افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کنترل دلالان از برنامه های وزارت بهداشت

برنامه وزارت بهداشت برای کنترل دلالان در حوزه گردشگری سلامت کشور

به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت از برنامه این وزارتخانه برای کنترل دلالان و واسطه‌ها از چرخه گردش بیمار در حوزه گردشگری سلامت کشور و تعریف استاندادهای این حوزه خبر داد.

سعید هاشم‌زاده در گفتگو با ایسنا، گفت در حال حاضر گردش بیمار از راه‌های تعریف نشده و ناشناس یک چالش جدی در حوزه گردشگری سلامت کشور است. یعنی بیمار خارجی توسط یک فرد یا گروه واسطه وارد کشور می‌شود و خدمات پزشکی بدون شناسنامه و ثبت در سیستم بهداشتی و درمانی دریافت می‌کند؛ در حالی که این واسطه‌ها دانش سواد و مهارت کافی برای این کار را ندارند و مسئولیتی در قبال خدمات ارائه شده به بیمار نمی‌پذیرند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بازار سیاه یکی از آفت‌های حوزه گردشگری سلامت در تمام دنیا است، گفت:  تمام جریانات حوزه گردشگری سلامت کشور توسط وزارت بهداشت رصد می‌شود و نقاط ضعف این حوزه احصا شده و در حال برنامه‌ریزی برای کنترل واسطه‌ها و ایجاد قواعد و استانداردهای لازم برای شکل‌گیری یک چرخه استاندارد گردش بیمار در کشور هستیم تا هر فرد یا گروهی که علاقمند و توانمند در این حوزه است با رعایت این استانداردها به صورت علمی و سالم در خدمت گردشگری سلامت قرار گیرد.

هاشم‌زاده با اشاره به سابقه درخشان تاریخی طب در کشور و موفقیت‌های پزشکی کشور در منطقه، ایران را یکی از کشورهای دارای جذابیت بالا برای درمان بیماری‌ها معرفی کرد و گفت: بر اساس تجارب بین‌المللی هر کشوری که حوزه گردشگری سلامت را توسعه داده در حوزه پزشکی و شاخص‌های بهداشتی درمانی مردم جامعه موفق‌تر بوده است؛ چراکه با سرمایه‌گذاری منابع گردشگری سلامت می‌توان زیرساخت‌های حوزه سلامت را بهبود بخشید و خدمات کیفی و کمی بهتری را به بیماران داخلی و خارجی ارائه داد.

وی اضافه کرد: کشورهای موفق در زمینه گردشگری سلامت از جمله برزیل، کاستاریکا و برخی کشورهای منطقه مانند ترکیه و هند با جذب سرمایه از طریق توسعه گردشگری سلامت، زیرساخت‌های اقتصادی و بهداشتی – درمانی کشور خود را از نظر کیفی و کمی ارتقا داده‌اند.

وی گفت: با توجه به ورود تعداد زیادی بیمار خارجی به کشور برای درمان و فقدان آیین نامه‌ها و قوانین این حوزه تصمیم بر این شد که اداره گردشگری سلامت در وزارت بهداشت تشکیل شود تا به عنوان متولی ارائه خدمات درمانی به بیماران خارجی وظیفه سیاستگذاری، تعیین خط مشی، قوانین و آیین نامه‌ها را برعهده گیرد. در حال حاضر این اداره تهیه نقشه راه فرایند گردشگری سلامت در کشور را در دستور کار دارد تا بهترین نوع مداخله در این صنعت با کمترین عوارض برای بخش خصوصی انجام شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *