افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کمردرد را مهم بدانیم

1

 

 

  • زمانی که کمردرد شدیدتر باشد استفاده از مسکن های ساده در دوره کوتاه مدت و در صورت حادترشدن دردهای ناحیه کمر استراحت های دوره ای کوتاه مدت برای بیماران تجویز می شود.

 

فعالیت های ورزشی سبک در طول روز و افزایش توانایی عضلات از روش های موثر درجلوگیری و کاهش کمردرد است.

 

دردهای ناحیه کمر از شایع ترین دردهای عضلانی است. ۵۰ تا ۶۰ درصد از کمردردها در نتیجه قرارگرفتن بدن در موقعیت های نامناسب هنگام فعالیت های روزانه است.

 

قرارگرفتن بدن در موقعیت های نامناسب و غیراستاندارد از علل شایع ایجاد بیماری های اسکلتی و عضلانی در ناحیه کمر، گردن و شانه است. در محیط های کاری بهتر است از صندلی هایی که ستون فقرات را کاملا در حالت عمودی قرارمی دهند استفاده شود و محیط های کاری متناسب با شرایط فیزیکی هر فرد طراحی شوند.

 

نامناسب بودن میز یکی از دلایل ایجاد کمردرد است، هنگام نشستن آرنج دست باید در موازات لبه میز قرار گیرد.

 

تغییر در وضعیت بدن مدتی پس از قرارگرفتن در یک حالت ثابت از نکات مهمی است که افراد باید به آن درحالت نشسته و یا ایستاده توجه داشته باشند.

 

یک صندلی مناسب باید کاملا فرد را در حالت عمودی قرار دهد. کفی نسبتا نرم صندلی و تناسب ارتفاع میز و صندلی به درمان ناراحتی های فرد در ناحیه کمر بسیار کمک می کند.

 

درمان های متفاوتی با توجه به نوع و شدت کمردرد به بیماران ارائه می شود. به افرادی که درد مختصری درناحیه کمر دارند تغییر حالت در طول روز، انجام فعالیت های ورزشی و تقویت عضلات ناحیه شکم و عضلانی که در پشت ستون فقرات قرار دارند، توصیه می شود.

 

زمانی که کمردرد شدیدتر باشد استفاده از مسکن های ساده در دوره کوتاه مدت و در صورت حادترشدن دردهای ناحیه کمر استراحت های دوره ای کوتاه مدت برای بیماران تجویز می شود.

 

پیگیری نکردن درمان کمردردهای ساده ناشی از گرفتگی عضلات در طولانی مدت از دلایل آسیب های جدی تر به بیماران است. آرتروز، ساییدگی بین مهره ها و دیسک کمر از جمله مواردی است که در صورت عدم توجه بیماران سبب ناتوانی فرد در انجام کارهای روزمره می شود.

 

قرارگرفتن بدن در حالت عمودی هنگام نشستن روی صندلی فشار کمتری به ستون مهره می آورد. گردنشدن ستون مهره ها و قائمه قرارگرفتن بدن فشار کمتری به عناصر نگهدارنده ستون مهره ها می آورد و تنها در رانندگی های طولانی مدت بهتر است که تکیه گاه صندلی در زاویه۱۰۰ درجه قرارگیرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *