افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کراتینه کردن مو چه عوارض و ضررهایی دارد ؟

fo1406

 

خانم هایی که موهای فر یا زبر و نامناسبی دارند با یکی از روش هایی که می توانند موهای خود را زیبا کنند کراتینه کردن مو است اما کراتینه کردن برای چند بار متعدد می تواند آسیب و عوارض خیلی بدی برای موها داشته باشد

دکتر سید مسعود داوری درباره عوارض کراتینه کردن مو گفت: گرچه این عمل باعث بهتر شده جلوه و وضعیت ظاهری موها می‌شود اما اگر  تکرار زیاد شود امکان دارد است آسیب‌های جدی به موها وارد نماید .

وی افزود: آسیب هایی که در پی کراتینه کردن موها را تهدید می‌کند به علت باقی ماندن بقایای این مواد در لابلای موها است که از جمله آن‌ها ‌می‌توان به پوسته شدن سر – التهاب و ایجاد شوره در موها اشاره کرد.

مسعودی با بیان این که انجام در کوتاه مدت مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند، افزود: افراد حتی‌المقدور باید تعداد دفعات کراتینه کردن موهایشان را کاهش دهند.

وی پیرامون دوام ۶ ماهه و ماندگاری موها به فرم دلخواه پس از کراتینه تاکید کرد: ماندگاری این مواد در موها در صورتی که بدون مواد افزودنی باشد به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و قطعا همراه با آن اقدامات دیگری هم صورت می‌گیرد.

این متخصص پوست و مو در خصوص تفاوت کراتینه کردن و گلت کردن اظهار کرد: عمل گلت کردن برای موهای مجعد انجام می‌شود و به تنهایی دارای عوارض بسیاری است حال اگر همراه با اقدامات دیگری مثل رنگ مو هم باشد آسیب بسیار زیادی را به ساقه موها وارد خواهد کرد.

مسعودی خاطر نشان کرد: کراتینه کردن همراه به گلت کردن خطرات و عوارض جبران ناپذیری را برای موها در پی خواهد داشت.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *