افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کرم انگل روده یکی از عوامل ابتلا به سل

  • بر طبق فرضیات محققان٬ انگل‌های روده‌ای از طریق ایجاد اختلال در واکنش‌های سیستم ایمنی بدن که از پیشرفت سل جلوگیری می‌کند٬ می‌تواند میزان حساسیت به سل را افزایش دهد.

 

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی٬ حدود یک سومِ جمعیت جهان دچار سل هستند و این بدان معناست که با نوعی باکتری عفونی شده‌اند اما هنوز بیماری خود را نشان نداده است.
افرادی که به این باکتری مبتلا می‌شوند حدود ۱۰ درصد خطر ابتلا به خود بیماری سل در طول زندگی در آنها وجود دارد و تحقیقات قبلی در این رابطه نشان داده است که این خطر در افرادی که دچار عفونت کرم روده هم هستند٬ بیشتر دیده می‌شود. عفونت کرم‌های روده در بین افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند بیشتر است؛ این کرم‌ها اغلب از طریق تخم‌های موجود در مدفوع انسان انتقال می‌یابد که باعث آلوده شدن خاک می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد حدود ۱.۵ میلیارد نفر در سرتاسر جهان مبتلا به عفونت‌های کرم روده‌ای هستند که از راه خاک منتقل می‌شود.
مولکولی که توسط تخم‌های کرم روده تولید می‌شود٬ میزان حساسیت به سل را افزایش می‌دهد
بر طبق فرضیات محققان٬ انگل‌های روده‌ای از طریق ایجاد اختلال در واکنش‌های سیستم ایمنی بدن که از پیشرفت سل جلوگیری می‌کند٬ می‌تواند میزان حساسیت به سل را افزایش دهد. آنها در آزمایش‌هایی که بر روی موش‌ها انجام دادند دریافتند که تخم‌های انگل‌ روده سیگنالی می‌فرستند که باعث می‌شود سلول‌های ملتهب ایمنی بدن٬ مولکولی به نام آرژیناس-۱ را تولید کند که به جای مسدود کردن واکنش‌های ایمنی که منجر به توقف پیشرفت سل می‌شود٬ باعث تحریک التهاب آن می‌گردد.
یکی از این محققان می‌گوید: وقتی شما قابلیت این سلول‌های ایمنی را برای تولید آنژیناس-۱ ازبین ببرید٬ در واقع دینامیک کلی این بیماری را تخریب کرده‌اید. بدون آرژیناس٬ سلول‌های ملتهب ایمنی بدن وارد ریه‌ها نمی‌شوند. به عبارت دیگر٬ می‌توانید کاری کنید که سیستم ایمنی شما طوری عمل کند که انگار انگلی در آنجا وجود ندارد.

 

منبع: الو دکتر

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *