افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کمک های اولیه برای نیش زنبور

  • التهاب و ورم پس از گزیده شدن غیر قابل انکار است، اما می توانید با قرار دادن کمپرس آب سرد یا یخ روی منطقه گزیده شده، از میزان ورم آن بکاهید. برای این منظور کافی است چند قالب یخ را در یک پارچه پیچیده و روی محل موردنظر قرار دهید.

 

اگر تجربه نیش زنبور را داشته باشید، حتما می دانید که بسیار دردناک و آزاردهنده است. اما فارغ از درد، می تواند سلامت شما را نیز به خطر بیندازد. به همین خاطر، در ادامه این مطلب، ۵ روش درمانی برای نیش زنبور را برایتان نوشته ایم و امیدواریم مورد توجهتان قرار بگیرند.

۵- فورا با اورژانس تماس بگیرید

در صورتی که پس از نیش زنبور متوجه واکنش های آلرژیک شدید، بدون فوت وقت با اورژانس تماس بگیرید. از نشانه های حساسیت به نیش زنبور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرگیجه
  • تورم زبان
  • جوش زدن پوست
  • سنگین شدن نفس (تنفس سخت)

۴- نیش زنبور را از پوست خارج کنید

زنبورها پس از گزیدن قربانی، نیش خود را در بدن وی جا می گذارند. به همین خاطر، لازم است با استفاده از موچین، ناخن های تیز یا حتی کارت بانکی آن را از پوست خارج کنید. توجه داشته باشید که این کار باید با دقت و ظرافت زیادی انجام گیرد تا از خروج نیش به طور کامل مطمئن شوید. به هیچ عنوان بخش محسوس نیش زنبور را فشار ندهید تا زهر بیشتری از آن وارد بدن نشود.

۳- کمپرس آب سرد روی آن بگذارید

التهاب و ورم پس از گزیده شدن غیر قابل انکار است، اما می توانید با قرار دادن کمپرس آب سرد یا یخ روی منطقه گزیده شده، از میزان ورم آن بکاهید. برای این منظور کافی است چند قالب یخ را در یک پارچه پیچیده و روی محل موردنظر قرار دهید. در صورت دسترسی نداشتن به یخ، می توانید از فلزات سرد هم برای این منظور کمک بگیرید.

۲- محل نیش را مداوا کنید

برای این منظور، ابتدا جای نیش را با آب و صابون تمیز بشوئید. مقداری جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را در محل بگذارید. عسل و خمیر دندان نیز گزینه های مناسبی برای این امر به شمار می روند. هر کدام از مواد یاد شده که در دسترس بود را روی جای نیش گذاشته و با گاز یا دستمال تمیز، روی آن را بپوشانید.

اجازه دهید عسل، خمیردندان یا مخلوط جوش شیرین به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در محل نیش باقی بمانند. سپس با آب بشوئید.

۱- دارو مصرف کنید

حتما پس از اینکه زنبور شما را نیش زد، قرص مسکن و آنتی هیستامین بخورید تا از احتمال بروز حساسیت و درد بکاهید. البته توجه داشته باشید که اگر قربانی کودک است، حتما داروهایی را به وی بدهید که مخصوص کودکان است

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *