افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کوچکترین نانوابزار بی سیم جهان با قابلیت کنترل الگوهای مغزی

کوچکترین نانو ابزار جهان، الگوهای مغزی را کنترل می کند

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، از قرن ها قبل محققان می دانستند که مواد شیمیایی قابلیت تغییر رفتارهای عصبی را دارند. علم اپتوژنتیک اثبات کرد رفتارهای عصبی تحت تاثیر پرتوهای نور نیز تغییر می کند. اکنون محققان می دانند نور می تواند پروتئین های خاصی را در مغز فعال کند که موجب تغییر الگوی آن می شود.
با توجه به این موضوع بسیاری از محققان تجهیزات اپتیکی مختلفی را برای کنترل رفتارهای جوندگان با استفاده از پرتوهای نور ساختند که عملکرد آنها موفقیت آمیز بود. اما اغلب این ابزارها به شکل کلاه های حجیم و سنگین است و موجب ناراحتی جانوران می شود.
اکنون محققان توانسته اند چنین ابزاری را در ابعاد بسیار کوچک تولید کنند. در این ابزار جدید از نوعی نیمه رسانای اکسید فلزی استفاده شده است که توان فتوولتاییک را کنترل می کند. در تراشه های این ایمپلنت از دو دسته سلول فتوولتاییک به صورت یکپارچه برای تامین توان و از هفت سلول دیگر برای اعمال ولتاژ از پیش تعیین شده به نقاط مختلف مدار استفاده شده است.
این ابزار از یک تراشه InGan LED برای تولید نور آبی استفاده می کند. یک ویژگی مهم ایمپلنت این است که توسط نور مادون قرمز فعال می شود. نور مادون قرمز به عمق بافت ها نفوذ می کند و به همین علت در اغلب روش های پرتودرمانی کاربرد دارد. اما نور آبی نمی تواند از سطح بافت ها عبور کند، بنابر این می توان ایمپلنت جدید را چندین سانتیمتر درون بدن کار گذاشت.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *