افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کشف جدید درمان لوسمی حاد میلوئیدی با این دارو

کشف جدید درمان لوسمی حاد میلوئیدی با این دارو

  • لوسمی حاد میلوئیدی یا به اختصار AML یکی از انواع سرطان خون است. این نوع لوسمی سلول‌های مغز استخوان یا میلوسیت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و روندی حاد دارد.

 

این دارو Midostaurin یا Rydapt نام دارد و در ترکیب با شیمی درمانی برای درمان مبتلایان به AML که جهش ژنتیکی FLT3 دارند، قابل استفاده است. داروی Rydapt در طبقه داروهایی قرار دارد که اصطلاحا مهار کننده کیناز نامیده می‌شوند و آنزیم‌های پرورش‌دهنده سلول‌های سرطانی را مهار می‌کنند. این دارو در ۷۰۰ مورد بالینی بر روی بیماران مبتلا به AML که درمان نشده‌اند، مورد بررسی قرار گرفت.
شایع‌ترین عوارض جانبی این دارو کاهش گلبول‌های سفید، تب، حالت تهوع، سردرد و درد عضلانی و درد ریوی گزارش شده است. صدمات ریوی از جمله عوارض جانبی نادر این دارو هستند. استفاده از این دارو در کودکان تایید نشده است و در زنان باردار و شیرده مضر است؛ چراکه سبب آسیب به جنین یا نوزاد می‌شود. این دارو توسط یک شرکت سوئیسی ثبت شده است.
لوسمی حاد میلوئیدی یا به اختصار AML یکی از انواع سرطان خون است. این نوع لوسمی سلول‌های مغز استخوان یا میلوسیت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و روندی حاد دارد. در این بیماری مغز استخوان، میلو بلاست‌ها (نوعی گلبول سفید)، گلبول‌های قرمز یا پلاکت‌های غیرطبیعی می‌سازد.

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *