افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کمبود خواب در زنان باعث پیری زودرس پوست می شود

4

 

  • علائم تسريع روند پير شدن پوست مانند خطوط عميق، رنگ‌دانه‌هاي غير معمول، شل شدن پوست و كاهش قابليت ارتجاعي آن در افرادي كه از خواب كافي و مناسب بي بهره بودند بيشتر به چشم مي‌خورد.

پژوهشگران علوم پزشکی در بيمارستان دانشگاهي مركز پزشكي كيس در كلولند کشوراسكاتلند می گویند بي خوابي چين و چروك های صورت را افزايش مي دهد .

پوست به عنوان محافظي از بدن در برابر آسيب‌هاي خارجي همچون سموم موجود در محيط و آسيب‌هاي ناشي از قرار گيري در معرض نور خورشيد محافظت مي‌كند.

پيش از اين مطالعات ارتباط ميان اختلالات مزمن خواب با مشكلات سلامتي مانند چاقي مفرط، ديابت، سرطان و آسيب به سيستم دفاعي بدن را نشان داده بودند.

مطالعه حاضر براي اولين بار به تاثيرات خواب ناكافي بر سلامت پوست و تسريع روند پير شدن پوست پرداخته است.

محققان در اين مطالعه پرونده پزشكي ۶۰ زن ۳۰ تا ۴۹ ساله را مورد بررسي قرار دادند ؛ نيمي از اين زنان با اختلال و كمبود خواب درگير بودند.

علائم تسريع روند پير شدن پوست مانند خطوط عميق، رنگ‌دانه‌هاي غير معمول، شل شدن پوست و كاهش قابليت ارتجاعي آن در افرادي كه از خواب كافي و مناسب بي بهره بودند بيشتر به چشم مي‌خورد.

همچنين ۴۴ درصد از افرادي كه خواب مناسب نداشتند از چاقي مفرط رنج مي‌بردند و اين در حالي است كه نرخ چاقي در افراد با خواب مناسب حدود ۲۳ درصد بود.

نتيجه اين تحقيقات در نشست بين‌المللي تحقيقات در خصوص بيماري‌هاي پوستي در ادينبرگ اسكاتلند ارائه شد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *