افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کفش بدون جوراب می پوشید بخوانید

  • در سال‌های اخیر ستاره‌های مشهور هالیوودی با کفش‌های بدون جوراب بسیار دیده شده‌اند و بنابر گفته متخصصان امراض پا، تعداد مردهایی که اخیرا به بیماری “پای ورزشکار” مبتلا شده‌اند، ۱۰درصد افزایش نشان داده است. در این بیماری قارچی معمولا بین انگشتان پا، عفونت مشاهده می‌شود.

 

پوشیدن کفش بدون جوراب، مد تازه‌ای است که ستارگان هالیوود، همچون رایان گاسلینگ، اورلاندو بلوم و جود لاو، میان مردم جا انداخته‌اند. اما جمعی از متخصصان امراض پا می‌گویند، سبک فعلی پوشیدن کفش بدون جوراب، افراد بیشتری را گرفتار بیماری قارچی کرده است.

عفونت‌های قارچی ایجاد تاول و قرمزی در پا می‌کنند و از آنجایی که آستر کفش نمی‌تواند عرق پا را به خود جذب کند و همچنین هوا درون کفش جریان ندارد، محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها می‌شود.

جوراب، مانند سدی میان پا و کفش است و تمام عرق موجود را به خود می‌گیرد. پاها معمولا بیش از نقاط دیگر بدن، غده‌های تولید عرق دارند و تقریبا نیمی از عرق روزانه مان از طریق پاها تولید می‌شود.

در سال‌های اخیر ستاره‌های مشهور هالیوودی با کفش‌های بدون جوراب بسیار دیده شده‌اند و بنابر گفته متخصصان امراض پا، تعداد مردهایی که اخیرا به بیماری “پای ورزشکار” مبتلا شده‌اند، ۱۰درصد افزایش نشان داده است. در این بیماری قارچی معمولا بین انگشتان پا، عفونت مشاهده می‌شود.

متخصصان امراض پا، به افراد به ویژه مردها توصیه می‌کنند، بدون جوراب، کفش نپوشند و کفش و جوراب خود را همیشه تمیز نگهدارند تا از ابتلا به عفونت‌های قارچی پا محفوظ بمانند.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *