افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کمک های اولیه درباره برق گرفتگی

کمک های اولیه درباره برق گرفتگی

  • نباید به فردی که دچار برق گرفتگی شده، دست بزنیم. متأسفانه بسیار پیش آمده، فردی که سعی می‌کند شخص آسیب‌دیده را نجات دهد، خود نیز دچار برق گرفتگی و مرگ شده است.

 

سوختگی حادثه‌ای است که معمولاً به‌دلیل بی‌توجهی یا سهل‌انگاری رخ می‌دهد. همه ما حتی برای یک بار هم که شده فردی را دیده‌ایم که دچار سوختگی حرارتی شده است اما سوختگی‌ الکتریکی اتفاقی نیست که هر روزه با آن برخورد کنیم. از انجا که این نوع از سوختگی آسیبی به مراتب بیشتر و خطرناک‌تر برجای می‌گذارند، بنابراین مهم است بدانیم برای نجات فردی که دچار برق گرفتگی شده، چه باید کرد.

دکتر محمد جواد فاطمی می‌گوید: نباید به فردی که دچار برق گرفتگی شده، دست بزنیم. متأسفانه بسیار پیش آمده، فردی که سعی می‌کند شخص آسیب‌دیده را نجات دهد، خود نیز دچار برق گرفتگی و مرگ شده است.

رئیس انجمن بیماران سوخته می‌افزاید: نخستین گام برای نجات فرد برق گرفته، قطع برق و جدا کردن مصدوم از سیم یا عامل برق گرفتگی به کمک وسایل عایق است. در گام بعدی باید بسرعت مصدوم را به بیمارستان برسانید. سوختگی‌های الکتریکی معمولاً ظاهر کوچکی دارند اما ممکن است در عمق بدن سوختگی شدیدی اتفاق افتاده باشد. به گفته دکتر فاطمی، مقاومت استخوان در مقابل برق نسبت به بافت‌های دیگر بدن بیشتر است از این‌رو برق از استخوان رد شده آن را داغ می‌کند. استخوان داغ اطراف خود را می‌سوزاند و درحالی که پوست سالم است عضلات بشدت می‌سوزند و آسیب می‌بینند. وی در خاتمه تأکید می‌کند: بی‌نظمی ضربان قلب هم در این مصدومان بسیار شایع است، پس در رساندن آنها به بیمارستان باید بسیار سریع عمل کنید.

 منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *