افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کودکان و مشکلاتی که با آنها روبرو هستند

 

  • اینکه بعضی اوقات دوست نداشته باشید قیافه خواهر یا برادرتان را ببینید امری عادی است اما آنها نباید شما را بی حوصله کنند. گاهی اوقات اگر بر اعصابتان کنترل دارید با خواهرتان صحبت کنید و سعی کنید دلیل این همه اختلاف را متوجه شوید.

امروزه با پیشرفت سریع و نجومی علم و سبک زندگی ها ، تفاوت بین نسل ها بسیار زیاد شده است. به همین علت امروزه خواسته های کودکان با خواسته های کودکان قرن های گذشته بسیار متفاوت است. در این مطلب قصد داریم به بررسی برخی از اصلی ترین مشکلات کودکان بپردازیم.

خواندن این مطلب برای کودکان و نوجوانان توصیه می شود. خواهر یا برادرتان روی اعصابتان است؟ در مدرسه شرایط خوبی ندارید؟ زندگی همیشه بر وفق مرادتان نیست و نمی توان با همه آدم ها کنار آمد. گاهی اوقات مجبورید کاری انجام دهید که اصلا تمایلی به آن ندارید. طبیعی است که مغزتان هنگ کرده باشد و دنبال یک راه حل مناسب برای کنترل این شرایط باشید. پس سوال و جواب های زیر که بچه ها از روانشناسان پرسیده اند را بخوانید تا شاید نظرات کارشناسی کمک حالتان باشد:

 

خواهرم دیوانه ام کرده. چگونه باید او را تحمل کنم؟

اینکه بعضی اوقات دوست نداشته باشید قیافه خواهر یا برادرتان را ببینید امری عادی است اما آنها نباید شما را بی حوصله کنند. گاهی اوقات اگر بر اعصابتان کنترل دارید با خواهرتان صحبت کنید و سعی کنید دلیل این همه اختلاف را متوجه شوید. احتمالا سر مسایل بی ارزش از دست هم دلخورید. به این فکر کنید که می توانید با یکدیگر خوب باشید تا هم حوصله تان سر جایش بیاید هم اینکه توانایی خندیدن به اتفاقات روزمره را داشته باشید. هنگامی که عصبی هستید و حوصله کاری ندارید پیاده روی می تواند آرامتان کند. انجام دادن یک فعالیت فیزیکی باعث می شود که استرس از شما دور شود. اما اگر بحرانی که بین شما و خواهرتان وجودارد به این راحتی قابل حل نیست مجبورید کمتر سر راه یکدیگر آفتابی شوید. نگران نباشید هر چه سن تان بالاتر رود کمتر با خواهرتان بحث خواهید کرد و به جای آنکه در فکر تغییر دادن او باشید برای خودتان انرژی بگذارید.

تکلیف های مدرسه ام زیاد است و نمی توانم تنهایی همه آنها را انجام دهم. آیا راه حلی وجود دارد؟

طبیعی است که به محض آمدن از مدرسه به خانه خسته باشید و با دیدن تکالیف، حالتان از هر چه درس و مشق است به هم بخورد. کمی از کتاب هایتان فاصله بگیرید و با انجام حرکات ورزشی بدنتان را شارژ کنید. ۲۰ دقیقه ورزش انجام دادن تکالیف را برایتان ساده تر خواهد کرد. اگر تکالیف تان واقعا زیاد است با پدر و مادرتان حرف بزنید تا آنها برای حل مشکل تان به مدرسه بروند. بعضی از معلمان اگر بدانند که دانش آموزشان با دیدن حجم زیادی از تکالیف قید درس خواندن را زده سعی می کنند با او راه بیایند.

از مدرسه جدیدم متنفرم. امکانش هست مرا غیب کنید؟

ورود به یک فضای جدید برای بچه ها کار سختی است. فکر می کنید بقیه با هم رفیق هستند و هیچ کس شما را تحویل نمی گیرد. برای عادت کردن به محیط جدید نیاز به زمان دارید و قطعا غیب شدن، بهترین راه حل ممکن نیست. به این فکر کنید که در مدرسه قبلی تان چه کارهایی انجام می دادید. سعی کنید همان کارها را دوباره تکرار کنید تا با دوستان جدیدتان آشنا شوید. دلتان را به دریا بزنید و با سلام کردن به افراد جدید، شاید توانستید رفیق جدیدی پیدا کنید. شاید از شانس تان هم مدرسه ای های جدید همسایه تان باشند و کارتان برای پیدا کردن دوست راحت تر شود.

بهترین دوستم دیگر تحویلم نمی گیرد و دوستان جدیدی پیدا کرده. درست است که از او بپرسم کجای کارم اشتباه بوده؟

اگر واقعا دوستش دارید می توانید این مساله را با او در میان بگذارید اما به این نکته توجه کنید که هر چه سن تان بیشتر شود، طبیعی است که اخلاق دوستانتان عوض شود. بچه ها سراغ علایق جدید می روند و با کسانی دوست می شوند که با آنها اشتراکاتی داشته باشند. ممکن است دوست شما با افراد دیگر حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد. این تقصیر شما نیست و مطمئن باشید که آدم بدی نیستید. سعی کنید دوستان جدیدی پیدا کنید. در غیر این صورت بیشتر با خانواده تان بیرون بروید. حرف زدن و پیاده روی با آنها قطعا حالتان را بهتر می کند

فکر می کنم که معلمم از من خوشش نمی آید. دلیلش را هم نمی دانم. این موضوع قابل حل است؟

مدرسه به خودی خود برای بچه ها حس خوبی ندارد چه برسد به آنکه بدانید معلم هم رابطه خوبی با شما ندارد. اگر استرس داشته باشید، نمی توانید روی درستان تمرکز کنید و حتی سلامتی تان را هم به خطر می اندازد. این مساله را با والدین تان مطرح کنید و از آنها کمک بخواهید. همین که از دیگران برای حل مشکل تان کمک بگیرید استرس شما را تا حدی از بین خواهد برد. بهترین راه حل این است که والدین تان با معلم تان صحبت کنند تا اوضاع برایتان بهتر شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *