افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کمر دردهای شدید را با این ۵ راهکار درمان کنید

635664274813072797

  • از آنجایی که بیشتر فعالیت‌های روزانه شما در محیط کار و حتی برخی کارهای خانه بیشتر در حالت نشسته بوده و تحرک چندانی در آن دخیل نیست، باید گفت مدت زمانی که می‌نشینیم یا دراز کشیده و استراحت می‌کنیم هم افزایش یافته است

 

اغلب افراد در طول زندگی خود کمردرد را تجربه می‌کنند. علل کمردرد معمولا به مشکلات جسمی مانند وضعیت بدن یا بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان و یا آرتروز – از جمله شکل حاد آرتروز که آن را اسپوندیلیتیز انکلیوز (یا ورم مهره‌های ستون فقرات) (AS) می‌نامند- برمی‌گردد. AS اغلب در قالب کمردرد و سفت شدن عضلات این نواحی خود را نشان می‌دهد و یا ممکن است به شکل پیوند و برخورد مهره‌ها به هم نیز باشد. برای پیشگیری از بروز هر یک از علائم کمردرد، راه‌کارهای زیاد را انجام دهید.
۱.ورزش
فعالیت‌هایی با تأثیر کم مانند پیلاتس، حرکات کششی، یوگا و تای‌چی می‌تواند باعث تسکین کمردرد شود چرا که تمرکز این حرکات بیشتر بر روی افزایش تکنیک‌های هوازی و تقویت عضلات تنه، مقاومت ستون مهره‌ها، عضلات شکمی و باسن است.
۲.حرکت – حتی به میزان کم
از آنجایی که بیشتر فعالیت‌های روزانه شما در محیط کار و حتی برخی کارهای خانه بیشتر در حالت نشسته بوده و تحرک چندانی در آن دخیل نیست، باید گفت مدت زمانی که می‌نشینیم یا دراز کشیده و استراحت می‌کنیم هم افزایش یافته است. سعی کنید از نشستن برای مدت طولانی پرهیز کنید؛ هر از گاهی برخیزید تا عضلاتتان باز شود، کمی راه بروید یا چند حرکت کششی ملایم انجام دهید. هر چه بیشتر بنشینیم یا فعالیت‌هایی انجام دهیم که میزان تحرک‌شان کمتر باشد، عضلات اطراف ستون فقراتتان هم ضعیف‌تر خواهد شد.
۳.کفش‌هایتان را چک کنید
کفش‌های پاشنه‌بلند، پوتین‌های سنگین و یا حتی کفش‌هایی که اندازه پایتان نیست می‌تواند مسبب کمردرد شود. به خاطر داشته باشید که پای شما قلب دوم شماست. اگر هر نوع آسیبی به پایتان وارد شود، این درد می‌تواند به سمت بالا منتقل شده و باعث بر هم خوردن تعادل بالاتنه و ستون فقراتتان شود.
۴.فیزیوتراپی
برای آن دسته از افرادی که کمردردهایشان به مراتب شایع‌تر و حادتر از دیگران است، فیزیوتراپی یکی از بهترین روش‌ها برای درمان دردشان محسوب می‌شود. اگر فکر می‌کنید این کار جواب می‌دهد حتما برای این کار از پزشک متخصص وقت بگیرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *