افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کم خونی و رابطه آن با چاقی

کم خونی و رابطه آن با چاقی

درمان خانگی کم خونی 930519

 

کم خونی در خانم ها خیلی شایع می باشد و همانطور که می دانید کم خونی علت های گوناگون دارد که یکی از آنان کمبود آهن است در این جا می خواهیم درمورد  کم خونی و رابطه آن با چاقی اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم .

کم خونی و چاقی – یکی از بیماری‌های شایع خصوصا در دختران و بانوان در سنین باروری کم‌خونی فقر آهن است.
از علل این بیماری سوء‌ تغذیه و کمبود مصرف ترکیبات حاوی آهن مانند انواع گوشت در رژیم غذایی روزانه است.
سوء جذب مثلا در افرادی که به علت بیماری چاقی بای‌پس شده‌اند و هم‌چنین از دست دادن خون نیز باعث آنمی یا همان کم‌خونی می‌شود.
بیماران، ضعف و بی‌حالی، سیاهی رفتن چشم، خستگی و تپش قلب را به اشتباه به پایین افتادن قند خون یا پایین افتادن فشار خون نسبت داده و شروع به مصرف انواع ترکیبات شیرین مانند آب، قند و شیرینی می‌کنند (مانند خاک‌خوری در زنان باردار مبتلا به کم‌خونی). این اشتباه باعث افزایش وزن و چاقی روزافزون می‌شود. درصورتی‌که اساسا بیماری افت قند خون شایع نبوده و شربت قند نیز برای بالا بردن فشار خون مناسب نیست و ترکیبات حاوی نمک باعث بالا رفتن فشارخون می‌شوند.
کسانی‌که به علت چاقی مفرط تحت اعمال جراحی دستگاه گوارش مثل بای‌پس قرار می‌گیرند نیز اگر دچار کم‌خونی فقر آهن شوند، نیاز کاذب به مصرف شیرینی باعث افزایش مجدد وزن و ناامیدی بیمار از تأثیر درمان جراحی می‌شود. این افراد ممکن است نیاز به مصرف آهن خوراکی یا تزریقی تحت نظر پزشک پیدا کنند.
به هرحال تأمین آهن مورد نیاز بدن با روش تغذیه‌ای یا دارویی باعث پیشگیری و درمان بیماری کم‌خونی فقر آهن و عوارض مهم آن مانند چاقی خواهد شد.

 

پزشکین : کم خونی و رابطه آن با چاقی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *