افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کشف داروئی جدید جهت درمان اگزما

کشف داروئی جدید جهت درمان اگزما

  • اگزما باعث التهاب پوست شده و علاوه بر قرمزی، باعث خارش آن می‌شود. ‏این بیماری در کودکان شایع است اما می‌تواند در هر سنی بروز کند و در صورت بروز تا آخر عمر ‏باقی می‌ماند.

 

سازمان غذا و داروی ایالات متحده امریکا (‏FDA‏) با تأیید یک دارو، چاره جدیدی پیش پای ‏بزرگسالان مبتلا به اگزما گذاشته است.‏تزریق این دارو که دوپیکسنت ‏‏(دوپلیوماب) نام دارد، برای درمان اگزمای متوسط تا شدید در کسانی به کار می‌رود که به درمان ‏موضعی جواب نمی‌دهند.

اگزما باعث التهاب پوست شده و علاوه بر قرمزی، باعث خارش آن می‌شود. ‏این بیماری در کودکان شایع است اما می‌تواند در هر سنی بروز کند و در صورت بروز تا آخر عمر ‏باقی می‌ماند.‏

دکتر جولی بیتس، رئیس دفتر ارزیابی دارو در مرکز تحقیقات و ارزیابی داروی ‏FDA، گفت: «اگزما ‏می‌تواند باعث آزار و ناراحتی چشمگیری در بیماران شود، برای همین مهم است که درمان‌های ‏متعدددی برای این بیماران، در دسترس باشد. مخصوصاً آن دسته از بیمارانی که به درمان‌های ‏موضعی جواب نمی‌دهند.»‏

با این حال این دارو بسیار گران است. استفاده از این دارو به مدت یک سال، ۳۷ هزار دلار هزینه ‏دارد.‏
دوپیکسنت را می‌شود با کورتیکواستروئیدهای موضعی یا بدون آنها استفاده کرد.‏

دکتر دوریس دی از اعضای بیمارستان لنوکس هیل نیویورک، از دوپیکسنت به عنوان سلاحی علیه ‏اگزما استقبال کرده و گفت: «با پیشرفت علم و فن‌آوری و تحقیقات، درک ما از مسیرهایی که به ‏اگزمای مزمن می‌انجامند بیشتر شده و این قضیه موجب شده تا درمان‌های جدید و بیشتری در ‏دسترس قرار بگیرند.»

 

منبع : عصر خبر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *