افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کلم پیچ را بیشتر بشناسیم

 

  • مصرف كلم پيچ موجب تقويت سيستم ايمني مي‌شود و از سرطان‌هاي تخمدان و رحم پيشگيري مي‌كند. ميزان اسيد فوليك كلم پيچ بسيار زياد است. اسيد فوليك از توليد ماده‌اي به نام هموسيستئين جلوگيري مي‌كند و مانع بيماري‌هاي قلبي و عروقي مي‌شود.

کلم هنگامی که بخار پز میشود   اسیدهای صفراوی بهتر  دفع می شود، و در نتیجه  سطح کلسترول  کاهش میابد.کلم  یک درمان برای یبوست، زخم معده، سردرد، چاقی، اختلالات پوست، اگزما، یرقان، اسکوربوت، روماتیسم، ورم مفاصل، نقرس، اختلالات چشم، بیماری های قلبی، پیری، و بیماری آلزایمر است

مصرف كلم پيچ موجب تقويت سيستم ايمني مي‌شود و از سرطان‌هاي تخمدان و رحم پيشگيري مي‌كند. هر ۱۰۰گرم كلم‌پيچ ۲۷ گرم انرژي دارد، داراي آب فراوان و فيبر بالايي است. سبزي براي افراد ديابتي مفيد است به دليل اينكه قند را به تدريج آزاد مي‌كند.ويتامين‌هاي گروه B در كلم‌پيچ به وفور يافت مي‌شود مخصوصاً ويتامين B۱ و B۳ كه در متابوليسم انرژي نقش مهمي برعهده دارند و در سيستم عصبي انسان مفيد است.ليگمين موجود در كلم پيچ به عنوان يك استروژن گياهي عمل مي‌كنند و به‌خصوص براي زناني كه در سنين يائسگي قرار دارند بسيار مفيد است و موجب سلامت قلب مي‌شود. مصرف كلم پيچ موجب تقويت سيستم ايمني مي‌شود و از سرطان‌هاي تخمدان و رحم پيشگيري مي‌كند. ميزان اسيد فوليك كلم پيچ بسيار زياد است. اسيد فوليك از توليد ماده‌اي به نام هموسيستئين جلوگيري مي‌كند و مانع بيماري‌هاي قلبي و عروقي مي‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *