افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کمر درد را با آب درمانی درمان کنید

download

شاید شما هم آب درمانی را شنیده باشید که اکثر پزشکان برای انواع بیماری ها پیشنهاد می دهند در این جا می خواهیم بیان کنیم چگونه با آب درمانی کمر درد را با آب درمانی درمان کنید .

امروزه کمردرد یکی از شایعترین و متداولترین درد هایی است که بسیاری از افراد را در جوامع کنونی در گیر نموده است.در میان عموم کمر درد به گونه ای شایع می باشد که اکثر افراد جامعه قبل از انجام هر نوع پروسه تشخیصی ، مشکل خود را بیرون زدگی دیسک ستون فقرات و با نام دیسک خفیف عنوان می کنند.

در حالیکه بیشتر این افراد در سنسن جوانی به سر برده و هنوز احتمال درگیری خودبخودی دیسک ستون فقرات آنها نسبت به سنین بالاتر بسیار کمتر می باشد. به نقل از سایت دکتر بیژن فروغ، متخص طب فیزیکی و توانبخشی ، افراد جوان مخصوصا دختران وپسران دانش آموز ودانشجو بیشترین مشکلشان کوتاهی بافت نرم(عضلات،رباط و تاندون)نگهدارنده ستون فقرات بوده کهدراثر بی تحرکی و یا حالتهای بسیار بد نشستن و بلند شدن و همینطور کفشهای نا مناسب و عوامل دیگری که در این مورد می توانند نقش داشته باشند.

در زیر تعدادی از عواملی که باعث ایجاد کمر درد در افراد می گردد را ذکر می کنیم :
۱) چسبندگی لایه ای از بافت نرم به نام فاشیا نیز باعث بسیاری از کمر درد ها مخصوصا خانمهای جوان می شود؛معمولا این نوع کمر درد ها با ماساژ درمانی و آب درمانی ( علمی و اصولی ) در طی مدت  زمان کوتاهی درمان می شوند.

۲) کمر درد هایی که ناشی از افزایش و یا کاهش قوس ستون فقراتبوجود می آیند؛این نوع کمردرد ها را می توان با درمانهای فیزیوتراپی وآب درمانی؛مخصوصا حرکات اصلاحی ورزشی درمان  کرد.

۳) کوتاهی عضلات همسترینگ ( عضلات پشت ران )- درمان این نوع کمر درد نیز به وسیله ورزش ، فیزیوتراپی ، آب درمانی و حرکات اصلاحی ورزشی درمان می شود.

۴) فتق دیسک که در تصویر برداری ( ام ار ای) مشخص شده باشد.این نوع کمر درد ها را تحت هیچ شرایطی نباید با تحرک بی رویه و یا سایر روشهای پر خطر دستکاری  کرد بلکه می بایست روند درمانی آن بوسیله پزشک معالج ( متخصص ستون فقرات ) درمان شود ، بهترین درمان،استراحت می باشد.البته آب درمانی در موارد خفیف درمان بسیار خوبی می باشد.

۵) درد هایی که ناشی از تحت فشار قرار گرفتن عصب سیاتیک در طول مسیر عبور خود به اندام تحتانی می باشند،پس از تشخیص بوسیله روشهای مدرن تصویر برداری و تجویز روشهای استراحت توسط پزشک معالج،آب درمانی نیز کمک کننده می باشد.

چند روش عملی جهت استفاده از آب استخر در هنگام کمر درد :
*راه رفتن در آب استخر :
۱) در عمقهای متوسط با راه رفتن در ۴ جهت بدن؛یعنی راه رفتن در داخل آب به سمت جلو وعقب وهمینطور راه رفتن از پهلوی راست به چپ و از چپ به راست در عرض استخر

۲)شنا کردن آهسته وآرام بطوریکه ستون فقرات تحت نیروی شناوری آب قرار بگیرد
۳)استفاده از ماساژ آب گرم در جکوزی و بخار آب سونا

پزشکین : کمر درد را با آب درمانی درمان کنید

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *