افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کودکان را در معرض باد مستقیم کولر نگذارید

کودکان را در معرض باد مستقیم کولر نگذارید

  • قرار گرفتن نوزاد در معرض باد کولر موجب سرماخوردگی و ناراحتی‌های تنفسی او خواهد شد. به همین دلیل باید سعی شود نوزاد در مکانی قرار گیرد که سرمای کولر تاثیر مستقیمی بر او نداشته باشد.

 

دکتر عبدالرحیم عبدی توضیح داد: نوزادان به دلیل ضعیف و حساس بودن در این دوران نیاز به مراقبت بیشتری دارند و در فصل گرما نباید آنها را در معرض باد مستقیم کولر قرار داد.

وی افزود: قرار گرفتن نوزاد در معرض باد کولر موجب سرماخوردگی و ناراحتی‌های تنفسی او خواهد شد. به همین دلیل باید سعی شود نوزاد در مکانی قرار گیرد که سرمای کولر تاثیر مستقیمی بر او نداشته باشد.

عبدی اظهار کرد: قرار گرفتن در معرض غیر مستقیم باد کولر هم در شرایطی برای نوزاد خطر آفرین نیست که دمای آن تنظیم شده باشد نه اینکه فضای خانه خیلی سرد شود.

به گفته این متخصص اطفال، نوزادان در این شرایط باید پوشش مناسب داشته و بدن آنها باید دارای گرمای متعادلی باشد، در غیر این صورت ممکن است نوزاد علاوه بر این که احساس سرما کند دچار «هیپوترمی» یا افت دمای بدن نیز شود.

این متخصص اطفال اظهار کرد: در بسیاری از مواقع نوزادانی را که در معرض هوای سرد قرار می‌گیرند به دلیل سرد شدن بدنشان با قرار گرفتن در معرض باد کولر، بعد از افت دمای بدن در بیمارستان بستری می شوند. این مساله ممکن است تبعات بدی را برای نوزاد به همراه داشته باشد، بنابراین خانواده‌ها باید دمای طبیعی بدن نوزاد را حفظ کنند زیرا بدن نوزادان در این دوران به گرمای طبیعی نیاز دارد.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *