افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کیت های تشخیص ایدز بدون نیاز به مراجعه به پزشک

کیت های تشخیص ایدز بدون نیاز به مراجعه به پزشک

189-7

 

 

دستاوردی جدید در علم پزشکی ، خیلی ها دوست ندارند کسی بداند مبتلا به ایدز شده اند جز پزشک متخصص شان در این مطلب راهکاری در چین ارائه شده برای تشخیص ایدز بدون نیاز به پزشک بخوانید اطلاعات بیشتر درباره کیت های تشخیص ایدز بدون نیاز به مراجعه به پزشک .

سال هاست كه بسیاری از مردم در چین از رفتن به بیمارستان و درمانگاه برای دادن چنین آزمایش خودداری می ورزند و همین موضوع باعث شده تا همواره آمار دقیقی از تعداد متبلایان به این بیماری در این كشور منتشر نشود.

بسیاری از شهروندان چینی نگران آن هستند كه در صورت مثبت بودن آزمایش «اچ آی وی» آنها در مراكز درمانی و بیمارستان ها، در جامعه مورد تبعیض قرار گیرند و به آنها بی احترامی شود.

به همین سبب اخیرا ابزار و وسایلی در چین تولید شده كه به راحتی قابل تهیه است و شهروندان هر زمانی كه مایل باشند می توانند آزمایش ایدز و «اچ آی وی» را بدون رفتن به بیمارستان و حتی نیاز به داشتن پزشك بر روی خود انجام داده و از نتیجه آن آگاه شوند.

قرار است این كیت ها (وسایل مربوط به آزمایش) به زودی در سطحی وسیع در اختیار مردم قرار گیرد تا آنان بتوانند علاوه بر داروخانه ها از طریق شبكه های خرید اینترنتی نیز آن را تهیه كنند.

مركز پیشگیری از بیماری ایدز در چین در بیانیه ای آورده است: ما سال هاست آزمایش های مربوط به این بیماری و ویروس «اچ آی وی» را به طور رایگان در بیمارستان ها و درمانگاه ها انجام می دهیم.

با این حال این مركز خاطر نشان كرده است كه مردم تمایل زیادی به رفتن به مراكز پزشكی نشان نمی دهند. آنها مثبت بودن نتیجه آزمایش را نوعی بی آبرویی تلقی می كنند و نمی خواهند در جامعه مورد تبعیض قرار گیرند.

دولت چین اعلام كرده است كه در سراسر كشور بیش از ۲ هزار مركز وجود دارد كه شهروندان برای آزمایش مربوطه می توانند به آنها مراجعه كنند و امیدوار است كه این مراكز باعث جلب مردم شوند.

آمارها نشان می دهد كه در سال گذشته میلادی بیش از ۱۰۰ میلیون آزمایش ایدز و «اچ آی وی» در مراكز پزشكی چین انجام شده است.

بهای این كیت ها كه بزودی در اختیار مردم قرار می گیرد بین چهار و نیم تا ۳۱ دلار است.

برخی از شهروندان كیفیت این كیت ها را مورد تردید قرار داده اند و می گویند پیش از این نیز وسایل مشابهی برای آزمایش داشته اند اما نتیجه دقیقی به آنها نداده و گاهی آزمایش مثبت و گاهی نتیجه منفی بوده است.

به همین سبب پزشكان می گویند كه نحوه استفاده دقیق از این كیت ها بسیار اهمیت دارد و داروخانه ها باید تمام توضیحات لازم را در اختیار خریدار بگذارند تا بدانند چطور باید از این وسایل استفاده كنند.

این كشور پیشتر نیز برای آگاهی بهتر از وضعیت بیماران مبتلا به ویروس «اچ آی وی»، دست به ابتكار تازه ای زده بود كه در آن «خودروهای سیار آزمایشگاهی» برای گرفتن آزمایش در سطح شهر تردد می كردند، در اماكن شلوغ مستقر می شدند و حتی به در منازل می رفتند.

اگرچه در مورد ابتلای به ویروس ایدز اطلاعات دقیقی در چین در دست نیست اما مركز كنترل این بیماری در این كشور آذر ماه سال گذشته در آخرین گزارش خود اعلام كرده بود كه تا پایان ماه اكتبر سال ۲۰۱۵ (۹ آذر)، ۵۷۵ هزار چینی گرفتار «ایدز» هستند.

در گزارش این مركز بهداشتی اعلام شده است كه در این سال، ۱۷۷ هزار نفر در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

بر اساس گزارش مركز كنترل و بیماری ایدز و با توجه به آمار بدست آمده از میزان مرگ و میر و مبتلایان به این بیماری، می توان ایدز را در حال حاضر به عنوان یك بیماری فراگیر خفیف در كشور چین دانست.

«اچ آی وی» نوعی ویروس نقص ایمنی است كه باعث عفونت سلول های سیستم ایمنی و اختلال در عملكرد آنان می شود. با پیشرفت عفونت، سیستم ایمنی ضعیف تر می شود و در نهایت به سندرم نقص ایمنی پیشرفته (AIDS) منجر می گردد.

۱۰ تا ۱۵ سال طول می كشد تا فرد آلوده به ویروس HIV به ایدز مبتلا شود. هیچ درمانی برای این بیماری كشنده وجود ندارد و داروهای ضد ویروسی فقط قادرند روند سرعت بیماری را كند كنند.

 

پزشکین : کیت های تشخیص ایدز بدون نیاز به مراجعه به پزشک

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *