افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کلم بروکسل چیست و چه خواص و فوایدی دارد ؟

 


  • مي توانيد بروکسل را آب پز يا بخارپز کنيد. براي اينکه از پخت يکدست آن‌ها اطمينان حاصل کنيد بهتر است ته آن را برش ضربدري بدهيد. اگر مي‌خواهيد کلم ها را در آب بجوشانيد از يک ليوان آب براي يک ليوان کلم بروکسل استفاده کنيد. آب را بجوشانيد و کلم ها را اضافه کنيد. در ظرف را ببنديد تا کلم ها نرم و ترد شوند.

 

 

اين کلم نيز که به خانواده کلم ها تعلق دارد مانند بروکلي و ديگر اعضاي خانواده حاوي ترکيباتي است که از ابتلا به سرطان پيشگيري مي کند.
يک ليوان کلم بروکسل پخته شده يعني معادل ۲۵۰ گرم حاوي ۹۹ ميلي گرم ويتامين C است که بيش از ۱۰۰ درصد نياز روزانه بدن يک فرد بزرگسال را به اين ويتامين تأمين مي کند. همين ميزان بروکسل ۲۰ درصد نياز روزانه به فولات و ۱۰ درصد نياز بدن به آهن را تأمين مي کند. اين ميزان کلم بروکسل حاوي ميزان زيادي بتاکاروتن مي باشد و کالري آن حدود ۶۱ است. براي افزايش خواص کلم بروکسل آن را با پنير، برنج يا دانه هاي ديگر مصرف کنيد.

بروکسل ضدسرطان
کلم بروکسل حاوي ميزان زيادي بيوفلاونوئيدها و ايندول ها است. اين ترکيبات به روش هاي مختلفي از بروز سرطان ها جلوگيري مي کنند. بيوفلاونوئيدها خواص آنتي اکسيداني دارند و از آسيب هاي سلولي و جهش هاي سلولي ناشي از راديکال هاي آزاد پيشگيري مي کنند
بيوفلاونوئيدها و همچنين ايندول ها و ترکيبات گياهي ديگر موجود در اين نوع کلم مانع از فعاليت هورمون هايي مي شوند که رشد تومورها را افزايش مي دهند. ايندول ها به‌ويژه باعث جلوگيري از فعاليت منفي استروژن مي شوند. اين هورمون باعث تحريک رشد برخي از سرطان ها مي شود. نتايج بررسي هاي ديگر نيز نشان مي دهد که بيوفلاونوئيدها و ايندول ها مي توانند با سرطان پروستات و رحم مقابله کنند. اگر فردي به سرطان مبتلا شده باشد اين ترکيبات گياهي به کاهش رشد تومور و گسترش بيماري کمک مي کنند.

روش مصرف کلم بروکسل
مي توانيد بروکسل را آب پز يا بخارپز کنيد. براي اينکه از پخت يکدست آن‌ها اطمينان حاصل کنيد بهتر است ته آن را برش ضربدري بدهيد. اگر مي‌خواهيد کلم ها را در آب بجوشانيد از يک ليوان آب براي يک ليوان کلم بروکسل استفاده کنيد. آب را بجوشانيد و کلم ها را اضافه کنيد. در ظرف را ببنديد تا کلم ها نرم و ترد شوند.
پخت زياد اين سبزي باعث از بين رفتن ويتامين C آن مي شود و طعم کلم ها را تلخ مي کند. براي بخارپز کردن کافي است که آن‌ها را به مدت ۲ تا ۳ دقيقه بخارپز کنيد.
مي توانيد اين کلم ها را در کنار همه غذاها قرار دهيد. يادتان باشد که طبخ صحيح آن‌ها باعث مي شود که نتيجه بهتري بگيريد و از تمام ترکيبات مفيد آن‌ها استفاده کنيد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *