۱فنجان
سس ماهی ۱ قاشق غذاخوری
پودر برنج شیرین یا آرد ۱ قاشق غذاخوری

 

 

دستور تهیه کیم چی:

کاهو را در این مرحله نشویید فقط آن را تمیز کنید.

 

کاهو ها را به ۴ قسمت کنید.ابتدا آن را از میان برش داده و هر برش را به دو تکه تقسیم کنید.

حالا آنها را شسته و بگذارید تا خشک شوند.بعد کاهو رابه تکه های کوچک تقسیم میکنیم

 

 

 

در یک کاسه بزرگ کاهو ها را با نمک پوشانده و بگذارید ۲ ساعتی بماند.

 


حالا زمان تهیه مایع داخل کیم چی است:

۱ فنجان آب و پودر برنج یا آرد را با هم در یک کاسه مخلوط کنید و روی گاز بگذارید تا بجوشد و پس از جوشیدن زیر گاز را خاموش کرده و بگذارید تا خنک شود.
کاهو ها را با فلفل هندی ، پیازچه ، سیر ، سس ماهی ، زنجبیل و ۱ قاشق غذاخوری نمک مخلوط کنید.

 

کیم چی آماده شده؛ می توانید آن را میل کنید یا بگذارید بعد از تخمیر شدن آن را استفاده کنید.

 

 

 

 

کیم چی را داخل یک شیشه بریزید. برای تخمیر شدن غذا ، آن را داخل شیشه می گذاریم ، نباید شیشه را پر کنید باید فضای کافی برای تخمیر کیم چی داخل شیشه وجود داشته باشد تا شیشه سر ریز نشود ) در شیشه را محکم ببندیدو آن را به مدت ۲۴ ساعت داخل فریزر بگذارید.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *