افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کمردرد را با این ۷ روش درمان کنید – قسمت اول

download (1)

کمردردها علت های مختلی دارد و افراد به سختی مواجه هستند در حرکات در این مطلب کمردرد را با این ۷ روش درمان کنید را در د قسمت به شما آشنا می کنیم .

سالانه افراد زیادی به خاطر درد کمر به پزشک مراجعه می‌کنند تا با مصرف دارو و مسکن‌های تجویزی از این درد رها شوند. کمردرد شما چه به خاطر بلند کردن اجسام سنگین باشد، و چه به خاطر ایستادن طولانی مدت یا مشکلات مزمن دیگر، حتما لازم نیست دارو مصرف کنید تا این درد تسکین یابد. روش‌هایی که در ادامه معرفی شده،اند روش‌های ثابت شده و مطمئنی برای تسکین درد کمر هستند. از این رو، دیگر نیازی نیست از دارو برای درمان کمردرد خود استفاده کنید.
۱.یوگا
در یک تحقیق انگلیسی که در مجله «پزشکی داخلی» منتشر شد، افرادی که کمردرد داشتند و یک بار در هفته به مدت ۳ ماه کلاس یوگا می‌رفتند، نسبت به افرادی که درمان‌های عادی مانند دارو یا فیزیوتراپی انجام می‌دادند، سریع‌تر بهبود پیدا کردند.
۲.حرکات کششی
مطالعات محققان انگلیسی ثابت کرد که حرکات کششی به اندازه یوگا در درمان کمردرد موثر هستند. کلاس‌های ۵۲ دقیقه‌ای حرکات کششی شامل ۱۵ حرکت هستند که تمام عضلات مهم بدن را تمرین می‌دهند و بیشتر بر بالاتنه و پاها متمرکز هستند.
۳.ماساژ
سعی کنید خودتان را درمان کنید. افرادی که از کمردرد مزمن رنج می‌برند و بطور هفتگی ماساژ درمانی می‌کنند، پس از ۱۰ هفته نسبت به افرادی که ماساژ انجام نمی‌دهند درد کمتری دارند.
۴.طب سوزنی
اگر نسبت به قرار گرفتن سوزن‌های متعدد بر روی پوست‌تان حس خوبی ندارید، به این فکر کنید که شاید طب سوزنی کلید حل مشکل کمردرد مزمن شما باشد. در یک تحقیق مشخص شد افرادی که از طب سوزنی کمک می‌گیرند، بیشتر از افرادی که از روش‌های درمانی مرسوم کمک می‌گیرند، تسکین می‌یابند.
۵.گفتار درمانی
صحبت کردن در باره کمردردتان با یک درمانگر مجرب به شما آرامش می‌دهد. در یک پژوهش انگلیسی، مشخص شد افرادی که کمردرد دارند و به مدت ۶ ماه یک بار در هفته به مدت ۹۰ دقیقه در جلسات درمان ادراکی رفتاری شرکت می‌کنند، در مقایسه با سایر افراد کمردرد کمتری دارند. درمان ادراکی رفتاری بر حل مشکلات از طریق ایجاد تغییر در افکار و رفتار متمرکز است. یک سال بعد ۵۹ درصد از آنها اعلام کردند که کمردرد آنها کاملا بر طرف شده است.
۶.ورزش‌های قدرتی
کتی کاهلر، مربی تناسب اندام ستاره‌ها، یک تست برای شما دارد: «کنار دیواری بایستید و پشت‌تان را به دیوار تکیه دهید، به طوری که شانه‌ها به دیوار بخورند. آیا می‌توانید به مدت چند دقیقه در این وضعیت بمانید؟ اگر اینطور نیست، باید کمر و بالاتنه خود را قوی کنید.» قوی کردن این قسمت‌های بدن به پیشگیری و تسکین کمردرد کمک می‌کند.
۷.فیزیوتراپی
چیزهای خوب در انتظار کسانی است که صبر می‌کنند، بجز در مواقعی که صحبت از درمان کمردرد باشد. شروع فیزیوتراپی باید در مدت ۲ هفته از شروع کمردرد باشد، تا ریسک نیاز به درمان‌های بعدی کاهش یابد و هزینه‌های درمانی نیز کمتر شود.

 

پزشکین : کمردرد را با این ۷ روش درمان کنید – قسمت اول

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *