افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کفش پاشنه بلند یکی از عوامل چاقی است

  • یکی از مشکل‌های شایع پوشیدن کفش پاشنه بلند نوک تیز خم شدن انگشت دوم برروی انگشت شصت پا است که سبب درد شدید و تغییر شکل ظاهر پا می‌شود و درمواردی نیاز به جراحی برای ترمیم و بازسازی فرم اولیه پا وجود دارد و البته این جراحی همیشه صد درصد موفقیت آمیز نیست.

 

کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند استفاده طولانی مدت از کفش پاشنه بلند درطول روز می‌تواند دربانوان سبب تغییر شکل استخوان‌های کف پا، از بین رفتن عضله ها، کوتاه شدن استخوان، بروز میخچه پا و حتی چاقی در آن‌ها شود.

بانوانی که به مدت طولانی کفش پاشنه بلند می‌پوشند به دلیل دردناک وسخت بودن راه رفتن با این کفش‌ها معمولاً از خودرو استفاده کرده و سعی می‌کنند تا زیاد راه نروند به ویژه اگر سطح ناصاف و یا لیز باشد و پس از پوشیدن طولانی مدت این کفش‌ها معمولاً پای فرد دچار کشیدگی رباط، میخچه، درد و کشیدگی شده است وبه همین دلیل آن‌ها توانایی انجام ورزش حتی پیاده روی ساده را نیز ندارند و همین سبب افزایش وزن آن‌ها می‌شود.

یکی از مشکل‌های شایع پوشیدن کفش پاشنه بلند نوک تیز خم شدن انگشت دوم برروی انگشت شصت پا است که سبب درد شدید و تغییر شکل ظاهر پا می‌شود و درمواردی نیاز به جراحی برای ترمیم و بازسازی فرم اولیه پا وجود دارد و البته این جراحی همیشه صد درصد موفقیت آمیز نیست.

پوشیدن این کفش‌ها باعث خستگی زیاد و مشکل هایی، چون کمر درد می‌شود که به دنبال آن فرد تمایل بیشتری به خواب و کاهش فعالیت‌های فیزیکی نشان می‌دهد و براساس پژوهش‌ها افراد درزمان خستگی بیشتر تمایل به خوردن مواد غذایی شیرین و پرچرب دارند واین خود سبب چاقی بانوان طرفدار پوشیدن این کفش‌ها است.

در برخی از مشاغل  از جمله مهمانداری هواپیما پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند به شدت رواج دارد و بسیاری از مهمانداران به خاطر پوشیدن این کفش ها، ایستادن به مدت زمان زیاد و نیز فشاروارده ازجاذبه زمین با کمردرد و مشکل‌های فقراتی مواجه هستند.

کارشناسان براین اساس به بانوان توصیه می‌کنند جز در مواقع لزوم از کفش‌های پاشنه بلند استفاده نکنند و میزان استاندارد پاشنه کفش حدود ۳ سانتی متر است که اندازه‌ای مجاز برای حفظ سلامت انگشتان پا و مهره‌های کمر است.

پوشیدن کفش‌هایی با پنجه نوک تیز و سایز بالای ۱۰ سانتی متر می‌تواند در دوران میانسالی و سالمندی فرد را مشکل‌های فراوان سلامتی  مواجه کند.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *