افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کم خونی و این تغذیه مفید جبران آن

  • مرغ یک ماده غذایی غنی از آهن بوده، به طوریکه حاوی ۱۰ میلی گرم از این ماده مغذی در هر یک فنجان است. بنابراین سعی کنید در رژیم غذایی خود برای تولید خون و هموگلوبین از این ماده غذایی استفاده کنید.

می توانید از برخی روش های تغذیه ای برای جبران کم خونی خود کمک بگیرید موادغذایی طبیعی ترین روش برای جبران کم خونی در بدن مبتلایان به شمار می روند در صورت عدم درمان به موقع کم  خونی عوارض جبران ناپذیری سلامتی افراد مبتلا را تهدید خواهد کرد مرغ ،بوقلمون ،برنج سفید از موادغذایی مفید در این زمینه به شمار می روند .

موثرترین راه برای ساخت سلول های قرمز خون در بدن این است که رژیم غذایی روزانه شما حاوی موادغذایی غنی از آهن، ویتامین B۱۲ و اسید فولیک باشد. آهن در ایجاد ترکیب اصلی سلول های قرمز خون (پروتئینی به نام هموگلوبین) موثر است که این پروتئین به حمل اکسیژن در خون می پردازد. ویتامین B۱۲ و اسیدفولیک نیز به تولید سلول های قرمز خون کمک می کنند. درصورت پایین بودن میزان سلول های قرمز خون یا هموگلوبین، ممکن است کاهش اشتها، سردرد، یبوست، نوسانات خلقی یا تمرکز ضعیف را تجربه کنید. این کمبودها ممکن است به دلیل بیماری هایی از جمله کم خونی، سرطان یا سیروز باشد.


مرغ

مرغ یک ماده غذایی غنی از آهن بوده، به طوریکه حاوی ۱۰ میلی گرم از این ماده مغذی در هر یک فنجان است. بنابراین سعی کنید در رژیم غذایی خود برای تولید خون و هموگلوبین از این ماده غذایی استفاده کنید. استفاده از منابع حیوانی آهن برای افزایش ذخایر این ماده معدنی بسیار مفید است، زیرا جذب آهن موجود در منابع گیاهی به اندازه منابع حیوانی موثر نمی باشد. همچنین می توانید مرغ را به همراه منابع ویتامین C مصرف کنید، زیرا ویتامین C در کمک به افزایش جذب آهن موثر است.


بوقلمون

بوقلمون حاوی میزان بالایی از ویتامین B۱۲ بوده که این ویتامین برای ساخت سلول های خونی ضروری است. مصرف یک فنجان از بوقلمون پخته شده حاوی ۴۸ میکروگرم از این ویتامین است. همچنین استفاده از گوشت بوقلمون به همراه منابع سرشار از آهن از جمله اسفناج می تواند برای سلامتی بدن بسیار مفید باشد.


برنج سفید

برنج سفید دانه بلند منبعی از اسیدفولیک به حساب می آید. مصرف یک فنجان برنج سفید حاوی ۷۹۷ میکروگرم اسیدفولیک است. می توانید این نوع برنج را به عنوان بخشی از بشقاب غذا در وعده های غذایی استفاده کنید. همچنین استفاده از برنج سفید به همراه گوشت گاو غنی از آهن و سبزیجات سرشار از ویتامین C از جمله بروکلی مفید بوده و در کمک به تامین موادمغذی مورد نیاز برای ساخت سلول های قرمز خون در یک وعده غذایی موثر است.

 

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *