افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کمبود پلاکت خون با علائم ذکر شده

 

  • عواملی مانند کمبود تغذیه، نارسایی مغز و استخوان، هپارین، مصرف آسپرین، پره اکلامیسی، کم خونی، سرطان خون، شیمی درمانی و عفونت های خونی این بیماری را تشدید می کند.

 

سجاد زارعی متخصص خون و انکولوژی با اشاره به پلاکت های خونی گفت: در زمان پارگی رگ های خونی پلاکت ها به محل آسیب دیده می چسبند و مانع خونریزی می شوند.

وی با بیان اینکه پلاکت باعث بروز لخته خون و بند آمدن خونریزی می شود، اظهار داشت: تعداد نرمال پلاکت خون بین ۱۵۰ هزار الی ۴۵۰ هزار در هر میکرومیلی لیتر است.
این متخصص خون و انکولوژی عنوان کرد: مبتلایان به ترومبوستیوز پلاکت خونشان بالای ۴۵۰ هزار و بیماران ترومبوسیتوپنی دارای پلاکت خون کمتر از ۱۵۰ هزار میکرو لیتر هستند.
وی با اعلام اینکه کاهش پلاکت خون زنان باردار باعث بروز خونریزی مغزی در مادر و جنین می شود، تصریح کرد: کاهش پلاکت خون باعث ایجاد خونریزی داخل جمجمه و دستگاه ادراری افراد می شود.
زارعی به دلایل بروز بیماری ترومبوسیتوپنی اشاره کرد و افزود: عواملی مانند کمبود تغذیه، نارسایی مغز و استخوان، هپارین، مصرف آسپرین، پره اکلامیسی، کم خونی، سرطان خون، شیمی درمانی و عفونت های خونی این بیماری را تشدید می کند.
وی بیان کرد: خون مردگی، خونریزی دهان، کبودی پوست، ضعف و بی حالی و خون دماغ از علائم کاهش پلاکت در خون است.
این متخصص خون و انکولوژی با بیان اینکه کمبود پلاکت خونی ممکن است باعث نازایی زنان شود، تصریح کرد: در قدیم عمر مبتلایان به بیماری های خونی کوتاه بوده اما خوشبختانه امروز با پیشرفت علوم پزشکی، افراد می توانند برای کمک به درمان و افزایش عمر این بیماران جهت اهدای خون و فرآورده های آن به مراکز خونگیری مراجعه کنند.
منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *